مزایای استفاده از کمپرس آب گرم (کیسه)


کیسه آب گرم

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید مزایای کمپرس با آب گرم آن ها ملاقات می کنند.

مزایای استفاده از کمپرس با آب گرم

گرفتگی عضلانی انقباضات غیرارادی، ناگهانی، مداوم و معمولاً دردناک عضلانی است. برای درمان این عارضه اغلب توسط متخصصان و افراد غیرمتخصص کمپرس آب سرد یا گرم توصیه می شود. اما هر کدام مزایا و معایبی دارند که عموم مردم به ویژه ورزشکاران از دانستن آنها بی فایده نخواهند بود بخوانید: -به عنوان اولین سوال چرا گرفتگی عضلات رخ می دهد؟

گرفتگی عضلانی یا گرفتگی ناگهانی معمولاً در ورزشکاران و افرادی که بیش از حد عضلات خود را کار می کنند دیده می شود. از دیگر علل گرفتگی عضلات می توان به کم آبی بدن، کم آبی بدن قبل از تمرین، از دست دادن تعادل مایعات و الکترولیت ها، مصرف برخی داروها و الکل، بارداری، اختلالات عصبی و نارسایی کلیه اشاره کرد.

 مزایای استفاده از کیسه آب گرم

3 عملکرد کیسه آب گرم

  1. احساس راحتی و راحتی ایجاد کنید
  2. گرمای ملایم و مطبوع را به صورت محلی ایجاد کنید
  3. درمان درد

 مزایای استفاده از کیسه آب گرم

گرما را فراهم کند

با توجه به اینکه قیمت انرژی در سراسر جهان روز به روز در حال افزایش است و همچنین در ایران مردم به دنبال راه حلی برای گرم کردن در فصل زمستان با مصرف کمترین انرژی و هزینه هستند. استفاده از این کیسه های آب گرم در طول روز و به خصوص در طول شب به دلیل سرمای بیشتر برای هر یک از اعضای خانواده، منجر به کاهش مصرف برق یا گاز در خانه می شود و تهویه هوا را برای افراد فراهم می کند.

بیشتر بخوانید  ۱۳ نوشیدنی مفید برای پیشگیری و درمان آنفلوانزا

کیسه های آب گرم معمولاً مجهز به درپوش یا روکش های خزدار هستند که حرارت آب در حال جوش را نرم کرده و سطح تماس نرم و دلپذیرتری را برای کاربر فراهم می کند. همچنین این محصول برای مواقعی که همه کسانی که در خانه زندگی می کنند گرم هستند و فقط یک نفر سرد است گزینه بسیار مناسبی است و از طرفی در پیک نیک و گردش از این کیسه ها برای گرم کردن بدن استفاده کنید. در هوای سرد ایده آل است.

کاهش درد

 مزایای استفاده از کیسه آب گرم

کمردرد معمولا یک مشکل رایج است که در بین طیف وسیعی از افراد رایج است. اکثر مردم حداقل یک بار در زندگی خود کمردرد را تجربه می کنند. برای تسکین چنین دردهای موضعی معمولاً گرما پیشنهاد می شود زیرا گرما درد موضعی عضلانی را درمان می کند. بنابراین استفاده از کیسه های آب گرم در وضعیت درد که می تواند در ناحیه کمر یا شکم باشد به دلیل انعطاف و انعطاف پذیری موثر است.

همچنین می توانید یک کیسه آب گرم روی تخت بگذارید و روی آن دراز بکشید تا حرارت و دمای مورد نظر به بافت مورد نظر برسد. با توجه به ساختار داخلی این کیسه ها می توان با ریختن مخلوط آب سرد و یخ در کیسه و استفاده از آن به عنوان کمپرس آب سرد نیز استفاده کرد. فشرده سازی آب سرد معمولاً برای درمان شوک های ناگهانی و حاد استفاده می شود و به سرعت ناحیه آسیب دیده را تسکین می دهد.

 مزایای استفاده از کیسه آب گرم

به عنوان یک پزشک تیم، آیا کمپرس را برای درمان گرفتگی عضلات توصیه می کنید؟

کمپرس با آب سرد و گرم که هرکدام روش مصرف خاص و شرایط فیزیکی خاصی را می طلبد و در صورت استفاده بدون اطلاع و مشاوره متخصصان نمی توان به نتیجه مطلوب رسید. به عنوان مثال، کمپرس آب گرم به رساندن خون بیشتری به ناحیه آسیب دیده، کاهش گرفتگی و اسپاسم و کاهش التهاب کمک می کند. در مقابل، کیسه های یخ با بی حس کردن ناحیه، درد و بی حسی را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد ریواس و عوارض مصرف بیش از حد آن

معمولاً برای گرفتگی عضلات از کیسه یخ استفاده می شود و اگر پوزیشن آسیب دیده باشد یا ورزشکار نیاز به استفاده فوری از اندام داشته باشد، کیسه یخ جواب می دهد.
همچنین می توان از کمپرس آب گرم در مواقعی که ماهیچه های بازو یا شانه منقبض شده و سن فرد کمتر از 40 سال است استفاده کرد.

آیا روش خاصی برای استفاده از آب گرم و کمپرس یخ وجود دارد؟

آره . قبل از هر چیز باید بدانید که یخ هرگز مستقیماً روی پایه قرار نمی گیرد، بلکه تکه های کوچک یخ را در کیسه پلاستیکی ریخته و کمی آب به آن اضافه می کنند. راه دیگر این است که یک حوله کوچک را با آب سرد مرطوب کنید، سپس آن را تا کنید و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. این کیسه به مدت 20 دقیقه در فریزر قرار می گیرد و سپس روی پایه قرار می گیرد.

مطمئن شوید که آب سرد و گرم بیش از 20 دقیقه روی اندام ها باقی نمی ماند. علاوه بر این، بلافاصله پس از فشرده سازی باید از ماساژ دادن اندام مورد نظر خودداری شود.

 مزایای استفاده از کیسه آب گرم

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید