مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مزایای شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آشنایی با شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره


شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره با استفاده از آخرین مطالعات علمی بدست آمده در دنیا عرضه شده است. این شامپو به عنوان شوینده در افرادی که تحت درمان با محلول ضد ریزش موی سینره یا سایر درمانهای ریزش مو می باشند عرضه شده است و در جهت تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد موهای جدید به کار می رود. این شامپو حاوی عصاره Saw Palmetto (نوعی نخل) است که بومی آمریکا است.


این ماده دارای قدرت فوق العاده ای در مهار آندروژن است و اثر آن در ترکیب با روی (Zn) و ویتامین B6 به مقدار چشمگیری افزایش می یابد. وجود مواد آنتی آندروژنیک در این شامپو نه تنها به کاهش ریزش مو کمک می کند بلکه به مرور از چربی مو کاسته و موها را به حالت نرمال نزدیک می کند.


ویژگیهای شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره


  • افزایش استحکام ساقه مو، جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد موهای جدید

  • حاوی روی و عصاره Sabal جهت جلوگیری از ریزش مو

  • حاوی ویتامین F , B5 جهت تغذیه و تقویت مو

  • حاوی ویتامین E و B5 جهت حفظ رطوبت مو و جلوگیری از اثرات زیان آور رادیکالهای آزاد


ریزش مو


مزایای مصرف شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره


اصولا شامپو محصولی است برای شستشوی موها و رفع چربی سر و آلودگی هایی که طی روز بر سطح موها و پوست سر می نشینند. شامپوها دارای PH و قدرت پاک کنندگی مختلفی می باشند، مثلا شامپوهایی که برای موهای خشک تولید می شوند دارای قدرت شویندگی کمتری نسبت به شامپوهای مخصوص موهای چرب می باشند.


ترکیبات موجود در شامپوها تارهای مو و سطح خارجی پوست سر را تحت تاثیر قرار می دهند. برخی از شامپوها حاوی نرم کننده و سایر ترکیبات شیمیایی و یا گیاهی بوده که کمک به نرمی و لطافت تارهای مو و پوست سر می کنند و یا حاوی موادی می باشند که موجب بهبود حالت گیری موها می شوند. شامپوها با توجه به ترکیباتشان تاثیری متفاوت بر تارهای مو از نظر نرمی و حالت گیری و همچنین کاهش چربی سر دارند.


اما در شامپو های ضد ریزش مو علاوه بر مواد شوینده و حالت دهنده مقداری ویتامین و سایر ترکیبات از قبیل عصاره گیاهان، پروتئین و اسیدهای آمینه وجود دارد که شرکت های تولید کننده ادعا می کنند این شامپوها کمک به کاهش ریزش و تقویت موها می نمایند.


در فرمولاسیون شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره ترکیباتی وجود دارد که همگی با ریزش مو مقابله کرده و موها را تقویت می کنند. در ادامه فواید این ترکیبات بطورکامل بیان شده است.


سابال


در ترکیب شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره گیاه سابال یا نخل اره ای وجود دارد که بومی آمریکاست حاوی مقادیر متنابهی ازاسید کاپریلیک، اسید لاوریک، اسید پالمیتیک، اسید اولئیک، کاروتین، تانن ها، سیتوسترول، بتا سیتوسترول، – پلی ساکاریدهاست. در درمانهای ریزش موبتاسیسترول میتواند کمک شایانی به کاهش فعالیت 5 آلفا ردوکتاز نماید.در هیرتونیک تخصصی آقایان شامپو تخصصی ضد ریزش موآقایان و – بانوان سینره از این گیاه استفاده شده است.


ویتامین F


شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره حاوی ویتامین F است. این ویتامین مخلوطی از اسیدهای چرب لینولئیک اسید و لینولنیک اسید (امگا 3 و امگا 6 ) و اولئیک اسید (ماده اصلی روغن زیتون) می باشد. اسیدهای چرب ضروری بر روی پوست و مو باعث ترمیم ساختار پوست و مو می شوند زیرا یکی از اجزاء تشکیل دهنده غشاء سلولی هستند.


اثر مرطوب کنندگی این ویتامین از تبخیر بیش از حد آب از سطح پوست و مو جلوگیری می نماید و رطوبت پوست و مو را به مدت طولانی و موثر حفظ می کند.


اثر آنتی آندروژنیک این اسید ها قادر هستند 5-آلفا ردوکتاز تیپ 1و 2 را مهار نمایند. این اثر به علت جذب این اسیدها از سطح پوست در مصرف موضعی نیز دیده می شود بنابراین ویتامین F قادر است در درمان و کاهش ریزش مو موثر باشد بنابراین این شامپو در افرادی با موهای خشک که تحت درمانهای ضد ریزش مو هستند به عنوان شوینده مناسب توصیه می گردد.


اثر ضد رادیکالهای آزاد که باعث ایجاد اثرات حفاظتی از این مواد می گردد و پوست و مو در برابر اثرات مضر اشعه UV و عوامل مخرب محیطی محافظت می نماید.به عنوان یک عامل Refatting agent عمل نموده و در صورت زدوده شدن بیش از حد چربی یا تاخیر در ترشح مجدد چربی پوست، جایگزین چربی پوست و مو می شوند.


ویتامین B6


در فرمولاسیون شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره ویتامین B6 بکار رفته است. این ویتامین به همراه مقادیر بسیار کم روی اثرات آنتی آندروژنیک Saw Palmetto را افزایش می دهند و در برخی منابع حتی اثرات آنتی آندروژنیک نیز برای آنها ذکر شده است. کمبود این ویتامین باعث التهاب پوست و ریزش مو می گردد زیرا این ویتامین در متابولیسم پروتئین ها و چربی ها دخیل است. مصرف موضعی این ویتامین در درمان ریزش مو، شوره و خارش پوست سر موثر است.


ویتامین E


شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره حاوی ویتامین E است. این ترکیب به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی شناخته شده است. ویتامین E به راحتی به داخل پوست نفوذ کرده توسط پوست جذب می شود . این ویتامین از راه کانالهای پیلوسباسه به داخل فولیکول مو نفوذ کرده و باعث تقویت مو میشود. همچنین وجود آن بر روی مو باعث کاهش تخریب ناشی از اشعه UV می شود. زیرا این ترکیب رادیکالهای آزاد اکسیژن را به دام انداخته و از پراکسیداسیون چربی ها در اثر اشعه UV جلوگیری می نماید. همچنین خصوصیات تشکیل لایه محافظ بر روی مو را داشته و باعث رطوبت رسانی به مو نیز می شود


پلی کواترنیوم 10


پلی کواترنیوم 10 موجود درشامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره یک ماده پلی مری کاتیونی به صورت کمپلکس می باشد که از ئیدروکسی اتیل سلولز مشتق می گردد. این ترکیب حالت دهنده بسیار خوبی می باشد. خاصیت چسبندگی به مو دارد و یک فیلم پوششی محافظ بر روی مو تشکیل می دهد. همچنین باعث رطوبت رسانی به مو گشته و سبب شانه خوری بهتر مو در حالت خیس و خشک می گردد.


پلی کواترنیوم 10 از شکنندگی مو جلوگیری نموده و براقی و شفافیت مو را افزایش داده و باعث حالت ابریشمی مو می گردد. در مورد موهای مجعد و خشک، باعث حالت پذیری بهتر آنها می گردد و از ایجاد الکتریسیته ساکن و پرواز موها جلوگیری می نماید.


مشکل ریزش مو


روش مصرف شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره


موهای خود را خیس نمایید و مقدار مورد نیاز از شامپوی سینره را روی موها ماساژ دهید و پس از 3-2 دقیقه آبکشی نمایید.


توصیه ها در رابطه با شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره


  • شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره را از مراکز معتبر و داروخانه ها خریداری کنید.

  • شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره برای استفاده روزانه مناسب می باشد.

  • از شامپو تقویتی و ضد ریزش مو استفاده کنید که هم چربی موها رو کنترل می کند و هم از ریزش مو جلوگیری می کند. به همراه شامپو از لوسیون ضد ریزش مو و تقویت مو یا از سرم ضد ریزش و تقویت کننده مو سینره استفاده کنید.

  • از لوسیون تقویت کننده و ضد ریزش مو و یا از سرم تقویت کننده و ضد ریزش مو می توانید استفاده کنید. سرم به علت خالص تر بودن، اثر بهتر و سریع تری دارد ولی اگر به همراه لوسیون و شامپو تقویتی و ضد ریزش استفاده کنید، اثر آنها چند برابر می شود.

  • شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.


separator line




بیشتر بخوانید:


۱۲ مدل از برترین شامپوهای سینره با اثرگذاری باور نکردنی


معرفی نمونه های برتر شامپو ضد ریزش مو


مزایای باورنکردنی شامپو تقویتی و ضد ریزش مو مخصوص خانم‌ها


separator line


بیشتر بخوانید  برای یک آرایش چشم حرفه ای ازسایه پودری استفاده کنیم یا سایه مایع؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *