مرگ استخوان ، آخرین عارضه کرونر در هند



متخصصان در هند برخی موارد “نکروز آواسکولار” یا مرگ بافت استخوانی را به دلیل کمبود خونرسانی به استخوان در میان افراد مبتلا به ویروس کرونا گزارش کرده اند.

به گزارش ایسنا ، این بیماری که می تواند منجر به مرگ بیماران شود ، باعث نگرانی متخصصان هندی شده است. پیش از این ، برخی از موارد عفونت های قارچی در میان افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب شناسایی شده بود ، اما اکنون پزشکان پیشنهاد می کنند که عوارض جدیدی ممکن است جایگزین آن شود.

نکروز عروقی یا مرگ بافت استخوانی نوعی بیماری است که به دلیل اختلال در جریان خون در استخوان ها ایجاد می شود و به گفته متخصصان ، اغلب به دلیل استفاده طولانی مدت از داروهای استروئیدی (کورتیکواستروئیدها) ایجاد می شود.

تجویز استروئید برای برخی از افراد مبتلا به بیماری کرونر قلب در هند عوارض جانبی مانند عفونت های قارچی داشته است و اکنون کارشناسان در این کشور شیوع جدید بیماری کرونر قلب و استفاده از داروهای کورتیکواستروئید را گزارش می دهند.

رسانه های هندی گزارش دادند که تاکنون موارد نکروز عروقی اثبات شده است و محققان پیش بینی می کنند در ماه های آینده پس از بهبودی از بیماری عروق کرونر ، تعداد افراد مبتلا به عوارض استخوانی افزایش یابد. این بیماری ، مانند انواع عفونت های قارچی ، در بیمارانی که از بیماری کرونر قلب بهبود یافته اند مشاهده شده است.

به گزارش تایمز آو هند ، سانجی آگاروالا ، رئیس بیمارستانی که سه جوان زیر 40 سال را که مبتلا به بیماری های استخوانی بودند ، معالجه کرد ، در مورد این بیماری توضیح داد: آنها دو ماه پس از بهبودی از تاج به این بیماری مبتلا شدند. به گفته سانجی آگاروالا ، این سه نفر از درد و خونریزی از ناحیه استخوان ران رنج می بردند. سایر متخصصان ارتوپدی به رسانه های هند گفتند که موارد مشابه را در بیمارستان های دیگر دیده اند. بیشتر افراد مبتلا به بیماری کرونر قلب درد و خونریزی از ران و پاها را تجربه می کنند.

بیشتر بخوانید  فال روزانه واقعی شنبه ۸ مهر | فال روزانه متولدین هر ماه | طالعت بسیار روشن است

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید