مسکو از تصویب قوانین ضد روسی در اوکراین انتقاد می کند



به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، دوما روسیه پیش از این طی بیانیه ای در اوکراین این قانون را محکوم کرده بود.

دو روز پیش ، الکسی رازنیکوف ، نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که 500000 روس را که از سال 2014 ، زمانی که کی یف را به کریمه بازگرداند ، در شبه جزیره ساکن شده اند ، اخراج خواهد کرد.

وی افزود: در اوکراین نظرات مختلفی در مورد روس های مقیم کریمه وجود دارد. رازنیکوف تأکید کرد که این امر برای دیدگاه حقوقی در این زمینه است و برخی از روس های ساکن در منطقه را “اخراج” کرد.

رئیس جمهور اوکراین اخیراً لایحه ای را درمورد گروه های قومی در روسیه در پارلمان روسیه ارائه داد که در آن روس های مقیم این کشور جایی ندارند.
به دنبال دشمنی مقامات کی یف با مسکو ، الکسی دانیلوف ، عضو شورای امنیت ملی اوکراین ، در بیانیه ای سقوط روسیه را پیش بینی کرد.
وی به یک برنامه تلویزیونی گفت: “روسیه تاب تحمل وضعیتی که اکنون دارد را ندارد.” “این کشور سقوط خواهد کرد.”
دانیلوف افزود روسیه روسیه یک کشور چند قومی است و همه گروه های قومی آن باید جداگانه زندگی کنند.
امروز ، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه در مقاله ای به رهبری غرب در ایالات متحده ، ایالات متحده را به تلاش برای تبدیل اوکراین به پایگاه ضد روسی متهم کرد و یک طرح بزرگ نیز تهیه و اجرا شده است.

به گزارش ایرنا ، مقاله پوتین با عنوان “وحدت تاریخی روس ها و اوکراینی ها” روز دوشنبه در وب سایت کرملین منتشر شد که در آن رئیس جمهور روسیه نظرات خود را درباره اوکراین بیان کرد.

بیشتر بخوانید  تمام دستگاه های مشهد برای نوروز 1401 آماده باشند

پوتین گفت: “اوکراین مدرن در واقع محصول اتحاد جماهیر شوروی است ، اما در زمانی که مردم اوکراین یک ملت مستقل قلمداد می شوند ، باید این دیدگاه را با احترام مشاهده کرد.”

دیدگاهتان را بنویسید