مشهد- هواپیمای مسقط روی رینگ نشست



بر اساس اعلام دفتر حوادث سازمان هواپیمایی کشوری، پرواز 2118 کشم ایر مشهد-مسقط در ساعت 1 بامداد با 70 مسافر و 11 خدمه از باند چپ 13 فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سمت مسقط عمان شروع به خزیدن کرد که خلبان متوجه شد. صدایی در هنگام برخاستن، غیرعادی بودن ارابه فرود چپ و لرزش غیرعادی هواپیما و موتور شماره یک است.

در طول پرواز، خلبان از ماموران زمینی فرودگاه درخواست بازدید از باند فرودگاه می کند و ماموران زمینی وجود قطعات لاستیک هواپیما در باند را تایید و به خلبان اطلاع می دهند.

خلبان پرواز اضطرار، فرسودگی سوخت و بازگشت به فرودگاه مبدا به برج مراقبت فرودگاه مشهد را اعلام می کند. او همچنین ادعا می کند که از چرخ های هواپیما در ارتفاع پایین بازدید می کند که تأیید شده است که نتیجه آن ترکیدن لاستیک شماره یک هواپیما است.

در ساعت 4:40 هواپیما در باند 31 سمت راست فرودگاه مشهد آماده فرود است و در هنگام فرود لاستیک چرخ شماره 2 ترکیده و هواپیما با قسمت فولادی چرخ ها (رینگ) روی باند فرود آمد. در نتیجه سطح آسفالت باند فرودگاه خراشیده می شود اما هواپیما به سفر خود ادامه می دهد و در نهایت در انتهای باند توقف می کند.

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد این سانحه خسارت جانی و یا جراحتی در پی نداشته است اما تنها یکی از سرنشینان برای ویزیت روانی – روانی به مرکز بهداشت منتقل می شود که او نیز شکایت خاصی نداشته است. در ساعت 8:00 صبح برای سایر مسافران این پرواز با هواپیمای جایگزین به مقصد مسقط حرکت می کند.

بیشتر بخوانید  تصمیم جدید بایدن درباره افغانستان

در پی این حادثه، پروازهای فرودگاه مشهد به باندهای دیگر هدایت می‌شود، اما باند آسیب‌دیده تا ظهر چهارشنبه ۱۷ تیرماه تعمیر و به خدمت گرفته می‌شود.

همانطور که در اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری آمده است، با توجه به اهمیت موضوع و تکرار ترکیدگی چرخ های هواپیما در باند فرودگاه مشهد، بررسی ها بر اساس آیین نامه بررسی ترافیک هوایی انجام می شود. سوانح و سوانح مصوب هیئت دولت و پیوست شماره. 13 موافقتنامه شیکاگو.

دیدگاهتان را بنویسید