مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مزایای درمانی قرص سیترامگ ب ۶ سوپرابیون

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



معرفی قرص سیترامگ ب ۶ سوپرابیون


قرص سیترامگ ب 6 سوپرابیون (Suprabion Citramag B6) حاوی منیزیم به شکل سیترات محلول بوده تا جذب بهتری در روده‌ها داشته باشد. منیزیم برای سلامت بدن و انجام بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی بسیار ضروری است. منیزیم چهارمین ماده معدنی مورد نیاز بدن است که تقریباً بیش از 50 درصد از کل آن در استخوان‌ها ذخیره می‌شود و مابقی عمدتاً در سلول‌های بافت‌ها و اندام‌های دیگر قرار می‌گیرند و فقط 1 درصد در خون است.


منیزیم از ریزمغذی‌هایی است که به جذب کلسیم کمک کرده و یکی از ضروری‌ترین املاح می‌باشد که باید بطور روزانه در رژیم غذایی گنجانده شود. منیزیم در بدن موجب تسکین اعصاب می‌شود و برای سلامت قلب، عضله و کلیه مهم و مفید است. منیزیم برای آرام نگه‌داشتن گردش خون در بدن، کمک به مقابله با استرس، حفظ سلامت و بهداشت روانی در برابر افسردگی و تغییرات احساسی مؤثر است. منیزیم همچنین موجب خواب بهتر شده و بی‌خوابی را کاهش می‌دهد. منیزیم در بهبود کیفیت خواب و همینطور کمک به پیشگیری از حمله های میگرنی نیز موثراست.منیزیم درتنظیم فشار خون نقش مهمی را ایفا می کند. رژیم های غذایی که حاوی مقدار زیادی سبزی و میوه باشند منیزیم و پتاسیم را در حد کافی تأمین کرده و باعث کاهش فشار خون بالا می شوند .


قرص سیترامگ ب ۶ سوپرابیون علاوه بر داشتن منیزیم دارای ویتامین ب 6 بوده که باعث افزایش فراهمی زیستی و جذب بافتی آن می‌شود. از جمله تاثیرات مثبت مصرف این قرص می توان به بهبود عملکرد سیستم عصبی، عضلانی، قلب و عروق، حفظ سلامت استخوان و دندان و کمک به بهبود کیفیت خواب اشاره نمود.

بیشتر بخوانید  علت سردرد هنگام سرفه کردن چیست؟


ویژگی های قرص سیترامگ ب ۶ سوپرابیون


  • کمک به پیشگیری از حمله های میگرنی

  • کمک به بهبود کیفیت خواب

  • کمک به تامین منیزیم و ویتامین ب ۶ مورد نیاز بدن

  • بهبود عملکرد سیستم عصبی، عضلانی و قلب و عروق

  • حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها


نحوه استفاده قرص سیترامگ ب ۶ سوپرابیون


روزانه سه قرص یا مقدار توصیه شده توسط پزشک، ترجیحا با غذا مصرف شود.


Suprabion Citramag B6


شرح مزایای قرص سیترامگ ب ۶ سوپرابیون


قرص سیترامگ ب ۶ سوپرابیون، فرآورده ای حاوی منیزیم و ویتامین B6 است، این ترکیب نخستین بار در سال ۱۹۷۰ در فرانسه وارد بازار شد و امروزه در بیش از ۴۰ کشور در سراسر جهان به اسامی برندهای مختلف به فروش می‌رسد. قرص سیترامگ ب ۶ سوپرابیون منیزیم را به شکل سیترات محلول تامین می کند تا جذب بهتری در روده‌ها داشته باشد (در حالی که نمک های غیر محلول منیزیم مانند اکسید منیزیم یا کربنات منیزیم این ویژگی را ندارند). به این ترتیب، ذخایر منیزیم بدن زودتر تامین می شود.


مطالعاتی که سیترات منیزیم را با اکسید و لاکتات منیزیم مقایسه کرده اند، فراهم آوری زیستی (جذب) بهتری برای سیترات گزارش کرده اند. ترکیب آن با ویتامین B۶ باعث افزایش فراهمی زیستی و جذب بافتی آن می‌شود. کمبود همزمان منیزیم و ویتامین B6 به فراوانی دیده می شود و این دو ترکیب اغلب با هم تجویز می شوند.


ویتامین B6 یکی از ویتامین‌های محلول در آب است که به سیستم عصبی مرکزی کمک می کند. این ویتامین در تولید انتقال دهنده عصبی سروتونین و نوراپی‌ نفرین دخالت دارد و در تشکیل میلین شرکت می کند.


میزان کلی منیزیم در بدن حدود ۲۵ گرم است. بیشتر منیزیم بدن در استخوان ها (%۶۰-۵۰) و عضلات (%۳۰-۲۰) است و کم تر از %۱ آن در خون یافت می شود. منیزیم به طور عمده درون سلول ها ست و بیش از ۳۰۰ واکنش آنزیمی بدن به حضور منیزیم نیاز دارند. منیزیم برای تعداد زیادی از اعمال متابولیک بدن ضروری است.


توصیه و هشدار مصرف قرص سیترامگ ب ۶ سوپرابیون


  • زنان باردار و شیرده قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

  • این فراورده را بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نکنید.

  • در صورت استفاده از هر دارویی قبل از مصرف پزشک را در جریان قرار دهید.


شرایط نگهداری قرص سیترامگ ب ۶ سوپرابیون


دور از دسترس کودکان، دور از تابش مستقیم نور آفتاب و در جای خشک و خنک نگهداری شود.


بیشتر بخوانید:


قرص منیزیم | آشنایی با فواید و عوارض قرص منیزیم


فواید بی نظیر قرص کلسیم، منیزیم ، زینک، ویتامین د دینه


کاربردهای درمانی قرص جوشان منیزیم و ویتامین B6 فلکسان


separator line


بیشتر بخوانید  علل: تشخیص و درمان پورپورای Henoch-Sch yin nlein
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *