مستمری بگیرانی که عیدی نگرفتند چه کنند؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، از دیروز هفتم اسفند ماه واریز عیدی 1.600.000 تومان. بازنشستگان تامین اجتماعی شروع شده است. قرار بود دو روز دیگر عیدی پرداخت شود. اما گزارش ها حاکی از آن است که نیمی از مستمری بگیران عیدی پرداخت کرده اند و نیمی دیگر هنوز عیدی نگرفته اند.

دلیل اینکه هنوز واریز نکرده اید تامین اجتماعی مستمری بگیران عید سعید فطر مشخص نشده است. این را مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران وعده داد پرداخت عیدی به مستمری بگیران طی چند روز آینده تکمیل خواهد شد. وی از مستمری بگیرانی که هنوز عیدی نگرفته اند خواست تا پایان هفته جاری منتظر دریافت ودیعه عیدی باشند. یعنی تا 13 اسفند.

اما در صورت عدم پرداخت عیدی بازنشستگان تا پایان این هفته چه باید کرد؟ این مسئول گفت: مستمری بگیران و مستمری بگیرانی که تا پایان هفته جاری به هر دلیلی عیدی نگرفتند با شماره تلفن 1420 تماس بگیرند و یا به واحد دریافت مستمری شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند.

مبلغ عیدی بازنشستگان چقدر است؟

بر اساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ عیدی یک هزار و 400 نفری کل شاغلان و مستمری بگیران در یک میلیون و 400 نفر، یک میلیون و 600 هزار تومان است. این افراد در صورت متاهل بودن 400 هزار تومان کمک عائله مندی همسران و 150 هزار تومان برای هر فرزند دریافت می کنند. یعنی باجرم با حداقل دو میلیون تومان مستمری بگیر است.

در ابتدا گفته می شد که این احتمال وجود دارد که حقوق خانواده و فرزندان در عیدی مستمری بگیران لحاظ نشود. اما اکنون مدیر عامل بیمه اجتماعی گفت: عیدی مستمری بگیران در سال 1400 یک میلیون و 600 هزار تومان است که در صورت متاهل بودن 2 میلیون تومان و در صورت داشتن فرزند 150 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید  روش های پیشگیری و درمان نفخ در ماه رمضان / عکس

دیدگاهتان را بنویسید