مشکل اصلی پرونده های ایران در آژانس انرژی اتمی چیست؟


به گزارش سلام نو به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی درباره لزوم بسته شدن پرونده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: سوالاتی که غربی ها درباره فعالیت های هسته ای کشورمان می پرسند جزو سوالات مورد نظر آنها نیست. آن را به هیئت مدیره ارسال کنید و به آن رأی دهید.

گزیده ای از این گفتگو را در ادامه می خوانید:

در واقع غربی ها می خواهند با اقدامات سیاسی ایران را وادار به اجرای خواسته های خود کنند. آژانس بین المللی انرژی اتمی در بازرسی های منظم و دوره ای خود اطمینان داده است که فعالیت ها و اقدامات جمهوری اسلامی در چارچوب قوانین بین المللی است.

*اگر غربی ها به آژانس بین المللی انرژی اتمی فشار نیاورند قطعا پرونده های مفتوح علیه کشورمان بسته می شود، این مهم در شرایطی است که متاسفانه آژانس به ابزار سیاسی تبدیل شده و غربی ها اجازه نمی دهند کشورهای مستقلی مانند ایران برای بهره مندی از این، حقوق خود را بگیرید

نوش آبادی

* ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده و آژانس نیز نظارت خود را در این زمینه انجام داده است و غربی ها و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز باید بدانند که ایران خطوط قرمزی دارد که باید رعایت شود زیرا ارزیابی الزامات فنی و حرفه ای است. رعایت نمی شود وجود دارد، اما رتبه بندی تنها مبنایی برای افزایش فشار بر ایران است.

*در حوزه هسته ای هیچ تخلف و انحرافی از سوی جمهوری اسلامی صورت نگرفته است و این موضوع بر همگان روشن است، بر این اساس امیدواریم با تلاش و رایزنی های شورای عالی امنیت ملی پرونده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی بسته شود. دستگاه دیپلماسی تیم هسته ای کشورمان

بیشتر بخوانید  جاده کرج یک طرفه

دیدگاهتان را بنویسید