مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مزیت بی نظیر ماهی هوکی که خوب است بدانید

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خواص هوکی، ماهی از اعماق دریای نیوزیلند

این قلاب با نام علمی masruronus novaezelandiae در اعماق 10 تا 1000 متری در دریاهای نیوزلند و استرالیای جنوبی زندگی می کند. هوکی عضوی از خانواده هوک است که به ماهی شلاقی نیز معروف است.
اگر بخواهیم ظاهر این ماهی خوشمزه را توضیح دهیم باید بگویم این ماهی چشمانی درشت و درشت و جثه ای باریک دارد که رنگ بدن آن سبز روشن تا آبی و شکم آن نقره ای و باله های آن تیره تر است. ماهی هاکی دندان های تیز و دهان بزرگی دارد، جالب است بدانید ماهی هاکی ماهی گوشتخوار است.

این ماهی در اقتصاد نیوزلند بسیار مهم است، جایی که صنعت ماهیگیری نقش بسیار مهمی دارد. ماهی هاکی گوشت لذیذ، خوش طعم و بسیار لذیذی دارد. بد نیست بدانید یکی از کمپانی های معروف غذایی دنیا از این ماهی در منوی غذایی خود استفاده می کند و یکی از خریدهای اصلی این شرکت نیز همین است.
مک دونالد از ماهی هاکی برای تهیه ساندویچ فیله ماهی معروف و خوشمزه خود استفاده می کند.
حال اگر شما نیز علاقه مند به دانستن قلیان و فواید آن هستید و می خواهید اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.


 ماهی هاکی

خصوصیات و خواص ماهی قلیان

هوکی یک ماهی در اعماق دریا است که در سواحل جنوبی نیوزلند یافت می شود. از آنجا که سرشار از امگا 3 است، فواید سلامتی زیادی برای محصولات ما و کسانی که آنها را مصرف می کنند دارد.
یکی از مهم ترین ویژگی های این ماهی خوش طعم و لذیذ نسبت به سایر ماهی ها این است که استخوان ندارند. از این ماهی به عنوان فیله در غذا نیز استفاده می شود. ظاهر این ماهی بسیار زیبا و خوش طعم است و معمولا افراد زیادی را به خود جذب می کند.
همانطور که قبلا ذکر شد، گوشت قلاب بسیار لطیف، سفید و مرطوب است و استخوان های بسیار کمی دارد. همچنین یکی دیگر از خصوصیات این ماهی جدا شدن آسان پوست آن از ماهی و تکه تکه شدن آن است.

بیشتر بخوانید  دستور تهیه ی عدسی با طعمی عالی برای صبحانه + خواص عدسی


ویژگی های ماهی هاکی

لازم به ذکر است که این ماهی سرشار از ویتامین و پروتئین است. یکی از ویتامین های این ماهی ویتامین B است که در تنظیم سلول های عصبی بسیار موثر است. همچنین پروتئین موجود در این ماهی به راحتی در دستگاه گوارش بدن جذب می شود و به طور کلی در بدن انسان مصرف می شود.
همانطور که گفته شد این ماهی سرشار از ویتامین است، بنابراین 15 گرم ماهی هاکی 100 گرمی پروتئین است. همچنین چربی این ماهی بسیار سالم و مشابه چربی مواد گیاهی است که برای بدن انسان به آن چربی های امگا 3 می گویند.

1 گرم چربی، 32 میلی گرم کلسترول در هر گرم قلیان دارد. این ماهی نیز 69 کیلو کالری دارد. در واقع می توان گفت استفاده از این ماهی برای انسان بسیار مفید است و تاثیر زیادی بر اعصاب و روان، شادابی پوست، جلوگیری از کم خونی دارد. خانم های باردار و شیرده نیز می توانند برای سلامت جسمی و روحی جنین و نوزاد هفته ای ۲ تا ۳ بار از این ماهی استفاده کنند.
هاکی همچنین منبع خوبی از پروتئین است. سطح جیوه در برخی از گونه های ماهی تا حد زیادی به اندازه و طول عمر آنها بستگی دارد، هر چه زنجیره غذایی بزرگتر باشد، غلظت جیوه در گوشت ماهی بیشتر می شود. از سوی دیگر، هوکی در زنجیره غذایی پایین است.


مزیت ماهی هاکی


پروتئین ها و مواد معدنی ماهی هاکی

  • پروتئین
  • امگا 3
  • ویتامین های B (b1، b2، b3، b6، b9، b12)
  • فسفر
  • کلسیم
  • پتاسیم
  • اهن


بیشتر بخوانید  تند بخورید تا لاغر شوید!
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *