مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مرگ تلخ دو نوجوان در رشت/ با هم جسد دو دوست صمیمی پیدا شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نوجوانی با دیدن غرق شدن او در کانال برای نجات بهترین دوستش به داخل آب پرید اما خودش قربانی شد و غواصان یک روز بعد در حالی که دو نوجوان را در آغوش گرفته بودند نجات دادند.

عصر روز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه، دو پسر 15 ساله به نام های امیرمحمد و ایلجا به گردش در کنار رودخانه کلاش تالشان رشت رفتند. زمین های زراعی زیادی در این منطقه وجود دارد و این دو دوست صمیمی در حال قدم زدن بودند که به کانال آب رسیدند. هوای گرم و بخار دو پسر را ناراحت کرد و آنها را وادار به شنا در کانال آب کرد. همانطور که آنها به کانال خیره شده بودند، یک کشاورز محلی آنها را دید و به آنها هشدار داد که وارد آب نشوند. وی گفت: عمق کانال و چسبندگی گل و لای آن مکان خطرناکی است و حتی اگر شنا بلد باشند، شنا در آنجا خطرناک است.

علیرغم هشدار کشاورز، ایلیا که نترسید لباس هایش را درآورد و در آب شیرجه زد اما در حالی که امیرمحمد منتظر بود دوستش بیرون نیامد و خبری از او نشد. لحظاتی بعد امیر محمد که نگران دوست صمیمی اش بود لباس هایش را درآورد و موبایلش را کنار لباسش گذاشت و برای نجات جان دوستش به داخل کانال آب پرید. او نتوانست دوستش را در حال غرق شدن ببیند و شروع به جستجو در کانال کرد. آب کانال گل آلود بود و پیدا کردن ایلیا در چنین حالتی دشوار بود. اما امیر محمد به هر قیمتی شده موفق شد دوستش را پیدا کند.

بیشتر بخوانید  فیلم پسربچه اینستاگرامی و ملکه هایش

این نوجوان دوستش را در آغوش گرفت و سعی کرد او را از آب بیرون بکشد اما نجات مرد غریق کار آسانی نبود. در این شرایط هر دو پسر با تلاش و کوشش سعی کردند از موقعیتی که در آن گرفتار شده بودند فرار کنند اما هر چه بیشتر تقلا می کردند به مرگ نزدیک می شدند و بعد از دقایقی سرنوشت تلخی برایشان رقم می خورد.

دقایقی پس از این حادثه آتش سوزی با کمک اهالی محل به اطلاع اهالی منطقه رسید. با رسیدن آتش نشانان به محل، هوا تاریک بود و جستجو بی نتیجه بود، اما صبح روز بعد جستجو برای یافتن دو پسر غرق شده در کانال آغاز شد.

جستجو در آب گل آلود

امیر مومنی سرپرست هلال احمر استان گیلان که به عنوان یکی از اعضای تیم جست و جو در این عملیات حضور داشت، می گوید: به دلیل اینکه فصل برداشت محصول است و آب زیادی در کانال آب مانده، سطح آب پایین است. آنچه در آنجا اتفاق افتاد حدود 4 متر عمق داشت. از طرفی آب گل آلود و کف کانال چسبناک است که کار را سخت می کند. با این حال، من و غواصانم به جستجو پرداختیم تا اینکه ساعتی بعد به چیزی شبیه موی انسان برخوردیم. خوب وقتی خوب نگاه کردم متوجه شدم دستم به سر یکی از آن دو نوجوان خورد. وقتی زیر آب رفتم بدن های بی جانشان را دیدم که در آغوش گرفته اند. آنها با این کار نشان دادند که تا آخرین لحظه با هم بودند و برای نجات جان یکدیگر تلاش کردند. به این ترتیب اجساد بی جان قربانیان از آب بیرون کشیده و به پلیس تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید  آخرین تغییرات در حوزه نظامی اعلام شد

با مرگ بازی کن

این حادثه دلخراش دو خانواده را داغدار کرد که بارها به آنها هشدار داده شده بود که در مکان هایی مانند این کانال آبی غسل کنند. سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان می گوید: در این فصل رودخانه ها و کانال های آب کشاورزی مملو از آب است و متأسفانه بسیاری از مردم با بی احتیاطی وارد چنین حوضه هایی شده و جان خود را به خطر می اندازند. حتی برخی از ماهیگیران در این مناطق پرخطر شنا می کنند. اکثر این افراد نیز اهل اطراف هستند و شنا بلدند، اما شنا در کانال های آبی و رودخانه ها چندان آسان نیست و بسیار خطرناک است.

وی ادامه می دهد: فرونشست تاج و آزادسازی سواحل از یک سو و گرم شدن هوا از سوی دیگر بر تکرار چنین اتفاقاتی در روزهای آینده خواهد افزود. خانواده ها باید مراقب فرزندان خود باشند و به آنها هشدار دهند که در مکان هایی که غریق غریق وجود ندارد استحمام نکنند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم. شنا در چنین مکان هایی با مرگ بازی می شود.

مرگ دردناک دو نوجوان کشف جسد دو دوست صمیمی در آغوش یکدیگر

یک مرد واقعی

اجساد امیر محمد و ایلیا دوشنبه شب از آب بیرون آورده شد و صبح سه شنبه به خاک سپرده شد. اکنون خلاء این دو نوجوان بیش از گذشته در خانه هایشان احساس می شود. امیر محمد که اکنون یک پسر 9 ماهه دارد، می گوید: «پسرم یک مرد واقعی بود. او حاضر بود برای کمک به دیگران دست به هر کاری بزند و در این حادثه جان خود را برای نجات جان دوستش فدا کرد.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

وی ادامه می دهد: طبق شهادت پسرم قصد نداشت در کانال آب شنا کند اما وقتی دوستش به داخل آب پرید و گرفتار شد، او نیز برای نجات جان دوستش وارد آب شد و تا زمانی که دوستش در کنار دوستش بود. آخرین لحظه، حتی وقتی جسدشان را از آب بیرون آوردند.» آنها در آغوش یکدیگر بودند.

مرد داغدار گفت: پسرم پیش از این نیز فعالیت های خیرخواهانه داشته است. وی در طرح سلامت شهید سلیمانی برای مبارزه با بیماری های قلبی عروقی و همچنین در زمینه سمپاشی مناطق کشاورزی شرکت کرد. شاید به همین دلیل بود که افراد زیادی در مراسم تشییع او شرکت کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *