مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مشهد مالک اولین دهکده برای مهارت های ملی شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ایسنا / خراسان رضوی خراسان رضوی ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گفت: تأسیس مرکزی به نام دهکده مهارت ملی در منطقه طوش مشهد.

افشین رحیمی امروز ، دوم مرداد ماه ، در یک نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی گفت: امیدواریم با راه اندازی این مرکز در خراسان رضوی بتوانیم اولین دهکده مهارت های کشور را افتتاح کنیم.

خراسان رضوی ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اقدامات این گروه در سال گذشته گفت: سال گذشته به 116 واحد صنعتی در خراسان رضوی آموزش مهارت داده شد. بر این اساس ، از تعداد افراد آموزش دیده ، 44،750 نفر در بخش دولتی و 56،142 نفر در بخش مدارس رایگان آموزش دیده اند.

وی افزود: 47 مرکز دولتی و 990 آموزشگاه فنی و حرفه ای رایگان در استان وجود دارد. البته باید توجه داشت که در دنیای امروز ما جغرافیای آموزش فنی و حرفه ای را محدود نمی کنیم. فعالیت های مربوط به این حرفه ها بیش از 47 مرکز و 990 مدرسه است. همچنین ، در سال گذشته ، در 1514 واحد صنفی ، آموزش مهارت در محیط کار واقعی انجام شد. این واحدهای صنفی مهارتهایی را در اختیار اعضای جامعه تا 3 نفر قرار می دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با تأکید بر کسب مهارت توسط دانشجویان در حین آموزش ، گفت: امروز شاهد ارائه خدمات به دانشجویان در 50 مرکز دانشگاهی هستیم. خط مشی سازمان این است که افراد مهارت های لازم را کسب کرده و در حین یادگیری یاد بگیرند. به همین دلیل ، مهارت های کاری کسب شده در رشته های مهندسی و غیر مهندسی وجود دارد.

بیشتر بخوانید  اختلاف خانوادگی منجر به قتل ۳ جوان درصحنه شد

رحیمی افزود: دوره های مهارت در 12 زندان استان نیز ارائه می شود. بر این اساس ، شخصی که محکومیت خود را می گذراند می تواند از طریق آموزش و آموزش مهارت های شغلی را کسب کند و تا پایان دوران محکومیت خود در کارگاه های تولیدی کار کند. گزارش ها نشان می دهد که آموزش مهارت های زندانیان نقش مهمی در کاهش بازگشت آنها به جرم دارد.

وی افزود: همیشه در زندان ها و اردوگاه ها کارآفرینانی وجود دارند که آموزش دیده و تعدادی از دوستان خود را استخدام می کنند. سال گذشته 3،473 زندانی در زندانهای استان آموزش مهارت دیده اند. علاوه بر این ، آموزش مهارت در تمام پادگان های استان ارائه می شود. سال گذشته ما 3،862 سرباز و 1514 نفر همزمان با دانشگاه آموزش دیدیم.

خراسان رضوی ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گفت: سال گذشته همچنین یک هزار و 582 نفر از افراد مبتلا به بیماری های اجتماعی در زمینه مهارت های فنی و حرفه ای آموزش دیدند. همچنین ، تعداد دانشجویان در بخش صنعت و کلاسها 5488 نفر است.

رحیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر همه اینها ، سال گذشته بیش از 250 روستای خراسان رضوی تحت پوشش مهارت های آموزشی قرار گرفتند و 6450 روستایی تحت آموزش مراکز فنی و حرفه ای قرار گرفتند.

وی گفت: برنامه دیگری با عنوان “آموزش در حومه شهر” تدوین شده است که یکی از نگرانی های مهم همه کارمندان است. در مجموع 114 پایگاه آموزشی در 104 نقطه از حومه مشهد ، نیشابور و تربت حیدریه فراهم شده است که 90٪ آنها در مشهد واقع شده است.

بیشتر بخوانید  ۵۳۹ نفر مصدوم و ۱۲ کشته تاکنون! | تعداد بیشماری قطع عضو در چهارشنبه سوری گزارش شده است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با اشاره به فعالیت های خارج از کشور این گروه گفت: “فعالیت های خارج از کشور ما از سال 1998 آغاز شد و از طریق قراردادهای آموزشی به دنبال جذب کارآموزان در زمینه های فنی و حرفه ای هستیم زیرا افراد بیکار وجود دارد. امیدواریم که با از بین بردن ویروس کرونا ، شاهد حضور بیش از 1000 کارآموز خارجی در حوزه فنی و حرفه ای کشورمان خواهیم بود.

رحیمی گفت: اتفاق خوب دیگری که امسال رخ داده است ، ایجاد استانداردهای جدید در پوشاک است. موضوع بعدی تهیه سند مهارت است که تا پایان سال توسط سازمان جهاد دانشگاهی استان ، مرکز آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی و استانداری تهیه می شود. مدت زمان این سند 3 سال است و نوع آموزش و محل آموزش در آن مشخص می شود.

وی افزود: سال گذشته یک مرکز تخصصی زعفران برای اولین بار در خراسان رضوی افتتاح شد ، مرکز فرآوری زعفران که توسط اعضای مرتبط با صنعت زعفران راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در خصوص برنامه های امسال این نهاد گفت: امسال برنامه های مختلفی داریم. از جمله این برنامه ها ایجاد 103 مرکز نزدیک به صنعت است. تا به امروز ، حدود 20 درخواست در این زمینه دریافت کرده ایم. ما همچنین در تلاشیم تا یک مرکز تخصصی یادگیری در منزل ایجاد کنیم که بیشتر در حومه شهر دنبال خواهیم کرد و هدف اصلی ما آموزش زنان ساکن حومه شهر است.

رحیمی اظهار داشت: توسعه مراکز فنی و حرفه ای در جوار دانشگاه و ایجاد مراکز آموزشی تخصصی اعم از دولتی و خصوصی از دیگر برنامه های امسال ما است.

بیشتر بخوانید  مدارس این استان فردا تعطیل شد

وی گفت: همچنین گسترش ظرفیت آموزشی مخاطبان خاص از جمله دهقانان و عشایر از برنامه های محوری ما در سال آینده است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *