مشاور امنیت ملی عراق در سفیر آمریکا در بغداد – آژانس ایران و اخبار جهانی



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش الفرات نیوز ، قاسم العراجی ، مشاور امنیت ملی عراق با متیو تولر ، سفیر آمریکا در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

دفتر قاسم العراجی ، مشاور امنیت ملی کشور ، امشب (دوشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که متیو تولر ، سفیر آمریکا در بغداد را در دفتر خود پذیرفته است.

در این دیدار که در محل دفتر مشاور امنیت ملی عراق برگزار شد ، طرفین درباره تحولات سیاسی اخیر و تحولات امنیتی در عراق و منطقه ، روابط دو جانبه بین بغداد و واشنگتن و همکاری مشترک در زمینه های مورد علاقه مشترک گفتگو کردند.

العراجی و تولر همچنین در مورد سفر آینده نخست وزیر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ایالات متحده و موارد مورد بحث القدیمی با ایالات متحده و راهکارهای موفقیت این سفر در جهت منافع مشترک دو کشور گفتگو کردند. .

قاسم العراجی ، مشاور امنیت ملی عراق پیش از این اعلام کرده بود که نخست وزیر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به زودی به ایالات متحده سفر خواهد کرد.

العراجی در یک کنفرانس خبری در واشنگتن ، بدون تعیین تاریخ سفر القدیمی به واشنگتن ، گفت: “القدیمی در یک برنامه زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق در این سفر توافق خواهد کرد.”

اولین سفر القدیمی به ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ماه اوت گذشته بود و این اولین سفر القاظمی به ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری بایدن و دومین سفر وی از زمان ریاست جمهوری عراق بود.

بیشتر بخوانید  تولید خودرو ایرانی در دیگر کشورها از سر گرفته شد

دیدگاهتان را بنویسید