مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مزیت پودر پیاز | جالب است بدانید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خواص پودر پیاز

از نظر ارزش غذایی به دلیل وجود مواد قندی به ویژه ویتامین ها و ویتامین C، مواد معدنی به ویژه کلسیم، فسفر و پتاسیم حائز اهمیت است. پیاز یکی از قدیمی ترین سبزیجات جهان و ایران است که در ایران و افغانستان از آن نام برده شده است.
پودر پیاز یک ادویه رایج است که به غذاها و گوشت های مختلف اضافه می شود.
معمولاً از خشک کردن سیر یا پیاز زرد تهیه می شود. پودر پیاز را می توان در برخی غذاها با پودر پیاز جایگزین کرد و طعم یکسانی به غذا می بخشد، همچنین در تهیه غذاهایی که نیاز به ماندگاری طولانی دارند مانند سوسیس و کالباس، جایگزینی پودر پیاز می تواند ماندگاری و طعم سوسیس را بهبود بخشد.

استفاده از پودر پیاز

پودر پیاز نوعی ادویه معطر است این ادویه معطر برای تهیه پیاز داغ برای پخت و پز یا برخی غذاها بسیار مناسب است و پودر پیاز نیز عطر بسیار خوبی برای خوردن است. پودر پیاز به دلیل ماندگاری و عطری که دارد برای دادن طعم نهایی غذا بسیار مناسب است. بهتر است در مرحله آخر پخت اضافه شود. پودر پیاز به صورت صنعتی در غذاهایی مانند چیپس و پفک یا مقداری سس مایونز نیز استفاده می شود.


پودر پیاز


برخی از خواص پودر پیاز

پودر سیر از سرطان و حمله قلبی جلوگیری می کند.
نوعی کلسترول خوب در پیاز که بدن با مصرف پودر پیاز جذب می کند.
کاهش آسیب DNA که این روزها به دلیل وجود امواج الکترومغناطیسی بسیار متحرک افزایش یافته است. این یکی از خواص پودر پیاز است.

بیشتر بخوانید  تفاوت کالباس و ژامبون + طرز تهیه این دو ماده غذایی

باید بخوانید:

این یک آنتی بیوتیک و عامل ضد میکروبی طبیعی است و می تواند بسیاری از میکروب های بیماری زا را از بین ببرد. پیاز را درمان سرماخوردگی می دانند زیرا بسیار خلط آور است و باعث سرفه هایی می شود که از سینه خارج می شود و باعث سرفه می شود.
برای قلب و سیستم گردش خون مفید است و از چند جهت در کاهش بیماری های قلبی موثر است. به عنوان یک ضد انعقاد با لخته شدن خون به خوبی مبارزه می کند، علاوه بر این قند و کلسترول خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
دفع ادرار را افزایش می دهد و سنگ کلیه را خرد می کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *