مستند “من علی را در کمبریج دارم” اکران می شود


مستند "من علی را در کمبریج دارم" پخش می شود

همزمان با روز عید غدیر ، مستندی درباره وضعیت اندیشه و سخنان امیرالمومنین (ع) از اندیشمندان غربی پخش می شود.

به گزارش ایسنا ، این مستند توسط گروه رسانه ای فطرس ساخته شده است که به موضوع جالبی درباره تأثیر سخنان حضرت علی (ع) در جهان غرب می پردازد.
فطرس رسانه موقعیت امیرالمومنین (ع) و اندیشه او را در دنیای غرب در قالب مستندی در روز عید غدیر به تصویر کشید. داستان مستند “من علی را در کمبریج دارم” به داستان کتابی می پردازد که 300 سال پیش توسط یک استاد مشهور در دانشگاه کمبریج نگاشته شده است ، که در آن او سخنان یک فرمانده مومن را ستایش می کند.
سه قرن پیش ، او به كتاب نهج البلاغه كه او را مجذوب خود كرده بود ، دسترسی پیدا كرد و برخی از خردهای آن را به انگلیسی ترجمه كرد. وی در این کتاب که با حمایت یکی از نمایندگان وقت پارلمان انگلیس منتشر شده است ، اندیشه اولین امام شیعیان را ستایش می کند و سخنان و اندیشه های وی را در مورد برخی از خردهای وی ستایش می کند.
وی در مقدمه کتاب اخیراً منتشر شده خود ، چنان بر شخصیت امیرالمومنین تأکید کرد که معتقد بود به دلیل این شخصیت باید بر اندیشه شرق تمرکز کرد.
مستند “من علی را در کمبریج دارم” که توسط عید سعید غدیر منتشر می شود و ناصر ممدوح آن را روایت می کند ، یک محصول آکادمیک است که به مدت 18 ماه در ایران ، ترکیه ، انگلیس و آمریکا با دانشگاه های هاروارد و ییل تولید می شود. .
بر اساس این گزارش ، رسانه فطرس سعی دارد هر ساله به مناسبت عید غدیر تأثیر برخی از شخصیت های غربی بر امیرالم Moمنین علی (ع) را بررسی کند. نسخه های خطی گوته در نجف آخرین کار این رسانه به بهانه Id Gadir در سال گذشته بود.
گفتنی است ، مستند “من علی را در کمبریج دارم” چهارشنبه 26 آگوست ساعت 20:00 پخش می شود. از طریق اینستاگرام ، کانال آپارات و یوتیوب و علاقه مندان می توانند با مراجعه به صفحات رسمی فطرس این مستند را مشاهده کنند رسانه ها.

بیشتر بخوانید  پخش زنده حرم امام حسین الان دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید