مسئولان قول می دهند وضعیت بازار مرغ در لرستان را بهبود بخشند – آژانس مهر نیوز اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهرناصر نجیب زاده در سخنانی بر لزوم مشارکت عمومی برای جلوگیری از ورود جوجه ها به سیستم توزیع هوشمند تأکید کرد و گفت: 42 تا 45 میلیون مرغ در سال طراحی شده در حومه شهر ساخته می شود.

وی گفت: در چهار ماه نخست امسال 15 میلیون جوجه در استان جوجه ریزی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

معاون بهبود دامپروری جهاد کشاورزی لرستان وضعیت تولید مرغ در استان را مطلوب می داند و افزود: میزان تولید طیور ماهانه در استان حدود 6 هزار تن است در حالی که مصرف ماهیانه گوشت مرغ 4500 تن است.

نجیب زاده با اشاره به تولید 950 تن گوشت مرغ در دو ماه اول سال ، افزود: با این وجود به دلیل کاهش جوجه کشی در مناطق جنوبی کشور ، شاهد کاهش تولید مرغ و فشار بر استانهای پر تولید. “

وی ادامه داد: تولید سالانه استان بیش از 75 هزار تن و مصرف 50 هزار تن است در حالی که به دلیل کاهش تولید و جوجه کشی شاهد افزایش قیمت این محصول بوده ایم که این اختلاف قیمت ایجاد شده در برخی مناطق فرصتی برای افراد سودجو در خارج از کشور. “مرغ تهیه شده.

معاون بهبود دامپروری در جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر لزوم مشارکت انسان برای جلوگیری از ورود مرغ به سیستم توزیع هوشمند ، گفت: این سیستم به کد ملی احتیاج ندارد و سهمیه بالاتر از متوسط ​​روزانه و سالانه مصرف. “

نجیب زاده با اشاره به پایش شبانه روزی نیروهای پایش تولید توزیع مرغ گفت: طی روزهای آینده شاهد روال عادی در این زمینه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید  فال حافظ روزانه چهارشنبه 15 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق

وی متوسط ​​مصرف روزانه استان را 130 تن عنوان كرد و گفت: روزانه شاهد همان میزان كشتار یا بالاتر از آن در استان هستیم كه بدنبال افزایش 15 درصدی كشتار در روزهای آینده هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید