مشوق های ازدواج و افراد مجرد بزرگتر


به گزارش ایرنا ، کاهش تمایل جوانان به ازدواج همواره موضوعی بوده است که مورد توجه مسئولان و سیاستمداران قرار گرفته است ، اما با توجه به اینکه موضوع فرصت ازدواج دختران و پسران بالای 18 سال در مجلس مطرح شده است ، بسیاری از واکنش های بسیاری وجود داشت که اکثر آنها افراد تنها مسن تر بودند.

پسرها و دخترانی که در تجرد مطلق هستند معتقدند که اکثر برنامه ها و سیاست های کشور ، از پارلمان گرفته تا دولت ، همواره جوانان را هدف گرفته اند و متأسفانه هیچ انگیزه ای برای افراد مسن وجود ندارد.

آمارها همچنین نشان می دهد که افراد مسن مجرد همیشه نماینده بخش قابل توجهی از جمعیت کشور بوده اند که تشکیل خانواده آنها می تواند گره هرم جمعیت کشور را باز کند. به عنوان مثال ، طبق آمارهای رسمی و سرشماری سال 95 ، حدود 6200 دختر در قزوین وجود دارد و اگر همین تعداد پسر را در نظر بگیریم ، حدود 13000 جوان مجرد بالای 39 سال خواهیم داشت.

علی اکبر معصوم ، جمعیت شناس ، اخیراً در یک مصاحبه خبری گفت که 220 هزار نفر بالای 50 سال در کشور هنوز مجرد هستند و مجرد محسوب می شوند. در همین رابطه ، امیر محمود حریرقی ، جامعه شناس و مدرس دانشگاه نیز اذعان داشت: تحقیقات نشان می دهد که حدود هشت و نیم میلیون پسر و هشت و نیم میلیون دختر در دهه 1960 ، دو و نیم میلیون پسر و دو میلیون و 100 هزار دختران در کشور هنوز مجرد هستند ، 30 تا 39 ساله.

این آمار نشان می دهد که متأسفانه انگیزه ای برای ازدواج با افراد مجرد وجود ندارد و این افراد همیشه انگیزه ای برای ازدواج ندارند.

بیشتر بخوانید  فال حافظ روزانه یکشنبه 29 بهمن 1402 با معنی و تفسیر دقیق

مشوق های ازدواج و افراد مجرد بزرگتر

محمد امین ، 38 ساله ساکن قزوین که هرگز ازدواج نکرده است ، به ایرنا گفت: متأسفانه هیچ سازوکاری برای افراد مسن که هنوز ازدواج نکرده اند وجود ندارد که آنها را به ازدواج تشویق کند و همه طرح های تشویقی شامل افراد زیر سن 25 سال سن. سن؛ به نظر من باید توجه ویژه ای به این موضوع از سوی مسئولین مربوطه صورت گیرد.

وی افزود: متأسفانه سیاست کشور برای ترویج ازدواج از مسیر اصلی خود خارج شده است و در این راستا کسانی که در رده سنی پایین هستند و حتی ممکن است تمایل چندانی به ازدواج نشان ندهند ، به دنبال ازدواج هستند و افراد بالغ مجرد زیرا کسب تجربه و بلوغ لازم مستلزم تشکیل خانواده بیشتر است و ازدواج آنها حتی می تواند پایدارتر باشد.

مونا کیماسی ، 44 ساله ، مجرد ساکن تاکستان به ایرنا گفت: متأسفانه یکی از مشکلات و چالش های کشور ما این است که پسران باید پیشگام ازدواج باشند و دختران باید منتظر بمانند تا کسی به خانه بیاید. آنها بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه به دلیل اینکه کار مناسبی پیدا نکردم در خانه ماندم و تا به حال مجرد بودم.

احساس مسئولیت و تعهد به زندگی مشترک در جوانی کاهش یافته است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان قزوین در این زمینه به ایرنا گفت: ازدواج جوانان یکی از برنامه های اصلی دولت است که از ایده های روشنفکران و فعالان اجتماعی استان استفاده می کند.

مریم بیدهم وی افزود: تجرد خاص در نتیجه مجموعه ای از کاستی های اجتماعی و اقتصادی است که موانع بسیاری را برای تشکیل خانواده به دنبال داشته است. بنابراین ، برگزاری کلاس های قبل از ازدواج و دوره های مهارت های زندگی می تواند افق روشنی را برای جوانان فراهم کند.

بیشتر بخوانید  احتمال بارندگی های سیل آسا و طغیان رودخانه ها - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

وی گفت: یکی از مشکلات جوانان ما ، به ویژه مجردانی که با این مشکل روبرو هستند ، عدم احساس مسئولیت برای تشکیل خانواده است و در این راستا باید احساس تعهد به تشکیل خانواده تقویت شود. بین آنها. “

بیدهام گفت: “خوشبختانه در زمان شیوع ویروس کرونا ، تعداد ازدواج ها در کشور و استان افزایش یافت.” نکته مهم فرصتی است که به ترویج ازدواج در میان برخی از مجریان کمک می کند.

قزوین ، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان ، تاکید کرد که جامعه ایران از زندگی سنتی به زندگی مدرن در حال حرکت است و برخی تحولات اجتماعی و فرهنگی باعث شده است که جوانان موضوع ازدواج را نادیده بگیرند یا در برخی موارد عمداً از تعهد خود اجتناب کنند و مسئوليت.

مشوق های ازدواج و افراد مجرد بزرگتر

شرایط مختلف ازدواج با توجه به سن زوجین

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این رابطه اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا منجر به افزایش درصد ازدواج ها در این استان در سال 1999 شد که نشان می دهد به سهولت انجام می شود عروسی به دلیل مشکلات بهداشتی و اقتصادی این امر باعث تسهیل ازدواج و همچنین تسهیل ازدواج شد.

علی لطفی وی در پاسخ به این س whyال که چرا تسهیلات بانکی برای افراد زیر 35 سال 100 میلیون تومان است ، اما به دلیل افزایش سن این مبلغ کمتر می شود ، گفت: اگر زوجین در سن پایین ازدواج کنند 100 میلیون تومان دریافت می کنند اما اگر افراد بزرگتر باشند اگر ازدواج با قد بلندتر و معمولی ، این مبلغ 70 میلیون تومان خواهد بود ؛ دلیل این امر ایجاد انگیزه و جلوگیری از افزایش سن ازدواج در بین جوانان است.

بیشتر بخوانید  واکنش سپاهان به شایعات جدایی چند بازیکن

وی افزود: واقعیت این است که سن ازدواج افزایش یافته و این تفاوت در پرداخت تسهیلات برای ارتقاء و در سطح کلان سیاسی می شود ، استان قزوین نیز در تعیین پرداخت مزایای گروه های سنی مختلف دخیل نیست.

لطفی در مورد کمک های اقتصادی جوانان در شرف ازدواج گفت: در زمینه کمک های اقتصادی ، بخشی مربوط به ایجاد مراکز مشاوره قبل از ازدواج است و قسمت دیگر تسهیلاتی است که برای ایجاد اشتغال در دستور کار قرار دارد. برای جوانان ، نه فقط ازدواج. “

این مقام مسئول تصریح کرد: برای حمایت اقتصادی ، تفاهم نامه ای با صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت امضا شد تا 2 درصد تسهیلات بین 15 تا 100 میلیون تن جوانان 17 تا 35 ساله ارائه شود ؛ البته نیازی به ذکر نیست که اداره کل ورزش و جوانان نیز مسئول نظارت بر تأمین امکانات ازدواج است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: برخی اقدامات دیگر نیز به صورت غیرمستقیم برای تحریک انجام شده است ، مانند ایجاد موسسات خیریه غیردولتی به نام بنیاد ملی ازدواج یا آبشار احساسات در این زمینه. توجه.

لطفی یادآور شد: افراد زیادی روزانه و ماهانه از این موسسات خیریه دیدن می کنند و سازمان جوانان نیز با حمایت مالی این سازمان های مردم نهاد در حال گسترش است.

یک نگاه: به نظر می رسد سیاست گذاران ازدواج باید از مزایای قابل توجهی برای این گروه سنی برای تشویق افراد مجرد استفاده کنند ، مانند تأمین مسکن و همچنین تسهیل اشتغال یکی از مشکلاتی است که این افراد می توانند با آن ازدواج کنند. تشکیل خانواده

دیدگاهتان را بنویسید