مصرف این غذاها باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود


سیستم امنیتی سیستم دفاعی بدن بافت لنفاوی است که شامل غدد لنفاوی، لوزه‌ها، مغز استخوان، غده تیموس، بخش‌هایی از طحال و دستگاه گوارش است.

این سیستم پس از گلبول های سفید خون با آنتی ژن هایی که به بدن حمله می کنند مبارزه می کند. آنتی ژن ها شامل سلول های ناشناخته و غیر طبیعی هستند.

سیستم ایمنی ضعیف با راه دهان

سیستم ایمنی ضعیف با راه دهان

اما کی سیستم ایمنی ضعیف و بی اثر است، عفونت ها به راحتی وارد بدن می شوند و به سختی از بین می روند.

تعداد رو کم کن گلبول های سفید خون قدرت دفاعی و ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا و موجودات بیگانه را کاهش می دهد.

اختلالات سرکوبگر سیستم ایمنی ایجاد می شود عملکرد ضعیف سیستم ایمنی بودن.

سیستم ایمنی ضعیف با راه دهان

اغلب عادات اشتباه منجر به سبک زندگی اشتباه می شود تقویت سیستم دفاعی بدن ضد بیماری است و این ضعف سیستم ایمنی منجر به بسیاری از بیماری ها می شود.

شما می توانید این را باور کنید غذای سیستم ایمنی ضعیف شدن؟

سیستم ایمنی ضعیف با راه دهان

1 – شکر

متخصصان بهداشت و درمان، شکر، ماده ای با ارزش غذایی صفر و بدون هیچ دلیلی با آن بی اعتبار نشده اند پوسیدگی دندان و باعث مشکلات مغزی می شوند.

سوزان لوین، مدیر آموزش تغذیه در کمیته پزشکان، می گوید: قند در خون همچنین توانایی گلبول های سفید را در کشتن میکروب ها برای از بین بردن باکتری ها و ویروس ها کاهش می دهد.

لوین همچنین توصیه می کند از غذاهای فرآوری شده به دلیل محتوای قند بالای آنها در فصل آنفولانزا اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید  8 روش برای کنترل سطح هورمون لپتین جهت کاهش وزن

سیستم ایمنی ضعیف با راه دهان

(شیرینی، آب نبات، نوشابه و اکثر غذاهای بسته بندی شده از جمله این غذاها هستند.) البته گفتن این کار آسان تر از انجام آن است.

انجمن قلب آمریکا می گوید آمریکایی ها 20 قاشق چای خوری شکر در روز مصرف می کنند. چه باید کرد: غذاهای غنی از فیبر مانند برنج قهوه ای، عدس و نخود فرنگی می توانند سطح قند خون را تنظیم کنند. سیستم امنیتی در موقعیت بهتری قرار دهید.

سیستم ایمنی ضعیف با راه دهان

2 – غلات و نان سفید

به گفته کتی سویفت، متخصص تغذیه، کربوهیدرات های ساده در رژیم روزانه آنها به “سونامی قند” کمک می کنند. او می گوید: «مردم عادی در حال غرق شدن در قند هستند. »

به گفته وی، غلات صبحانه و نان فرآوری شده در طول هضم به سرعت به گلوکز تبدیل می شود. آیا نمی توانید غلات صبحانه و نان تست را کنار بگذارید؟

مواد غذایی فوق العاده مانند ارزن، گندم سیاه و … در حال حاضر به راحتی به عنوان غلات صبحانه و نان در دسترس هستند. یکی دیگر از صبحانه های تقویت کننده ایمنی: نان جو با موز و دارچین و کمی روغن بادام ارگانیک.

سیستم ایمنی ضعیف با راه دهان

3 – غذاهای چرب

دلایل زیادی برای حذف غذای سرخ شده دلیل دیگری برای این رژیم وجود دارد: غذاهای غنی از چربی بر پاسخ بدن به عفونت ها تأثیر منفی می گذارند.

محققان پاتریشیا مکی و پل نیوبرن دریافتند که چاقی و رژیم غذایی محتوای چربی بالا باعث کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری های عفونی و آلرژی های احتمالی می شود

برای گرفتن برخی انواع سرطان آن را نیز بالا می برد. سوئیفت پیشنهاد می کند که گوشت حیوانی پرچرب را با عدس، لوبیا و پروتئین های گیاهی جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید  علت بالا و پایین بودن Cortisol در آزمایش خون 

سیستم ایمنی ضعیف با راه دهان

4 – لبنیات

لوین گفت بسیاری از محصولات لبنی، مانند ماست فروشگاهی، حاوی قند زیادی هستند. همچنین ارتباط مستقیمی بین محصولات لبنی و سلامت تنفسی وجود دارد.

گری نول در دایره المعارف کامل شفای طبیعی می گوید که پنیر، شیر، بستنی و سایر محصولات لبنی می توانند تجمع در ریه ها را افزایش دهند که باید از آنها اجتناب کرد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید