مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مزایای عالی مکمل آمینو ایی ای ای اکسپلود الیمپ

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آشنایی با مزایای مکمل آمینو ایی ای ای اکسپلود الیمپ


آمینو ایی ای ای اکسپلود ترکیبی است از عملکرد همگام EAA و BCAA اضافه ، ال – گلوتامین و ال – آلانین برای تقویت عضله سازی است. ماده اصلی تشکیل دهنده این مکمل، لوسین، ایزولوسین و والین هست و با آمینو اسید گلوتامین و ویتامین B6 ترکیب شده است. گلوتامین به ترمیم بافت عضلانی و ساخت پروتئین کمک می کند و فواید فراوانی دارد. از طرفی، ویتامین B6 در انتقال آمینو اسیدها از طریق سلولهای روده ای شرکت می کند و به این ترتیب باعث افزایش جذب BCAA از دستگاه گوارش می شود.


ویژگیهای مکمل آمینو ایی ای ای اکسپلود الیمپ


  • قابلیت جذب فوری به منظور تولید انرژی

  • موثر در بازتولید عضلات

  • تاثیر ضدکاتابولیکی و مانع از هم پاشیدگی عضلات

  • کاهش دهنده احساس خستگی

  • تسریع در بهره گیری از انرژی

  • ازدیاد متابولیسم اسید آمینه ها

  • کمک به بازسازی و محافظ بافت های ماهیچه ای

  • رشد و نگهداری نیتروژن

  • افزایش حجم و قدرت


مکمل




مزایای مصرف مکمل آمینو ایی ای ای اکسپلود الیمپ




ترکیب آمینو ایی ای ای اکسپلود اساساً بر اساس آمینو اسید های اگزوژنیک میباشد (EAA : ال – لوسین ، ال – لیسین ، ال – والین ، ال- ایزولوسین، ال- ترئونین ، ال- فنیلا لانین + ال- تیروسین ، ال – هیستیدین ، ال- سیستئین + ال – متیونین ، ال – تریپتوفان) که بر اساس این حقیقت بدن انسان قادر به تولید آن ها به تنهایی نمی باشد و می بایست از منبعی خارج از بدن و از طریق غذا و در قالب مکمل غذایی تامین شود.


اگر هر یک از این ترکیبات ضروری وجود نداشته باشند، باعث محدودیت در تولید پروتئین بدن شده و فرآیند دوباره سازی عضله به تعویق افتاده، کاتابولیسم بالا رفته و تاثیر منفی بر راه های متابولیک می گذارند که آمینو اسیدهای اگزوژنیک در آمینو ایی ای ای اکسپلود بر اساس نیاز به EAA و متد نسبت های معین و مقدار نیاز روزانه گروه (نیاز تقریبی) توسط کارشناسان WHO/FAO/UNU در گزارش سال ۲۰۰۷ منعکس شده است.


آمینو ایی ای ای اکسپلود الیمپ با در نظر گرفتن نیاز اشخاص ورزشکار محصول با آمینو اسیدهای شاخه ای (BCAA) و آنتی کاتابولیسم بسیار قوی و اثر آنابولیک روی بافت عضلانی، غنی شده است.


آمینو اسیدهای لوسین، ایزولوسین و والین به BCAA معروف هستند. BCAA ها جزو آمینو اسیدهای ضروری هستند، یعنی در بدن به مقدار کافی ساخته نمی شوند و باید از طریق رژیم غذایی روزانه اونا رو برای بدن تامین کرد.BCAA ها %35 از آمینو اسیدهای ضروری در پروتئین عضلات رو تشکیل می دهند. بر خلاف بسیاری از آمینو اسیدها که در کبد پردازش می شوند، سوخت و ساز BCAA ها بیشتر در عضلات اتفاق می افتد.


این 3 آمینو اسید، ساخت پروتئین را افزایش می دهند و باعث ارتقاء گردش خون، مسیرهای سیگنال دهی و متابولیسم گلوکز می شوند. از طرفی در سیستم ایمنی و عملکرد مغز نقش دارند.


در هنگام تمرین اشخاص، مصرف آمینو ایی ای ای اکسپلود به نظر ضروری می رسد و نقش مهمی را در فرآیند دوباره سازی آمینو اسیدها، ال گلوتامین، ال آلانین، در زمان پس از تمرین ایفا می کند. ال گلوتامین، ذخایر نیتروژن در درون سلول هاست و جزو گروه های خیلی موثر آمینو ها برای استفاده در زمان فرآیند پس از تمرین می باشد.


ال – آلانین همچنین در ساخت ساختار پروتئینی بدن نقش برجسته و همچنین بخشی از گردش نقل و انتقال در فرآیند گلوکوژنسیس بوده، بعلاوه آنکه مقدار منابع دوباره سازی انرژی بدن را برای ذخیره گلیکوژن عضله – کبد بالا می برد. کاربرد آمینو اسیدهای با شکل آزاد در این محصول باعث می شود که مقدار جذب آنها در خون بالا رفته، در حالیکه همزمان، مدت مورد نیاز از هنگام مصرف محصول تا زمان تاثیر گذاری آن را کوتاه می کند.


این فرآیند همچنان از طریق مصرف شکل پودری محصول با آماده سازی آسان آن برای نوشیدنی خوش طعم و قابل جذب فراهم شده است. غنی سازی آمینو ایی ای ای اکسپلود با ویتامین ها از گروه ب، جذب آمینو اسیدهای محصول را بهبود بخشیده و درصد متابولیک در بدن را تضمین می کند.


مکمل ورزشی


روش مصرف آمینو ایی ای ای اکسپلود الیمپ


1 پیمانه ( 13 گرم ) از این مکمل الیمپ را 2 بار در روز با 150 میلی لیتر آب خنک مخلوط کرده و قبل و یا بعد از تمرین میل نمایید .


توصیه ها در رابطه با مصرف آمینو ایی ای ای اکسپلود


  • آمینو ایی ای ای اکسپلود را از مراکز معتبر و داروخانه ها تهیه کنید.

  • آمینو ایی ای ای اکسپلود را بیش از دوز پیشنهادی مصرف نکنید.

  • در دوران بارداری و شیردهی و ابتلا به هر نوع بیماری پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید.

  • آمینو ایی ای ای اکسپلود را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.


separator line


بیشتر بخوانید:


فواید بی نظیر مکمل هلز بریث الیمپ


آشنایی با فواید مکمل اکستریم اسپید شات الیمپ


آشنایی با فواید کراتین اکسپلود الیمپ


separator line


بیشتر بخوانید  ۱۰ ویتامین بسیار مهم برای تقویت عضلات ورزشکاران
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *