مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مسئولان موضوع حجاب را به حوزه واگذار کنند!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مجله دلگرم : مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از عملکرد مسئولین در خصوص حجاب گفت: آقایان مسئول برخی مسائل را به حوزه، اقتصاد و سیاست به دست خود بسپارید و احکام شرعی را به حوزه بسپارید.

به گزارش مشرق، آیت الله جعفر سبحانی وی صبح امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم کوما با اشاره به آیه 256 سوره بقره گفت: در این آیه فرمودند در پذیرش دین تردیدی نیست زیرا راه راست با انحراف روشن می شود.

وی با بیان اینکه اسلام دو جزء اعتقادی و تکلیفی دارد، گفت: آیه لا اکراه فی الدین اشاره به عقیده دارد و عقیده با اکراه اصلاح نمی شود، بلکه عقیده قلب را جذب می کند که در این صورت نیاز به عقل دارد. و استدلال

مرجع تقلید از شیعیان با بیان اینکه حجاب این یکی از مسائل واجب است، وی افزود: امام سجاد(ع) رساله ای به نام رساله حقوق دارند که می فرماید چشم راست است که آن را حفظ کنیم و به نامحرم نگاه نکنیم، ما هم باید از خود محافظت کنیم. دامن از آلودگی و دوری از گناه.

آیت الله سبحانی از عملکرد مسئولان و دولتمردان انتقاد کرد. حجاب او بیان کرد: آقایان ذیصلاح به حوزه منتقل شوند اقتصاد و سیاست دست شماست اما احکام شرعی را به حوزه بسپارید.

وی خاطرنشان کرد: گاهی با نصیحت و نصیحت کاری انجام نمی شود فقط 50 درصد کار را بهبود می بخشد و مابقی مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است. البته منکر این نیستند که تصمیم گیری ها هم فلسفه دارد. علاوه بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، جنبه های اجرایی نیز باید حکیمانه باشد.

بیشتر بخوانید  برنامه تعطیلی مدارس و دانشگاه های همدان به دلیل کرونا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *