مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مروری بر نظریه گورخر در روانشناسی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مقدمه ای بر دیدگاه گورخر در روانشناسی

آیا فکر می کنید برخی از افراد خوب مطلق هستند؟ یا فقط در بعضی افراد بدی می بینید؟ نگاه سیاه و سفید، کانون و تأکید باورهای مطلق است. گرایش به مطلق گرایی در مطلق گرایی وجود دارد، تفکر سفید و سیاه می تواند به عزت نفس، سلامت، روابط و احساسات شما آسیب جدی وارد کند، شما باید در زندگی ظاهری گورخری داشته باشید، اما نگاه

گورخر در روانشناسی چیست؟

اول از همه باید یک جمله زیبا از پوسته سربرنوستالین براتون به شما بگویم.

آیا شما یک فرد خوب با عادت های بد هستید یا یک فرد بد با عادات خوب؟
آیا آرام هستید اما گاهی مشغول هستید یا همیشه مشغول هستید و گاهی آرام؟
آیا شما فردی شاد و گاهی غمگین هستید یا گاهی اوقات غمگین هستید؟
و دیگر هیچ. . .

پس باور کردم که دیگر از گورخر درجاتش را نخواهم خواست.
اگر شما این نگاه را دارید (نگاه گورخری) زندگی راحت تر است و کنترل محیط و دیگران راحت تر است، یعنی ما همانی خواهیم بود که هستم. اما باید باور داشته باشیم که پذیرفتن جنبه های ناسالم و بد خود مشکلات ما را حل می کند و سعی کنیم کاستی های خود را درک کنیم. با این نگرش، جنبه های منفی و منفی خود را می پذیریم و کار می کنیم و سعی می کنیم به سمت این نگاه حرکت کنیم.


نمای گورخر

کسی که قبول نمی کند جنبه های خوبی ندارد و فقط جنبه های منفی خود را می بیند، ابتدا شروع به انکار می کند، سپس به سرکوب می رود، در این صورت امیال و دارایی های خود را سرکوب می کند، مکانیسم های دفاعی او فعال است و سپس جنبه های منفی خود را نسبت می دهد. . دیگران و پذیرش این کاستی های درونی بسیار مشکل خواهد بود و تبدیل به وسواس و رفتار وسواسی می شود و آنگاه جنبه های ناخودآگاه هود را در خودآگاه می بینند.

بیشتر بخوانید  ارتباط با فامیل، لذت یا عذاب!


دیدگاه گورخر در مورد روانشناسی و تحلیل رفتار در تعامل

دیدگاه گورخر در روانشناسی به این معناست: بدانیم که همه انسانها مجموعه ای از صفات خوب و بد هستند و هیچ فرد مطلقا خوب و هیچ انسان بدی وجود ندارد. در عوض، همه افراد دارای ویژگی های منفی در کنار ویژگی های مثبت هستند، برای ایجاد یک رابطه سالم، باید از دیدگاه گورخری به زندگی و روابط نگاه کنیم. اگر خود را فردی کاملاً خوب و برتر از دیگران بدانیم و نپذیریم که جنبه های بدی در خود داریم وارد مکانیزم دفاعی به نام انکار می شویم و در این صورت جنبه های بد خود را در دیگران یا در دیگران جستجو می کنیم. بینیم.


 الاغ الاغ در روانشناسی چیست؟

تأثیر نگاه به الاغ بالا و برداشتن آن

وقتی تعریف می کنیم که چه کارهایی را باید و نباید برای خود و دیگران انجام دهیم و معیارهایی را برای رفتار دیگران آن گونه که انجام می دهیم و نباید انجام دهیم تعیین می کنیم، هرگز شرایط خوبی برای گفت وگو فراهم نمی شود. تفکر سیاه و سفید به تمام جنبه های زندگی شما آسیب می زند، پس اگر همیشه در همه چیز صفر یا صد را در نظر می گیرید، تصمیم بگیرید که به جنبه های مثبت آن نگاه کنید و بدانید که هر کدام ترکیبی منحصر به فرد از هوش و نقاط قوت و ضعف هستند. ویژگی های مثبت و منفی وجود دارد، پس از قضاوت دیگران دست بردارید و خود را متقاعد کنید که همیشه هر امکانی وجود دارد.

اگر بتوانید این حقیقت ساده را درک کنید، یاد خواهید گرفت که جنبه های خاکستری زندگی را ببینید و بپذیرید، و به همه چیز برچسب سیاه یا سفید، خوب یا بد نزنید. داشتن دیدگاه گورخری باعث می شود خود و طرف مقابل را بهتر بشناسیم و تفاوت ها را بهتر ببینیم و از آن تفاوت ها برای کمک به رشد و بهبود روابطمان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید  معرفی 10 سرگرمی که به ذهن و اعصاب آرامش می دهند


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *