مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مصرف انرژی خط قرمز برای ارزهای رمزپایه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به دلیل مشکل تأمین برق در دمای بالاتر از 40 درجه در مناطق مختلف کشور و همچنین خراسان رضوی ، مصرف برق برای معدنچیان توجیه ندارد و در بخشهای دیگر مشکلاتی ایجاد می کند ، بنابراین برای مدیریت مصرف باید آنها را از بین برد. اکثر آنها در خراسان رضوی نیز قانونی نیستند.

جمع آوری معدنچیان غیرمجاز در خراسان رضوی توسط دو شرکت توزیع برق در مشهد و استان با هماهنگی پلیس انجام شده است که طبق آماری که تاکنون ارائه شده است از سال گذشته به 9280 واحد رسیده است و حتی این شرکت ها برای گزارش ارزهای رمزنگاری عمومی همچنین پاداش تعیین می شود.

مدیر خدمات نظارت و کنترل تجهیزات اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در این ارتباط اظهار داشت: تاکنون با هماهنگی مقامات قضایی در مجموع 2 هزار و 880 دستگاه غیرمجاز برای استخراج ارز رمزنگاری شده از 205 مرکز کشف شده است. و جمع آوری شده

علی مرادی افزود: از مجموع دستگاه های کشف شده ، 1466 دستگاه متعلق به 119 مرکز با مصرف 2801 کیلووات برق متصل در سال جاری است.

وی ادامه داد: استفاده از دستگاه های استخراج ارز رمزنگاری شده به دلیل مصرف زیاد انرژی در شرایط فعلی و وجود مشکلات برق غیرقانونی است و در صورت مشاهده فعالیت آنها ضبط و جمع آوری می شود.

مدیر خدمات نظارت و کنترل تجهیزات اندازه گیری شرکت توزیع برق خراسان رضوی گفت: کل انرژی مصرفی 2880 دستگاه استخراج رمزارس موجود در استان 5771 کیلووات است.

وی افزود: طبق ضوابط و دستورالعمل های صادره به دلیل کمبود برق ، استخراج رمزارز از نظر قانونی تا پایان شهریور ماه سال جاری ممنوع است.

بیشتر بخوانید  دمشق: سازمان ملل به ابزاری در دست کشورهای ابرقدرت تبدیل شده است- اخبار آسیای غربی - اخبار بین الملل تسنیم

مدیر امنیت و رازداری شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز به ایرنا گفت: از سال گذشته تاکنون 6400 دستگاه استخراج معدن رامزارز از مناطق مختلف شهر از جمله سوله های حومه ، کارگاه ها و مراکز صنعتی کشف و ضبط شده است.

تقی احسانی مهر افزود: از این تعداد سال گذشته 1070 دستگاه و امسال 5330 دستگاه متصل شد.

وی با بیان اینکه میزان برق مصرفی هر دستگاه استحصال کننده Ramzarz بین 2 تا 2.5 کیلووات بوده است ، ادامه داد: تاکنون 170 میلیون تومان برای کسانی که وجود دستگاه های استخراج کننده Ramzarz را گزارش کرده اند پاداش داده شده است.

مدیر امنیت و رازداری شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: طبق دستورالعمل های صادر شده ، افرادی که مجوز بازیابی رمزهای عبور را دارند تا پایان تابستان امسال مجاز به بازیابی رمزهای عبور نیستند و دستگاه های آنها باید خاموش باشد. “

10٪ سهم معدنچیان در مصرف برق

به گفته مقامات و گزارش های خبری مربوط به کشف ارزهای رمزپایه غیرقانونی ، عمده ترین کشفیات در مشهد مربوط به واحدهای صنعتی است.

در همین رابطه رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فعالیت معدنکاری رمزارس در کشور گسترش یافته است تا زمانی که دستورالعمل های صادر شده یکسان نباشد ، بنابراین بانک مرکزی ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت و وزارت نیرو دستورالعمل های مختلفی در این زمینه دارند. آنها همپوشانی لازم را ندارند و منجر به مجوز رسمی برای متقاضی برای استخراج ارز رمزپایه نمی شوند.

جواد هازایی افزود: سال گذشته ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت دستورالعمل صدور مجوز برای متقاضیان استخراج معادن رامارتز را صادر كرد و سازمان مربوطه در خراسان رضوی نیز مجوز شناسایی متقاضیان این منطقه را صادر كرد ، اما تاكنون هیچكدام به دلیل دستورالعمل برای همپوشانی “دارندگان مجوز موفق به دریافت مجوزهای عملیاتی برای استخراج قانونی ارزهای رمزپایه نشده اند.

بیشتر بخوانید  صعود قیمت طلا در روز های اخیر امروز نیز ادامه یافت + تحلیل تکنیکال

وی ادامه داد: معاون بازرس این سازمان موظف است دارندگان دستگاه های غیرمجاز برای استخراج ارز رمزپایه را با همکاری شرکت برق شناسایی و با آنها برخورد قانونی کند.

خراسان رضوی ، رئیس سازمان صنعت ، استخراج و تجارت گفت: در بهترین حالت دستگاه های استخراج 10٪ کل مصرف برق را تشکیل می دهند. این بدان معناست که اگر سهم خراسان رضوی از 200 مگاوات برق تولیدی در کشور 200 مگاوات باشد ، با جمع آوری تمام استخراج کنندگان از آن استان ، 10 درصد کمبود برق جبران می شود.

خراسان رضوی ، رئیس اتاق صنعت ، معدن و تجارت نیز به ایرنا گفت: ایران به دلیل داشتن انرژی ارزان قیمت ، بهشت ​​تولید ارزهای رمزپایه است و دولت در برخی قسمت ها از این موضوع حمایت کرده است اما سعی دارد از بزرگ شدن آن جلوگیری کند. “

حسن حسینی افزود: با این وجود اگر واحد صنعتی اقدام به استخراج غیرقانونی رمزارس کند ، خانه صنعت از وی به عنوان کارفرمایی متخلف حمایت نمی کند ، بنابراین درگیری ها باید تعیین کننده و بازدارنده باشد و با جریمه یک واحد صنعتی از کارگران معدن کاسته نمی شود. متخلف “بنابراین واحد متخلف باید بسته شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *