مشاوره سامه شکری با مقامات اروپایی در مورد اخبار سادنا-مهر ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش روسیا الیوم ، سامه شکری وزیر امور خارجه مصر در سفر خود به بروکسل با وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای گفتگو در مورد سد عناهدا دیدار کرد.

احمد حافظ ، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای گفت: “شکری با وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیدار کرد تا نتایج نشست اخیر شورای امنیت سد عناهدا را توضیح دهد و در مورد عواقب سد. مصر “

رئیس سرویس دیپلماتیک مصر ، با ارزیابی بیانیه اخیر اتحادیه اروپا در انتقاد از آغاز فاز دوم سد اتیوپی در النهضه ، بر اهمیت تهیه نقشه راه برای دستیابی به توافق عادلانه و الزام آور در یک بازه زمانی خاص تأکید کرد .

دو طرف همچنین در مورد تلاش های مصر برای جلوگیری از جریان مهاجران از سواحل مصر به اروپا و حضور نزدیک به 6 میلیون پناهنده و مهاجر در مصر گفتگو کردند.

از سوی دیگر ، وزرای خارجه اتحادیه اروپا و مصر ، در بخشی دیگر از گفتگوهای خود ، در مورد مسئله فلسطین و حل و فصل عادلانه و همه جانبه این موضوع گفتگو کردند.

در این نشست همچنین موضوع سوریه و وقایع لیبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اهمیت برگزاری انتخابات لیبی در 24 دسامبر و خروج همه نیروهای خارجی و مزدوران از این کشور بدون هیچ گونه استثنا یا تأخیر تأکید شد.

بیشتر بخوانید  اجاره ویلاهای استخردار و لاکچری در اطراف تهران

دیدگاهتان را بنویسید