مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مرکز آمار از وضعیت درآمد و هزینه خانوارهای ایرانی گزارش می دهد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



براساس مرکز آمار ایران ، با وجود افزایش هزینه ها در سال گذشته ، خانوارهای ایرانی هنوز درآمد بیشتری نسبت به هزینه های خود دارند.

به گزارش ایسنا ، مروری بر گزارش مرکز آماری ایران در مورد وضعیت درآمد و هزینه خانوارهای ایرانی در سال 1399 نشان می دهد که متوسط ​​کل هزینه سالانه هر خانوار شهری 62.1 میلیون تن بوده که 5 درصد نسبت به رقم مشابه سال گذشته

74٪ هزینه ها غیر غذایی است

از کل هزینه های سالانه خانوارهای شهری ، بیش از 16.1 میلیون تام با سهم 3٪ مربوط به هزینه های غذا و سیگار کشیدن و حدود 42 میلیون تام با سهم 2٪ مربوط به هزینه های غیر غذایی است.

در میان هزینه های غذا و تنباکو ، بیشترین سهم مربوط به هزینه های آرد ، رشته فرنگی ، غلات ، نان و فرآورده های گوشتی است که هرکدام با سه درصد سهم دارند و در بین هزینه های غیر غذایی بیشترین سهم با 2 درصد مربوط به هزینه مسکن. سوخت و روشنایی بود.

متوسط ​​درآمد شهرها 76 میلیون است

اما متوسط ​​درآمد سالانه یک خانوار شهری بیش از 76 میلیون تن است که نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است. بر این اساس ، در 1 سال متوسط ​​رشد سالانه درآمد خانوارهای شهری از متوسط ​​رشد سالانه کل هزینه ها بیشتر است.

منابع درآمد خانوارهای شهری نشان می دهد که 2.3 درصد درآمد از محل دستمزد و شغل ، 2.7 درصد از مشاغل آزاد در کشاورزی و 2.3 درصد از درآمد متفرقه خانوار است.

هزینه های این روستا 34 میلیون است

بیشتر بخوانید  وزیر امور خارجه عراق با شمخانی دیدار کرد

متوسط ​​کل هزینه خالص سالانه یک خانوار کشاورزی در سال گذشته حدود 34 میلیون تن بوده است که در مقایسه با 1398 افزایش 3.8 درصدی داشته است.

از کل هزینه سالانه خانوارهای روستایی ، 13.6 میلیون تومان با سهم 2٪ مربوط به هزینه های غذا و استعمال دخانیات و بیش از 20 میلیون تومان با سهم 2٪ مربوط به هزینه های غیر غذایی است.

در میان هزینه های مواد غذایی و دخانیات بیشترین سهم به هزینه های آرد ، رشته فرنگی ، غلات ، نان و محصولات آنها به میزان 3٪ اختصاص یافته است و در میان هزینه های غیر غذایی بیشترین سهم با 2.7٪ مربوط به مسکن ، سوخت و روشنایی

همچنین متوسط ​​درآمد سالانه اعلام شده یک خانوار روستایی 7000 ریال است که نسبت به سال قبل 2.8 درصد افزایش نشان می دهد. منابع درآمد خانوارها در مناطق روستایی نشان می دهد که 2.8٪ حقوق و دستمزد ، 2.3٪ مشاغل رایگان کشاورزی و غیرکشاورزی و 2.3٪ درآمد متفرقه خانوار تأمین می شود.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *