مشکل تعطیلی نانوایی در گناوه / فروش رایگان در حال انجام است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر– گروه ولایتی – عصمت اسماعیلی: نان یکی از مهمترین منابع غذایی مردم کشورمان است ، بنابراین توجه به کیفیت و حل مشکلات تهیه و توزیع آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در شهر گناوه نیز نان در سبد خانوادگی نقش مهمی دارد و بیشتر غذاهایی که در این منطقه از کشور تهیه می شوند برای خوردن نیاز به نان دارند.

مصرف نان در شهر گناوه به عنوان سومین شهر پرجمعیت استان بوشهر و همچنین به دلیل استقبال مسافران از مکان های دیگر در جدول خانواده ها جایگاه ویژه ای دارد و نیاز است نان با کیفیت به دست مصرف کننده برسد. و کیفیت

علاوه بر بحث در مورد کیفیت نان در این شهر که از نظر مردم و مسئولان همیشه از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و یکی از موارد اعتراض عمومی بوده و هست ، امروزه مشکلات دیگری در تهیه نان به مردم وجود دارد. در شهر ، که باعث نارضایتی شهروندان می شود.

جدا از کیفیت نان ، که باعث شکایت مردم از نانوایی ها در این روزها می شود ، تعطیلی خودسرانه و برنامه ریزی نشده بدون اطلاع برخی از نانوایی ها ، عدم رعایت حقوق شهروندی هنگام فروش نان ، فروش نان بسته بندی شده به سوپرمارکت ها و مراکز خرید به مشتریان و مراکز خرید پسندیدن.

با توجه به اهمیت موضوع و این واقعیت که نان به عنوان نیروی غالب مردم به ویژه طبقات متوسط ​​و ضعیف شناخته شده است ، نحوه تهیه و توزیع آن باید با دقت بیشتری کنترل شود.

کیفیت نان پایین است

یک شهروند گناوه ای با انتقاد از کیفیت نان گفت: کیفیت نان در گناوه نسبت به سایر مکان ها و شهرها بسیار پایین است و نان هایی که خریداری می کنیم خیلی سریع خشک می شوند یا خمیر و ضایعات زیادی دارند.

وی اظهار داشت: در حالی که نان مصرف روزانه اکثر خانواده ها است ، باید به بهبود کیفیت آن توجه بیشتری شود که اگرچه مردم همیشه از آن شکایت داشته اند اما تاکنون کار بزرگی در گناوه انجام نداده است.

مطهره اسماعیلی گفت: نان پخته شده در نانوایی های گناوه فقط در اولین ساعات خرید و به محض قرار گرفتن در معرض هوا یا نگهداری آن برای چندین روز مطابق با شرایط کرونر از کیفیت لازم برای مصرف برخوردار است ، با وجود کیفیت بیش از حد گرم لازم برای مصرف نیست.

تعطیلی برنامه ریزی نشده برخی از نانوایی ها

یکی دیگر از شهروندان گناوه ای نیز از تعطیلی بی برنامه برخی نانوایی ها در روزهای اخیر شکایت کرد و گفت: وقتی در روزهای اخیر برای تهیه نان به نانوایی ها می رویم برخی از آنها در ساعات کار تعطیل است.

ماریام محمدی گفت: فروش پلاستیک برای حمل نان با قیمت بالاتر از معمول در نانوایی ها مشکل دیگری است و گاهی اوقات یک کیسه پلاستیکی یک یا دو قرص دارد.

بیشتر بخوانید  تداوم بارش‌ و یخبندان در این استان ها

لزوم افزایش نظارت

یک شهروند همچنین بر کنترل بیشتر کار نانوایی ها تأکید کرد و افزود: نان غذایی است که روی میز همه مردم است و مسئولان باید نظارت بیشتری بر کار نانوایی هایی که وظیفه اطمینان از آن را بر عهده دارند ، داشته باشند. “

علی موسوی گفت: کیفیت نان ، رعایت مشکلات بهداشتی در نانوایی هایی که با سلامت انسان سر و کار دارند ، باید بیشتر کنترل شود.

شهروند دیگری گفت: وقتی برای تهیه نان به نانوایی می رویم اعلام می کنند که نان نداریم در حالی که نان بسته بندی محصولات نانوایی در سوپرمارکت ها و مغازه ها به فروش می رسد.

وی گفت: اگر نانی وجود ندارد ، پس چگونه آنها به این مغازه ها نان می فروشند و لازم است کارمندان این امر را کنترل کنند.

بسته شدن مشکلی نانوایی ها در گناوه / فروش رایگان

نانوایی ها نیز از جمله دلایل اصلی این تعطیلی ها و مشکلات هستند: سهمیه پایین آرد نان ، ثبات قیمت نان ، افزایش سریع بیمه ، استهلاک نانوایی ها و لوازم جانبی ، افزایش قیمت ماشین آلات و تجهیزات ، افزایش حقوق کارگران ، کمبود نیروی کار و عدم تمایل به کار در نانوایی می گویند.

مشکلات نانوایی ها

یکی از نانوایان گفت: یکی از مشکلات نانوایی ها مشکل کارگران است ، دستمزد کارگرانی که قبلاً پایین بودند افزایش یافته و در این هوای گرم هیچ کس نمی خواهد در نانوایی کار کند.

وی افزود: نرخ بیمه نیز هزینه زیادی برای نانوایان است.

وی گفت: قیمت نان نه تنها در گناوه بلکه در استان بوشهر نسبت به مناطق دیگر است و تغییری نکرده است در حالیکه در جای دیگر قیمت نان افزایش یافته است.

وی افزود: ما انتظار داریم کارمندان مربوطه در مورد قیمت نان فکر کرده و تصمیمی اتخاذ کنند که برای نانوای مقرون به صرفه باشد و بار مالی سنگینی که متحمل می شود را جبران کنند.

سهمیه آرد نان کم است

یکی دیگر از نانوایان گفت: کار در این گرما و کمبود برق بسیار دشوار است و گرمای شدیدی در هوا وجود دارد و کارگران تا حد ممکن تحت فشار گرما کار می کنند.

وی افزود: در برخی موارد نان را بسته بندی می کنیم تا در این گرما هم کارگران کار کنند و هم مشتریان نان مورد نیاز خود را تأمین کنند.

یکی از نانوایان با اشاره به سهمیه آرد نان گفت: سهمیه آرد نان کم است و ما سهمیه دریافتی را با توجه به ساعت کار و ویزیت افراد در شیفت کاری مصرف می کنیم.

وی گفت: با توجه به سهمیه آرد نانوایی ها ، این مسئله مهم برای نانوایی ها باید افزایش یابد تا بتوانیم نان بیشتری برای مردم تهیه کنیم.

بسته شدن مشکلی نانوایی ها در گناوه / فروش رایگان

ما مشکلی با آرد در سطح شهر نداریم

رئیس اتحادیه نانوایان گناوه با اشاره به برخی از مشکلات نانوایان گفت: درآمد کارگران بسیار کم است ، مشکلات اقتصادی ، تورم و قیمت بالا است و درآمد امرار معاش نمی کند.

بیشتر بخوانید  هشداری مهم به مستأجران درخصوص تمدید اجاره نامه

رضا نظری افزود: هزینه تجهیزات و ابزار نانوایی نیز به شدت افزایش یافته که این امر مشکلات نانوایی ها را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما از نظر آرد در سطح شهر مشکلی نداریم و به طور مداوم کنترل می شود که آرد به موقع وارد شهر شود. وی گفت: برخی از مشکلات تهیه آرد به دلیل خسارت وارد شده به کارخانه آرد الزهرا است که خوشبختانه به بهره برداری رسید. چندین شهر دیگر همزمان اتفاق افتاد ، اما اولین محموله آرد متعلق به شهر گناوه بود.

وی افزود: اگر بنا به هر دلیلی نانوایی در خارج از برنامه تعطیل شود ، باید دلیل تعطیلی را به صنف اطلاع دهد تا با آگاهی مردم از مشکلات بتوانیم دلایل آن را توضیح دهیم.

بسته شدن مشکلی نانوایی ها در گناوه / فروش رایگان

تعطیلات قابل قبول نیست

در همین رابطه معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گناوه با اشاره به مشکلات حوزه نان در این شهرستان گفت: در بازرسی های انجام شده توسط تیم های نظارتی برخی از نانوایی ها در ساعات تعطیل یا نیمه تعطیل هستند. آنها باید به مردم خدمت کنند. این اصلا قابل قبول نیست.

حسین امیری افزود: علی رغم تلاش های انجام شده ، مشکلات مربوط به نانوایی ها و شکایات مردمی در فضای مجازی به میزان قابل توجهی افزایش یافته و مجریان نانوایی باید توجه بیشتری به این موارد داشته باشند.

وی گفت: با وجود مشکلات و نارضایتی مردم ، کیفیت پایین نان در شهرستان بیشتر به دلیل مشکلات است و نانوایی های سطح شهر نیز باید به کیفیت نان توجه کنند.

امیری اظهار داشت: مسئله گرما و سخت کوشی برای همه نانوایی ها یکسان است ، بنابراین نظم و مدیریت در نانوایی باید به گونه ای باشد که بتوان این مشکلات را مدیریت کرد و مردم راضی بودند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نانوایی ها در همان هوای گرم نان مورد نیاز مردم را به موقع و به درستی تأمین می کنند و مردم از آن راضی هستند ، اظهار داشت: مشکلات موجود به هیچ وجه نباید در ارائه خدمات به مردم در زمینه تهیه نان این نیاز به هم خورده است و نانوایان باید بتوانند با جابجایی کارگران ، افزایش تعداد آنها و به هر روشی شرایط را مدیریت کنند تا خدمات به مردم مختل نشود.

امیری با بیان اینکه نوع کار و خدمات ارائه شده در نانوایی ها با سایر مشاغل و مغازه ها متفاوت است ، اظهار داشت: این یک خدمات عمومی است که قابل مقایسه با سایر مشاغل نیست ، زیرا این کار به ویژه در مشاغل شدید کار سختی است. در مورد مناطق تردید داریم و همه این موارد را می بینیم و در نظر می گیریم ، اما ما وظیفه داریم خدمات مطلوب را به مردم ارائه دهیم و آنها را راضی کنیم.

بیشتر بخوانید  نقش شان پن در گاسلیت توسط همه عوامل واکسینه شد

ما با متخلفان برخورد می کنیم

معاون برنامه ریزی و توسعه استان گناوه اظهار داشت: رعایت اخلاق و اخلاق و مدارا و برقراری ارتباط با مردم با احترام و احترام برای مشتری باید مورد توجه همه قرار گیرد و دشواری کار و کار نباید چنین مشکلاتی را ایجاد کند.

وی در مورد رعایت شیفت های کاری در بین نانوایان گناوه گفت: تمام قوانین و مقررات مربوط به ساعات کاری اطلاع داده می شود و باید کاملاً رعایت شود و تیم های نظارتی باید بازدیدها را افزایش دهند و با متخلفان برخورد کنند.

وی اظهار داشت: تمام موارد و مشکلات نانوایان که ممکن است موجب اختلال در کار آنها شود باید به موقع اطلاع داده شود تا در اسرع وقت برطرف شوند و همچنین از مشکلات مانند کمبود آرد و … عذرخواهی کنیم. دلیل بر بستن نانوایی نیست. “

معاون برنامه ریزی و توسعه گناوه گفت: “شهروندان می توانند از نانوایی ها شکایت کنند و ما طبق قانون موظف به برخورد با متخلفان هستیم و همانطور که نانوایی هایی که نتایج خوبی دارند تشویق می شوند ، متخلفان نیز بدون نرمش با متخلفان برخورد می کنند.” شد.

بسته شدن مشکلی نانوایی ها در گناوه / فروش رایگان

بسته بندی نان بدون مجوز تخلف است

در همین رابطه ، رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان گناوه گفت: در سطح شهرستان ، برخی از شهروندان هستند که شکایت دارند که نانوایی ها به استثنای سایر تخلفات ، ساعت کار را رعایت نمی کنند و دارای ظاهر بسته شدن خودسرانه “

محمد حسین داریونی افزود: با نظارت بازرسان صنعت و معدن ، کارگروه آرد و نان و بازرسان افتخاری شهرستان ، نانوایی هایی که دارای برخی بی نظمی ها از جمله تعطیلات تصادفی ، عدم رعایت شیفت ها ، عدم رضایت مشتری در جلسه استانداری فراخوان شد.

وی گفت: ما همه موارد و دشواری های تولید نان را به ویژه در شرایط سخت تابستان می دانیم و می فهمیم ، اما رضایت مندی شهروندان و مردم برای همه ما در اولویت است.

وی در مورد موضوع فروش نان بسته بندی شده در فروشگاه ها گفت: بسته بندی نان بدون مجوز مغایر بهداشت و رعایت استانداردهای لازم است و هیچ نانوایی نمی تواند نان بسته بندی شده را بدون مجوز به فروشگاه ها بفروشد.

وی گفت: ساعات کار نانوایی ها اعلام و اطلاع رسانی شده و نانوایی ها موظف به رعایت ساعات کار هستند.

داریونی گفت: آرد مورد نیاز نانوایی ها به صورت کارکردی به نانوایی ها تحویل داده می شود و در شهرستان آرد کم نداریم.

به نظر می رسد یکی از مهمترین دلایل مشکلات نان در گناوه تعطیلی نانوایی ها به دلیل گرمای هوا و فروش رایگان و بسته بندی شده نان است که باید با نظارت صحیح و رفع مشکلات نانوایی ها ، تهیه نان اطمینان حاصل شود. مورد نیاز است. مردم

دیدگاهتان را بنویسید