مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مشکل ما استثمار کودکان کار است/ لزوم رسیدگی به زنان سرپرست خانوار

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

احمد واحدی در همایش ملی حمایت از کودکان و نوجوانان با بیان اینکه اولین بحث ما در خصوص مبارزه با کار کودک، مباحث تئوریک بود، گفت: برخی از این موضوعات به حقوق بین الملل مربوط می شود، مانند کنوانسیون حذف همه اشکال. . تبعیض و حقوق بشر.” بسیاری از آنها مشکل دارند.

وی افزود: اگر بر اساس آن توصیه ها و قوانین به طور کامل اجرا شود. فضای بسیار تاریک و نفرت انگیزی وجود دارد.

وزیر کشور با اشاره به تناقضات در عملکرد و سخنان مقامات غربی گفت: مسئولان غربی در برابر ظلم به کودکان فلسطینی و یمنی سکوت کرده اند اما مدعی حمایت از کودکان هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه کودک در مفاهیم ما با مفهوم غربی تفاوت دارد، گفت: کودک در مفاهیم و ارزش های ما می تواند به جایگاه والای انسانی برسد. می تواند دنیا را تغییر دهد. اعتقاد بر این است که امام به افرادی مانند شهدا امام می گویند.

وحیدی این شغل را یک وظیفه برای کودکان خواند و افزود: باید مراقب کودکانی باشیم که به دلیل مشکلات خانوادگی از حمایت جدی برخوردار نیستند. اینها بچه هایی هستند که ما به دنبال آنها هستیم و قیامتان را به شما تبریک می گویم. یکی از با ارزش ترین وظایف ما مراقبت از این کودکان با روح پاک است. فوری ترین اقدام ما بازگشت این کودکان به آغوش گرم خانواده هایشان است.

بیشتر بخوانید  اموال انبارهای تملیکی با اقدامات جهادی تعیین تکلیف شود

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به خانوارهای زنانه گفت: رسیدگی به کودکان کار موجب رسیدگی به خانوارهای زنانه نیز می شود که باید این اقدامات را با باورهای جنبش عظیم مردمی همسو کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم ایران به دلیل اعتقادات دینی و انسانی به موضوع کودکان کار توجه دارند، افزود: ما افراد زیادی را می شناسیم که زندگی خود را وقف کودکان کار کرده اند. کودکان کار اعضای بدن ما هستند که نمی توانیم نسبت به آنها بی تفاوت باشیم.

وحیدی با بیان اینکه کار برای کودک راه رشد است گفت: مشکل ما استثمار کودک است. کار باعث رشد و نمو کودک می شود. مشکل از جایی شروع می شود که بچه ها کار می کنند. همه ما باید در این زمینه تلاش کنیم و الگوهایی را برای موضوع کودک کار شکل دهیم و مهم ترین اقدام ما همین دوره با فعالان کار کودک است. ما باید مردم را به این حوزه از خدمات دعوت کنیم.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *