مشاور آمریکایی در عراق ؛ عناوین جدید برای مشروعیت بخشیدن به ادامه اشغال – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیمبا نزدیک شدن مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق به سفر ایالات متحده به ایالات متحده ، بحث در مورد زمان خروج نیروهای آمریکایی ، علاوه بر گروه های سیاسی و افکار عمومی ، به بخشی از موضع قاطع دولت در مورد محتوا و اهداف سفر. اما در این میان ، موضع یک جانبه فواد حسین وزیر امور خارجه در مورد لزوم ادامه آموزش نیروهای عراقی به رهبری آمریکا ، موجی از مخالفت ها و گمانه زنی ها را در مورد عدم اجرای احتمالی قانون اخراج در عراق در دور چهارم بغداد – واشنگتن برانگیخته است. مذاکرات استراتژیک. به رهبری القدیمی. فواد حسین روز جمعه در یک کنفرانس خبری مشترک با آنتونی بلینکن ، همتای آمریکایی خود گفت: “عراقی ها هنوز به نیروهای آمریکایی احتیاج ندارند.”

عملیات اربیل؛ مقاومت در برابر اخراج آخرین آمریکایی

همانطور که گفته شد ، موضع فواد حسین بلافاصله با واکنش شدید گروههای ضد آمریکایی روبرو شد ، آنها هشدار دادند که نقشه های شوم برای دور زدن قطعنامه پارلمان و ادامه اراده خود تا نابودی کامل نیروهای خارجی از عراق ، به ویژه پایگاه ها و نیروهای آمریکایی. آنها با این پیام به مقامات دولتی هشدار دادند كه قانون پارلمان را كه مبتنی بر اعمال حاكمیت سرزمینی و استقلال ملی است ، به درستی و دقیق اعمال كنند.

در همین راستا ، شورای هماهنگی گروههای مقاومت عراق اظهار داشت که ماموریت نیروی هوایی آمریکا در عراق حفاظت از امنیت رژیم صهیونیستی و جاسوسی در مقاومت است.

در این بیانیه آمده است که در صورت عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی از خاک عراق ، خروج واقعی ایالات متحده از عراق اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید  در تاریخ 22 ژوئیه هیچ تاجی در قزوین ثبت نشده است

قیس الحزالی ، دبیرکل عصائب اهل الحق در عراق در توییتر خود نوشت که حضور نیروهای آمریکایی در عراق بر خلاف منافع عراق است و می گوید اگر به نفع او باشد ، به نفع منافع عراق است. رژیم صهیونیستی که عراق و عراقی ها را اولین دشمن خود می داند.

“اظهارات وزیر امور خارجه عراق (در واشنگتن و دیدار با وزیر خارجه آمریکا) مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی عراق هنوز به کمک نیروهای آمریکایی نیاز دارند ، برای ما و هر عراقی که به ارتش و ارتش می رود بسیار رقت انگیز و غیر قابل قبول است. نهادها. برای امنیت “، او گفت. این کشور افتخار می کند.

از سوی دیگر ، همزمان با این وقایع ، پایگاه الحریر که محل استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه شمالی عراق است ، روز گذشته مورد حمله مهاجمان قرار گرفت. پایگاه اطلاع رسانی تیپ الطیرین با انتشار بیانیه ای در صفحه تلگرامی خود از حمله هواپیمای بدون سرنشین به این پایگاه نظامی در صبح جمعه خبر داد و در بیانیه ای اظهار داشت: “در این عملیات که با هواپیماهای بدون سرنشین مسلح در ساعت 2 بامداد جمعه انجام شد.” خسارت به تجهیزات نظامی ایالات متحده. “

بدون تردید ، این عملیات و موضع هشدار دهنده سایر گروه های ضد آمریکایی پیامی محکم است که واشنگتن با توجه به نامشروع بودن حضور نظامی آمریکا در عراق پس از تصویب پارلمان ، سعی دارد نیروهای خود را تحت هر عنوان یا توافقی حفظ کند. و اگر چنین سناریویی لازم باشد ، مقامات کاخ سفید فقط جان سربازان آمریکایی را به خطر می اندازند و دولت عراق نمی تواند از جان آنها محافظت کند.

بیشتر بخوانید  بیرانوند حتی سایه احمدرضا عابدزاده هم نیست؛کوه هم باشی با رفتن به استقلال شکسته می شوی!

جدیدترین ترفندهای آمریکایی

از زمان تصویب پارلمان عراق در ژانویه 2020 قطعنامه ای مبنی بر خواستار خروج نیروهای خارجی از عراق بدون توجیه ، این کشور به طرق مختلف سعی در دور زدن قانون و سرپیچی از دستور ترک عراق داشته است.

یکی از مهمترین استراتژیهای آمریکا اتلاف وقت برای پیشنهاد مذاکرات استراتژیک با دولت عراق بود که تاکنون چهار مرحله را طی کرده است. منتقدان دولت القادیمی می گویند دور چهارم مذاکرات استراتژیک بین عراق و ایالات متحده در زمانی آغاز شد که موضوع اصلی مذاکرات ، خروج نیروهای آمریکایی از عراق با توجه به مشکلات بزرگ اقتصادی عراق و اعتراضات مردمی در حال حذف است. سالها در ماه های اخیر ، مقامات واشنگتن سعی کرده اند با انتقال گفتگوها به همکاری اقتصادی و وعده های اغواکننده کمک مالی به عراقی ها ، در آب گل آلود ماهی بگیرند.

از سوی دیگر ، ایالات متحده ، که در سال 2014 موفق به استقرار داعش و اعزام تروریستهای سوریه به مرزهای عراق شد ، پس از خروج از عراق در سال 2011 و دوباره استفاده گسترده از ابزار برای ایجاد ناامنی از طریق تروریست ها. بنابراین ، از زمان تصویب پارلمان ، عراق شاهد موج گسترده ای از حملات به زیرساخت های اقتصادی ، زمین های کشاورزی ، مسیرهای ناامن حمل و نقل و حمله به امکانات دیپلماتیک بوده است. این مسئله کاملاً برای رفع نارسایی نیروهای نظامی و امنیتی عراق برای تأمین امنیت است.

از ظهور داعش تا پرواز از افغانستان ؛ درس های تاریخی برای عراقی ها

اما یک لحظه بسیار مهم در تلاش برای مشروعیت بخشیدن به حضور مستمر نیروهای خارجی در خاک عراق ، مانند حضور مشاوران و مسئولیت های آموزشی ، تلاش ناموفق برای سپردن مسئولیت سازماندهی و آموزش ارتش ایالات متحده است که کاملاً مشخص است. عمومی. جهان طی ماه های اخیر شاهد تحولاتی در افغانستان بوده است. ایالات متحده و ناتو سالها با اعلام بودجه های کلان آموزش و تجهیز ارتش افغانستان را به عهده داشته اند اما اندکی پس از اعلام خروج ناتو از جنگ افغانستان ، ارتش بیشترین کنترل خود را به طالبان واگذار کرده است.

بیشتر بخوانید  اطلاعیه فوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مردم عراق همچنین شاهد این تجربه در زمان ظهور داعش بودند ، زمانی که ارتش آموزش دیده توسط آمریکا نتوانست در برابر تروریست های داعش مقاومت کند و گروه تروریستی موفق شد در مدت زمان کوتاهی بسیاری از شهرها و مناطق عراق را تحت کنترل خود درآورد و مرتکب جنایات وحشتناک شود بدون شک ، همانطور که نیروهای نظامی و حشد الشعبی طی یک سال گذشته موفق به خنثی سازی و خفه کردن سناریوی رشد یافته ظهور مجدد داعش شده اند ، امروز ارتش عراق نیز باید تبعیت و تبعیت نیروهای خارجی را از نظر آموزش مهارت های نظامی بپذیرد. .

منبع: زمان

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید