مسکو به تهدید بایدن پاسخ می دهد



به گزارش ایرنا به نقل از ایرنا، سخنگوی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف گفت: تهدید رئیس جمهور آمریکا به اعمال تحریم علیه رهبری روسیه نشان دهنده این واقعیت است که نخبگان سیاسی آمریکا با اوضاع روسیه آشنایی ندارند.

پسکوف روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه روسیا 24 گفت: «تهدید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، که اعلام کرد اموال رهبران روسیه را تصرف می کند، برای سیاستمداران روس ناراحت کننده نیست، بلکه از نظر سیاسی مخرب است».

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت در صورتی که روسیه دستور حمله به اوکراین را بدهد، تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعمال خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، سایت بلومبرگ گزارش داد: بایدن به سوال خبرنگاران درباره تحریم پوتین پاسخ مثبت داد.

این رسانه افزود: ایالات متحده به ندرت مستقیماً سران کشورها را تحریم می کند، اما بایدن به تهدید ایالات متحده و متحدانش برای استفاده از سخت ترین تحریم ها علیه روسیه در صورت دستور پوتین به اوکراین اشاره کرد.

پسکوف گفت: اعضای کنگره آمریکا و سناتورهایی که درباره توقیف اموال و حساب های بانکی و اموال مقامات بلندپایه روسیه صحبت می کنند، اطلاعات دقیق حرفه ای ندارند.

وی افزود: موضوع این است که طبق قوانین روسیه، مقامات ارشد روسیه از مدت ها قبل از داشتن حساب بانکی و دارایی در خارج از روسیه منع شده اند. به همین دلیل، طرح این موضوع برای مقامات بلندپایه روسیه ناخوشایند نیست.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد پوتین همچنان از بانکی در روسیه که تحت تحریم غرب است حقوق می گیرد.

او درباره بایدن که پوتین را تهدید به تحریم کرد، گفت: «من چیزی برای اضافه کردن به آنچه قبلا گفتم ندارم.

بیشتر بخوانید  روشی برای تمیز نگه داشتن دائمی شیشه عینک

پسکوف اخیرا در مصاحبه ای با سی ان ان گفت که تحریم های آمریکا علیه رهبری روسیه می تواند به قطع روابط بین دو کشور منجر شود.

جباروف، معاون اول کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه نیز گفت: تحریم احتمالی پوتین به معنای قطع روابط با آمریکا است.

دیدگاهتان را بنویسید