مزخرفات نماینده عربستان در آژانس هسته ای علیه ایران


به گزارش گروه بین الملل فارس ، اگرچه آمادگی ایران را برای بهبود روابط با این کشور اعلام کرده است عربستان سعودی و ریاض به ابراز تمایل برای حل اختلافات ادامه می دهد و علیه تهران شایعه می کند.

نماینده رژیم سعودی در آژانس بین المللی انرژی صبح پنجشنبه در پاسخ به تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی شده 20 درصد ، گفت: “ایران در تلاش است تا اورانیوم را تا 20 درصد غنی کند. [فلزی] ما در مورد هدف واقع بینانه ایران از غنی سازی 20 درصد اورانیوم صحبت می کنیم [فلزی] “ما نگران هستیم.”

طبق وب سایت شبکه «عربیدر این بیانیه با تکرار ادعاهای شرور و بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران ، آمده است: “رویکرد منفی ایران بر کلیه مذاکرات هسته ای تأثیر می گذارد.” “تنش های ایران مغایر ادعاهای آن در مورد صلح آمیز بودن برنامه هسته ای این کشور است.”

رژیم سعودی که کمترین دانش محلی در مورد انرژی هسته ای ندارد و نگران دانش هسته ای جمهوری اسلامی است ، گفت: “ایران در زمینه انرژی هسته ای برگشت ناپذیر تجربه کسب می کند.”

بر اساس این گزارش ، نماینده ریاض در آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیز گفت: “اهداف و مقاصد ایران پیگیری سلاح های هسته ای را تأیید می کند. “تنش در ایران همه مذاکرات را مختل کرده و شک و تردید در جهان را ایجاد کرده است.”

روز سه شنبه ، رویترز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که ایران قصد دارد تا 20 درصد اورانیوم فلزی غنی شده تولید کند.

بیشتر بخوانید  دلیل عدم پخش قسمت چهاردهم سریال نیسان آبی

وزارت امور خارجه آمریكا همچنین از تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا 20 درصد ابراز نگرانی كرد ، اما تأكید كرد كه پنجره دیپلماسی برای بازگشت دو جانبه ایران و ایالات متحده هنوز باز است.

دور ششم گفتگوهای احیا در وین برجام جلسه کمیسیون مشترک شورای امنیت سازمان ملل متحد روز شنبه (12 ژوئن) در وین آغاز شد و عباس آراچی همان روز در بیانیه ای گفت که جمهوری اسلامی ایران قطعاً بدون تأمین نیازهای اصلی خود به توافق نخواهد رسید.

ند قیمت سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده وی صبح پنجشنبه گفت: “ما انتظار داریم دور هفتم مذاکرات درباره توافق هسته ای با ایران انجام شود.” (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام /




دیدگاهتان را بنویسید