مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مزایای استفاده از ژل خمیردندان

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


استفاده از خمیر دندان تسکین دهنده است

این دندانپزشک اطفال استفاده از ژل های موجود در داروخانه ها را برای ماساژ لثه کودکان موثر دانست و گفت: مالیدن ژل تی روی محل رویش دندان به دلیل داشتن ماده ضد درد می تواند در تسکین درد لثه نوزادان موثر باشد.

استفاده از خمیر دندان برای نوزادان تسکین دهنده است

درمان مستقیم دندان درد با استفاده از این روش ها

کارشناسان می گویند فردی که دندان درد دارد و مسابقه فوتبال را تماشا می کند به دلیل تمرکز و علاقه به این مسابقه درد کمتری را احساس می کند.
آنها عنوان می کنند که هنوز علت درد در بدن مشخص نشده است. 3 درد وجود دارد که یافتن علت درد در آنها دشوار است. درد اول به شبه درد معروف است و بر اساس آن، زمانی که فرد یکی از اعضای بدن را خارج می کند، در آن حالت احساس درد می کند.

درد دیگر به صورت گزگز در صورت است و بیمار احساس می کند که آب جوش را روی صورتش ریخته است. این درد زمانی شروع می شود که باد به صورت می وزد یا چراغ روشن می شود و معمولاً اعصاب محیطی اندام فوقانی در این درد دخالت دارند.
درد سوم به عصب سه قلو اشاره دارد که حتی در صورت قطع شدن عصب ادامه می یابد.
احساس ترک خوردن در این نواحی وجود دارد و درد پس از مدتی خود به خود از بین می رود.

————————————————- ———————————————— ——–

علل دندان درد

قبلاً بیماران از داروهای آرامبخش استفاده می کردند و گاهی اوقات مصرف آن به حدی بود که اعتیادآور بود و عوارضی ایجاد می کرد. برخی از بیماران به دلیل شدت درد دست به خودکشی می زنند که جراحی معمولا یکی از روش های درمان این دردها است. بافت مغز گیرنده بدون درد است و شریان های آن درد را منعکس می کنند.

این بیماری ها منشا ارگانیک ندارند و علت اصلی آن عوامل روانی است. استرس مهم ترین علت این دردهاست که معمولا در دستگاه گوارش ایجاد می شود. درد عمیق معمولاً منتشر است و بدن را در بر می گیرد وقتی آستانه درد پایین می آید آن را احساس می کنیم. و اگر آستانه بالا باشد فرد درد کمتری احساس می کند. مثلاً فردی که دندان درد دارد و در حال تماشای مسابقه فوتبال است.

او با توجه به تمرکز و علاقه ای که به این مسابقه دارد درد کمتری را احساس می کند اما در پایان مسابقه درد بیشتری نشان می دهد زیرا فکر می کند بعد از مسابقه دندان درد داشته است.
پس نتیجه می گیریم که اگر دندان درد شدید دارید فعالیت تمرکز خود را زیر نظر داشته باشید تا خودتان درد را کاهش دهید البته یکسری درمان های طبیعی وجود دارد که با عدم تمرکز می تواند موثرتر باشد.

بیشتر بخوانید  آب برنج برای مو چه فایده ای دارد؟

محمود خوجانی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: رویش دندان فرآیندی بدون درد و بدون عارضه است و دما و نشت دهانی که در نوزادان ایجاد می شود، نتیجه رویش دندان نیست.

این دندانپزشک اطفال گفت: تبی که نوزاد هنگام رویش بیرون می زند به دلیل دندان درآوردن نیست، بلکه به دلیل باز شدن لثه در هنگام رویش، نوزاد با لمس وارد دهان می شود که باعث می شود نوزاد به بیماری ویروسی مبتلا شود. .

این ژل به دلیل داشتن ماده فعال و تسکین دهنده می تواند در تسکین درد نوزادان موثر باشد. البته لازم است مقدار بسیار کمی از این نخود را از ژل خارج کرده و روزی 2 تا 3 بار در موقعیت رویش دندان قرار دهید و معتقد بود ژل های معمولی دندان موجود در بازار در ماساژ دادن دندان ها موثر است. لثه ها و ادامه داد: برای درد و تب مصرف استامینوفن به مقدار یک قاشق مرباخوری هر 6 ساعت یکبار بدون وقفه است.

————————————————- ———————————————— ——–

راه های مناسب برای کاهش دندان درد

اثر بی نظیر روغن میخک برای درمان فوری دندان درد / میخک یک داروی گیاهی برای دندان درد است. یک مسکن طبیعی در این گیاه وجود دارد که در صورت استفاده صحیح به تسکین درد کمک می کند.

اگر لثه یا بافت زبان شما حساس است، ریختن روغن روی ناحیه دردناک می تواند وضعیت شما را بدتر کند، بنابراین از این روش برای به دست آوردن نتیجه دلخواه استفاده کنید:

دو قطره روغن میخک را روی یک تکه پنبه بریزید و آن را پشت دندان هایتان بگذارید تا درد بند بیاید. اما می توانید راه طبیعی را نیز طی کنید. فقط میخک را بجوید تا روغنش بیرون بیاید.می توانید میخک را به مدت نیم ساعت یا تا زمانی که درد از بین برود در دهان نگه دارید.

سس زنجبیل و فلفل راه حلی برای تسکین دندان درد است

زنجبیل و فلفل هر دو مسکن هستند. می توانید هر یک از این دو ادویه را جداگانه استفاده کنید، زیرا هر دوی این مسکن ها پیامی برای تسکین درد در مغز ارسال می کنند. اما برای نتیجه بهتر می توانید مخلوطی از این دو ادویه تهیه کنید. از روش زیر استفاده کنید: به مقدار مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کرده و سس را درست کنید.

یک گلوله پنبه کوچک درست کنید و آن را در سس فرو کنید. سپس آن را درست روی دندان ها (جایی که لثه ها و زبان با هم تماس ندارند) قرار دهید و تا زمانی که درد متوقف شود یا حداقل تا زمانی که بتوانید. پنبه را جدا نکنید. از دهان شما

بیشتر بخوانید  استرس شکستگی شدید؛ علت شکستگی استخوان های پا

محلول آب نمک و تاثیر آن در تسکین دندان درد
استفاده از محلول نمک / نمک یک ضد عفونی کننده قوی است. بنابراین، اگر دندان درد شما ناشی از عفونت است، استفاده از نمک می تواند قبل از هر راه دیگری شما را آرام کند. آب نمک اطراف دندان ها را ضد عفونی می کند و مایعاتی که باعث التهاب می شوند را از بین می برد.

شما می توانید هر زمان که به آن نیاز داشتید از این درمان استفاده کنید، به شرح زیر: یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب جوش حل کنید تا دارویی فوق العاده درست شود. این محلول التهاب را کاهش می دهد و آلودگی باقیمانده را از دهان خارج می کند. به مدت 30 ثانیه در دهان بچرخانید سپس بریزید و اگر حوصله درست کردن آب نمک را ندارید از داروخانه سرم فیزیولوژیک بخرید و چند روز از محلول سرم غرغره کنید.

تاثیر دم کرده نعناع بر دندان درد
چای نعنا عطر خوبی دارد و می توان از آن به عنوان یک بی حس کننده خوب استفاده کرد. البته فقط چای نعناع نیست که درد شما را تسکین می دهد، بلکه چای سیاه نیز دارای خواص ضد التهابی است و با کاهش تورم می تواند به کاهش درد کمک کند. برای گرفتن بهترین نتیجه از این دو نوشیدنی، موارد زیر را انجام دهید:

یک قاشق چایخوری نعناع خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و 20 دقیقه صبر کنید تا بپزد. وقتی نوشیدنی خنک شد آن را در دهان خود بچرخانید و بیرون بریزید و اگر نعنا ندارید و می خواهید از چای سیاه استفاده کنید یک چای کیسه ای را خیس کنید و روی محل درد یا چای سیاه بگذارید و بجوشانید و آبکشی کنید. گلو چندین بار بعد از سرد شدن

  • آب اکسیژنه نیز عفونت دندان را کاهش می دهد

اگر دندان درد با بوی بد دهان و حتی تب همراه باشد، بهترین راه برای کاهش مشکل استفاده از آب همراه با اکسیژن است. اما، مانند تمام درمان‌های طبیعی، این یک روش موقتی است و فقط پزشک را آرام نگه می‌دارد و عفونت دندان را تا روز ویزیت کاهش می‌دهد. اگر چاره ای جز تسکین درد در خانه ندارید، از این روش استفاده کنید:

برای از بین بردن باکتری ها و کاهش ناراحتی با کمی آب 3 درصد با اکسیژن شستشو دهید.از این محلول فقط برای شستشو استفاده کنید و پس از چرخاندن در دهان محلول را بشویید. سپس دهان خود را چندین بار با آب ساده بشویید.

  • خواص بیهوشی یخ و دندان

فرقی نمی کند که دندان درد داشته باشید یا دندان درد. یخ همیشه یک مسکن خوب موقتی بوده است. اگر می خواهید تا زمانی که به مطب دندانپزشکی نرسیده اید، راست بمانید، از این روش استفاده کنید:

تکه های یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، کیسه را با پارچه نازکی بپیچید و به مدت 15 دقیقه روی قسمتی از صورت که دندان دردناک قرار دارد قرار دهید تا دندان ها بی حس شوند. قدیمی ها می گفتند اگر دستت را با یخ ماساژ بدهی درد دندان کم می شود. آنها ادعا کردند که وقتی یخ را بین انگشت اشاره و شست خود قرار می دهید، اعصاب انگشت شما پیام سردی را به مغز شما ارسال می کند و پیام تسکین درد به دندان شما می رسد.

  • می جود و با باکتری های موجود در دهان مبارزه می کند

آب بادرنجبویه یا آدامس مر می تواند درد دندان شما را تسکین دهد، بنابراین اگر تا به امروز نام آن را نشنیده اید، فوراً برای تهیه آن به عطرساز محلی خود مراجعه کنید. این آدامس باعث کاهش التهاب در دهان و از بین بردن باکتری ها می شود. اگر عطرساز خوبی را می شناسید که این آدامس را در خود دارد، پس از تهیه آن به صورت زیر از آن استفاده کنید:

یک قاشق چای خوری پودر مر را در دو فنجان آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید و اجازه دهید محلول خنک شود. سپس برای هر بار مصرف، یک قاشق چایخوری از این دارو را با یک فنجان آب بریزید و 5 تا 6 بار در روز غرغره این محلول را ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

  • سیر و خواص بی نظیر آن

مصرف سیر نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. این داروی طبیعی علاوه بر اینکه از ابتلای شما به هر گونه بیماری جلوگیری می کند و باعث درد بیهوده شما می شود، مسکن خوبی برای دندان درد نیز می باشد. برای به دست آوردن بهترین نتایج از سیر درمانی، این توصیه را دنبال کنید:

یک حبه سیر را روی دندان های خود بگذارید و آن را بجوید. درد شما چند دقیقه پس از جویدن سیر کاهش می یابد. پس اگر فورا نتیجه را مشاهده نکردید به جویدن سیر ادامه ندهید این گیاه نه تنها درد را تسکین می دهد بلکه با مصرف منظم دندان ها را تقویت می کند.

————————————————- ———————————————— ——–

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


بیشتر بخوانید  چرا گره های عضلانی می گیریم؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *