مشکل اعتبار می تواند برای بخش جاده ای کشور حیاتی باشد



به گزارش ایرنا ، داریوش امانی روز سه شنبه در نشست مشترک با نمایندگان مردم استان های اردبیل و گیلان در پارلمان ، فرمانداران و مسئولان راه شهرستان های خلخال و تالس اعلام کرد: اگر روند کاهش بودجه و اعتبار سازمان راه ، احتمال بحران جاده ای سال آینده در جاده های کشور رخ می دهد.

وی با اشاره به لزوم تأمین اعتبار لازم برای راه های موجود و زیرساخت های ارتباطی در کشور ، افزود: اگر اکنون در این زمینه اقدام نکنیم ، در سال های آینده باید چندین برابر هزینه کنیم تا امروز این جاده ها بهسازی شود . “

وی گفت: در حالی که بیشتر جاده های کشور بیش از 25 سال عمر دارند و نیاز مبرم به آسفالت و ترمیم آسفالت دارند ، امسال اعتماد به بخش آسفالت سازمان راهداری بسیار پایین است ، در حالی که قیمت یک تن قیر 10 برابر است و به 75 میلیون ریال رسیده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم جاده های اصلی کشور معادل بیش از 10 هزار کیلومتر نیاز به مرمت و بازسازی دارد ، گفت: با توجه به افزایش قیمت آسفالت ، اعتبارات بودجه سالانه برای بزرگراه ها تأمین می شود. هیچ یک از اعتبارات نرخ پایین نیست.

وی گفت: 12 هزار میلیارد تن اعتبار برای بهبود 10 هزار کیلومتر مورد نیاز است و این در حالی است که سال گذشته فقط چهار هزار میلیارد تن برای نگهداری ، مرمت و بهسازی جاده های اصلی کشور در نظر گرفته شده بود.

بیشتر بخوانید  واکنش امیرعبدالهیان به «عکس سفیران»

وی با بیان اینکه وضعیت راههای ارتباطی استان اردبیل بیش از سایر استانهای کشور نیاز به توجه دارد و با توجه به شرایط جوی اظهار داشت: تأمین اعتبار برای تأمین نیازهای مردم این استان هنگام بحث در مورد مزایای راههای ارتباطی نیاز دارد تلاش نمایندگان مجلس در تنظیم بودجه سال آینده و افزایش بودجه بخش جاده.

در این جلسه که در بزرگراه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخ-اسالم برگزار شد ، نمایندگان خلخال و کوثر و مردم تالش در مجلس ، فرمانداران دو شهر و رهبر نماز جمعه روز جمعه خلح از این دو شهر همسایه. مردم اعلام و خواستار توجه به این مهم شدند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفری دو روزه به استان اردبیل از جاده ها و پروژه های عمرانی در شهرهای مختلف بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید