مسیر پیاده روی اربعین چند کیلومتر است


مسیر پیاده روی اربعین چند کیلومتر است؟ مهلت ثبت نام اربعین 1401، مدارک مورد نیاز برای رفتن به کربلا برای اربعین، محل تسهیل پیاده روی اربعین در ادامه مطلب.

طول این مسیر حدود 270 کیلومتر است و پیاده روی حدود 54 ساعت طول می کشد.

فاصله نجف تا کربلا حدود 80 کیلومتر است. در این مسیر 1452 ستون وجود دارد که هر کدام 50 متر از هم فاصله دارند. معمولاً حدود 17 ساعت طول می کشد تا این مسافت طی شود. اما با توجه به شلوغی ایام اربعین ممکن است این زمان به 25 ساعت افزایش یابد. بهترین زمان برای شروع پیاده روی از نجف تا کربلا روز 16 صفر (22 شهریور) است.

برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین 1401 باید از طریق سامانه سماح ثبت نام کنید. داوطلبانی که قصد شرکت در این مراسم باشکوه را دارند باید مراحل ثبت نام خود را از تاریخ 19 تیر 1401 لغایت 31 مرداد 1401 انجام دهند. هدف اصلی از ثبت نام در سامانه سماح، برآورد تعداد زائران زن و مرد است. یادتان باشد برای ثبت نام پیاده روی اربعین نیازی به پرداخت هزینه نیست.

توجه داشته باشید که عموماً زائران در این سفر نیازی به خرج کردن ندارند، اما پیشنهاد می کنیم در صورت نیاز مقداری پول همراه داشته باشید تا از آن استفاده کنید.

تاریخ اربعین 1401 مطابق با 26 شهریور 1401 در تقویم شمسی است. اگر قرار است یکی از زائران پیاده امام حسین (ع) باشید، سفر خود را برنامه ریزی کنید و رعایت توصیه های بهداشتی برای حفظ سلامتی خود را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید  نه پنالتی به مهدی قایدی رسید و نه جام

همه ساله در ایام عزاداری محرم و صفر، شیعیان جهان خود را برای پیاده روی اربعین آماده می کنند تا شاهد چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) در کربلا باشند. این حرکت نمادین نشان دهنده قدرت و همبستگی همه شیعیان جهان است. اگر قصد شرکت در پیاده روی اربعین 1401 را دارید

لطفا از من بپرس

دیدگاهتان را بنویسید