مزاحم تلفنی اورژانس ۱۱۵ محکوم شد


به گزارش سایت طلا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی یزدانی روز سه‌شنبه افزود: این فرد خاطی با برقراری تماس مزاحمتی با مرکز اورژانس ۱۱۵ مشهد روند خدمات رسانی به شهروندان را دچار اختلال کرده بود که با پیگیری مدیریت امور حقوقی و مدیریت حراست این دانشگاه و ارسال گزارشات مستمر از مزاحمان تلفنی به صورت شکایت به قوه قضائیه، در رای کتبی اعلام شده برای وی، علاوه بر جزای نقدی و حبس تعزیری به یک سال و هر روز چهار ساعت انجام امور خدماتی در مر کز اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه محکوم شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریتهای پزشکی، موضوع مزاحمت های تلفنی و اشغال خطوط اورژانسی است که موجب تاخیر در ماموریت‌های اورژانسی در بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی و قلبی و مصدومان ترافیکی می‌شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون سعی شده است تا با آموزش همگانی و رسانه‌ای و اطلاع رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقداماتی انجام شود اما با این حال مطابق بررسی آماری بیش از پنج درصد تماس‌های تلفنی مزاحمت و بیش از ۴۰ درصد موارد نامرتبط بوده است.

یزدانی افزود: امیدواریم با فرهنگ سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی آگاهی جامعه ارتقا یابد و همگان بدانند که مسوولیت تمامی عواقب استفاده نامناسب از خطوط تلفن همراه و تلفن ثابت با صاحب آن خط است و پیگیری‌های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می‌شود انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید

دیدگاهتان را بنویسید