مشورت وزرای خارجه ترکیه و افغانستان در مورد امنیت فرودگاه کابل – اخبار آسیا و اقیانوسیه – اخبار بین المللی تسنیم


به گفته دولت منطقه خبرگزاری تسنیم، حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه در تماس تلفنی با بسمیل محمدی وزیر دفاع افغانستان در مورد وضعیت امنیتی منطقه و روابط دو جانبه صحبت کرد.

دیلی صباح نوشت: “در این دعوتنامه ، آکار تاکید کرد که ترکیه و افغانستان با مشکلاتی که دو کشور در طول تاریخ با آن روبرو بوده اند همبستگی خود را نشان داده اند.”

وی افزود که ترکیه مدت هاست که برای صلح و رفاه افغانستان تلاش می کند و تا زمانی که بخواهد در کنار مردم افغانستان خواهد بود.

آکار همچنین با اشاره به پیامدهای مذاکرات صلح در افغانستان بر لزوم “زنده نگه داشتن” روند صلح تاکید کرد.

وزارت دفاع ترکیه اخیراً اعلام کرده است که اگر ترکیه مسئولیت مدیریت فرودگاه کابل را بر عهده بگیرد ، نیروهایش در افغانستان هیچ ماموریت جنگی جز دفاع از خود ندارند.

ترکیه با توافق با ایالات متحده می خواهد به حضور خود در افغانستان ادامه دهد ، در حالی که طالبان پیشتر در مخالفت با ادامه حضور نیروهای خارجی گفته بود: “با اشغالگران برخورد خواهد شد.”

طالبان همچنین گفت که آنها در این مورد با مقامات ترکیه در تماس بوده اند و آنکارا به آنها اطمینان داده است که تصمیمی یک جانبه اتخاذ نمی کنند.

این گروه همچنین تاکید کرد که حفاظت از فرودگاه کابل به عهده افغان ها است و حضور نیروهای خارجی در خاک افغانستان تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  نماینده مجلس: حل مشکلات کشور منوط به توجه به ظرفیت داخلی است

دیدگاهتان را بنویسید