مزیت باورنکردنی پنیر پیتزا که باید بدانید


خواص پنیر پیتزا خیلی زیاد نیست و گاهی مضرات زیادی برای بدن دارد. در واقع پنیری که روی پیتزا میزنید معمولا موزارلا با رطوبت بسیار کم است و به راحتی آب می شود و به راحتی می توانید آن را بجوید. در زیر شما را با خواص پنیر پیتزا آشنا می کنیم.

خواص پنیر پیتزا برای بدن

پنیر پیتزا یکی از مهم ترین مواد مورد نیاز برای تهیه غذاهای مختلف ایتالیایی است و مهم ترین آن که پنیر اصلی محسوب می شود از شیر گاومیش تهیه می شود اما اکنون بر اساس فناوری های موجود این پنیر از شیر تهیه می شود.گاو و تمامی پنیرهای موجود در بازار از شیر گاو تهیه می شود. این پنیر دارای رنگ سفید است اما اگر خوراک آن متفاوت باشد به رنگ زرد دیده می شود.
از نظر بافت، این پنیر بافت نرم و سفتی دارد و با حرارت می توانید آن را تا حدودی ذوب کرده و استفاده کنید.
دو نوع کلی پنیر پیتزا وجود دارد، یکی گیاهی است و دیگری برای گیاهخواران مناسب نیست زیرا از لبنیات تهیه می شود. در نوع گیاهی این پنیرها، چربی های به کار رفته در آنها گیاهی بوده و تنها منبع پروتئین آن لبنیات است، در حالی که در نوع دیگر، منشا چربی و پروتئین بیشتر شیر است.


خواص پنیر پیتزا

انرژی در پنیر پیتزا

پنیر پیتزا بسیار کالری است و در 100 گرم از این پنیر حدود 300 کالری وجود دارد و اگر رژیم دارید بهتر است از خوردن این نوع پنیر به هیچ وجه خودداری کنید زیرا حتی مقدار کم آن می تواند کالری زیادی به آن اضافه کند. بدن

بیشتر بخوانید  2 روش ساده برای تهیه اسموتی کاهو

کربوهیدرات

کربوهیدرات ها یکی از مهم ترین موادی هستند که باید در رژیم غذایی به آن توجه کرد. استفاده بیش از حد از آنها می تواند منجر به افزایش وزن شود. این پنیر در هر 100 گرم 2.2 گرم کربوهیدرات دارد.


ارزش غذایی پنیر پیتزا

شکر ساده

قندهای ساده برای افراد دیابتی خوب نیستند. البته باید بدانید که این پنیر در هر 100 گرم 1 گرم شکر ساده دارد. اگر دیابت دارید بهتر است با احتیاط بیشتری از این پنیرها استفاده کنید.

فیبر رژیمی

یکی از مهمترین خواص پنیر پیتزا فیبر رژیمی است اما باید بدانید که این پنیر در هر 100 گرم مقادیر بسیار کمی از این فیبر دارد. مقدار فیبر غذایی این پنیر حدود 1 گرم در 100 گرم است.

ضخیم

نکته دیگری که در مورد خواص پنیر پیتزا باید بدانید میزان چربی آن است. باید بدانید که هر 100 گرم پنیر پیتزا معمولا 22 گرم چربی دارد و این مقدار چربی می تواند تاثیر زیادی بر کالری وارد شده به بدن داشته باشد پس بهتر است در هنگام خوردن پنیر پیتزا به این موضوع توجه داشته باشید.


پیتزای پنیری

مواد معدنی

پنیر پیتزا از شیر گاو تهیه می شود، بنابراین حاوی تعدادی مواد معدنی نیز می باشد که بهتر است در مورد آنها اطلاعاتی داشته باشید. در هر 100 گرم پنیر پیتزا که استفاده می کنید، حدود 500 میلی گرم کلسیم، 350 میلی گرم فسفر، 80 میلی گرم پتاسیم، 630 میلی گرم سدیم و مقادیر بسیار کمتری منیزیم، مس و روی وجود دارد.

باید بخوانید:

ویتامین ها

باید بدانید که در این پنیرها مقداری ویتامین وجود دارد. در واقع، هر 100 گرم پنیر پیتزا حاوی حدود 5 میلی گرم ریبوفلاوین، 4 میلی گرم تیامین، 4.3 میلی گرم نیاسین، 25 میکروگرم سلنیوم و 96 میکروگرم اسید فولیک است. البته در این پنیرها ویتامین های دیگری مانند ویتامین B6، B12، A، E، K بسیار کمتر می توانید پیدا کنید. به گفته متخصصان، استفاده از پنیر پیتزا خیلی خوب نیست و می تواند مشکلات جدی قلبی عروقی ایجاد کند، بنابراین لازم است این مواد با احتیاط بیشتری استفاده شود.

بیشتر بخوانید  آموزش سریع دسر گلابى

اگر می خواهید مضرات این پنیرها را به حداقل برسانید، باید آنها را با سبزیجات استفاده کنید. در واقع، سبزیجات باعث می شوند بدن شما کمتر مواد ناسالم موجود در این پنیر را جذب کند. در واقع این پنیر برای بدن مضر است زیرا حاوی چربی های بد، اشباع و ترانس است. اسیدهای چرب ترانس به کشدار شدن پنیر کمک می کند و کیفیت آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این اسید موجود در پنیر پیتزا می‌تواند منجر به گرفتگی رگ‌ها شود و میزان خون عبوری از رگ‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، بنابراین بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که اگر قبلاً از گرفتگی عروق رنج می‌بردید یا در حال حاضر بیماری قلبی دارید، تا حد امکان از مصرف این پنیرها اجتناب کنید. .


دیدگاهتان را بنویسید