مرکز آموزش علوم کاربردی کمپرسور تبریز یکی از قطب های استان است که دوره های HSE را ارائه می دهد



ایسنا / آذربایجان شرقی کمپرسور تبریز ، رئیس مرکز علمی و آموزشی کاربردی گفت: این مرکز با ارائه دوره های HSE یکی از قطب های آذربایجان شرقی است.

وحید عسکریها در گفت وگو با ایسنا ، در خصوص سابقه فعالیت این مرکز گفت: مرکز آموزش تولید و کاربرد علمی کمپرسور تبریز در سال 1390 در کنار شرکت تولید کننده کمپرسور تبریز تأسیس شد. در ابتدا ، این مرکز با دو دانشیار شروع به کار کرد و 135 دانشجو جذب کرد ، اما اکنون با هشت استاد دانشیار و یک لیسانس ، 350 دانشجو در آنجا تحصیل می کنند.

وی افزود: این مرکز آموزشی از بدو تأسیس تاکنون توانسته است با آموزش کارکنان و آچارهای مهارت محور بیش از 1200 نفر را آموزش دهد.

وی با بیان اینکه اکنون فعالیت این مرکز در دو گروه “صنعت” و “خدمات مدیریتی و اجتماعی” ادامه دارد ، افزود: رشته های مهندسی مکانیک ، مهندسی فناوری اطلاعات ، تخصص HSE ، دستیار مهندسی مکانیک ، دستیار فنی ایمنی کار و حفاظت فنی ، مدیریت ، معاون فنی پمپ مکانیک – کمپرسور و دستیار فنی تأمین گاز هشت رشته برای پذیرش دانشجو در این مرکز هستند.

عسکریخواه همچنین از استقبال از مرکز خبر داد: کلاسهای آموزشی در مرکز بعد از ظهر برگزار می شود و توسط معلمان باتجربه و اساتید دانشگاه تدریس می شود. همچنین کارگاه های مجهز به آزمایشگاه های مدرن در زمینه دوره ها در مرکز وجود دارد که به دلیل قرارگیری مرکز در کنار شرکت تولیدی کمپرسور تبریز ، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاه های این شرکت از مزایای آموزش می باشد مرکز

بیشتر بخوانید  شلیک پرتابه‌ای نامشخص از سوی کره شمالی به سمت دریای ژاپن

وی در خصوص فعالیتهای آموزشی این مرکز در دوره تاجگذاری خاطرنشان کرد: این مرکز آموزشی کلاسهای خود را با برگزاری کلاسهای نظری بصورت آنلاین و برگزاری کلاسهای عملی بصورت حضوری با جمعیت دانشجویی کمتر در دوره تاج ، اداره می کرد.

وی در مورد فعالیت های دفتر کارآفرینی مرکز گفت: “فعالیت های این دفتر در سال گذشته ، با ایجاد دکتر هال ، یکی از اساتید برجسته دانشگاه ، دو روز در هفته رنگ و بوی خاصی داشت. بنابراین با مراجعه به 64 دانشجو از این مرکز و سایر دانشگاه ها ، آنها مستقیم و غیرمستقیم وارد بازار کار می شوند یا خود اشتغالی را شروع می کنند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی کمپرسور تبریز درباره برنامه های آینده این دفتر گفت: همانند سال گذشته با هماهنگی رئیس دفتر ، امیدواریم جلسات متعددی با صاحبان صنایع و صاحب نظران در این زمینه برگزار شود برای تکمیل و دانش آموزان مطالعه می کنند. تشویق به کارآفرینی.

وی با بیان اینکه این مرکز دارای مجوز نوآوری است ، افزود: با توجه به استقرار واحدهای فناوری در این مرکز نوآوری (مرکز نوآوری کمپرسورها و صنایع وابسته) و قراردادهایی که این واحدها برای تأمین نیازهای خود با صنایع بسته اند ، ارتباط موثر با دفاتر کارآفرینی “و مراکز دانشگاهی برای نوآوری تأسیس شده است.

وی ادامه داد: مراکز آموزشی ، به ویژه مراکز آموزش علمی کاربردی ، به دلیل ماهیت عملکردشان که ارتباط مستقیمی با علم یا کاربرد و عمل دارند ، می توانند در زمینه فرهنگ کارآفرینی نقش بسزایی داشته باشند ؛ بنابراین اکثر فارغ التحصیلان مراکز علمی کاربردی یا کارآفرین مستقیم بودند یا در کارآفرینی دیگران نقش داشتند.

بیشتر بخوانید  این بانک با کمتر از ۴ درصد وام می‌دهد

عسکریه ها خاطرنشان کرد: فعالیت ها و برنامه های مراکز آموزشی علوم کاربردی کاملاً منطبق با فعالیت دانشگاه های نسل سوم یا دانشگاه کارآفرینی است. طبق تعریف دانشگاه نسل سوم یا دانشگاه کارآفرینی ، کلیه فعالیت ها و اهداف مراکز آموزش علمی کاربردی دقیقاً با اهداف دانشگاه های نسل سوم مطابقت دارد.

وی در خاتمه با توجه به برنامه های اطلاع رسانی به این مرکز گفت: در صورت اجرای دقیق و کامل برنامه های اطلاع رسانی توسط مراکز آموزش علمی کاربردی و پشتیبانی لازم توسط واحد استانی ، قطعاً مراکز تحقیقاتی کاربردی به سوم ، آنها نقش مهمی را بازی می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید