مروری بر روند یورو 2020 ایتالیا و دانمارک در قلب هواداران فوتبال / از گل “شیک” 50 متر به شاهکار دروازه بان ها


به گزارش آژانس فارس ، ایتالیا با درخشش جان لوئیجی دوناروما موفق شده است در اجرای مجازات بدرخشد انگلستان شکست خوردن در این کشور و اعلام قهرمان یورو 2020. اتفاقی که آتسوری 53 سال در انتظار آن بود و سرانجام با هدایت مانچینی و درخشش بازیکنانی مانند کیه سزا به این افتخار دست یافت. (اینجا دیدن)

در گزارش بعدی سعی داریم بهترین های این رقابت را بررسی کنیم. این مسابقه با شوک بزرگ “ایست قلبی” توسط کریستین اریکسن آغاز شد (اینجا مشاهده کنید) و با کارنامه کریستیانو رونالدو ادامه داد. رونالدو که آمار خارق العاده ای دارد علی دایی او وارد شد و نام کشورمان را دوباره تیتر رسانه های جهانی کرد.اینجا دیدن)

اگرچه یورو 2020 شروع سرد و تکان دهنده ای داشت ، اما با پیشرفت و جذابیت بیشتر در مرحله حذفی با بازی های تماشایی به اوج هیجان رسید.

س questionsالات داوران همچنین اولین بحث رسانه ای در پایان مسابقه شد. به خصوص در بازی انگلیس و دانمارک و صحنه پنالتی که باعث شد دانشجویان هیولا از رقابت کنار روند. بسیاری معتقدند که قاضی و سرآشپز ویدیو در این صحنه اشتباه کردند و رحیم استرلینگ اشتباه نکرد.

البته از لبه کوکاکولا توسط رونالدو دیده می شود (اینجا ببینید) ، شایسته عمل است پل پوگبا برای جلوگیری از الکل (اینجا مراجعه کنید) و همچنین به بازگشت باشکوه طرفداران استادیوم اشاره کرد. رویدادهایی که باعث شدند یورو 2020 با جذابیت ، هیجان و زیبایی خاصی دنبال شود. (اینجا دیدن)

یکی از نکات قابل توجه در یورو ، جشن شاد كیه لینی با جوردی آلبا قبل از پنالتی های ایتالیا و اسپانیا بود. شوخی کاپیتان ایتالیایی موضوع بسیاری از رسانه ها شد و بسیاری در مورد آن صحبت کردند. (اینجا دیدن)

* بهترین بازی جام

بدون شک زیباترین بازی یورو 2020 به مرحله یک چهارم نهایی باز می گردد؛ وقتی سوئیس و فرانسه آنها در بخارست دیدار کردند. مسابقه ای که همه فکر می کردند فرانسه ، مدعی اصلی قهرمانی اروپا به راحتی پیروز خواهد شد ، اما سوئیس یک شاهکار ساخت و بازگشت با شکوهی از خود به ثبت رساند. (اینجا دیدن)

بیشتر بخوانید  مدیریت ریسک با در نظر گرفتن مکانیسم های پویای طراحی شده در پیوند با اهداف استراتژیک و برنامه راهبردی بانک پیاده سازی می شود

در این مسابقه چندین بار بازگشت زیبایی را تماشا کردیم و هر دو تیم موفق شدند باخت را تساوی دهند. فرانسه هم در دقیقه 5 پنالتی گرفت و هم توانست با درخشان بنزما به برتری برسد. پل پوگبا همچنین با یک شوت تماشایی یکی از زیباترین گلهای یورو را به ثمر رساند تا مجموعه اتفاقات زیبا از این مسابقه تکمیل شود. اما مهمترین اتفاق در 10 دقیقه گذشته رخ داد و سوئیس نشان داد که هرگز تسلیم نخواهد شد. در دقیقه 81 و 91 آنها به گل رسیدند تا اختلاف را به وقت های اضافی و پنالتی ها اضافه کنند.

در اجرای پنالتی ها “یان سامر” دروازه بان سوئیسی به یک شاهکار بزرگ دست یافت و با اجرای پنالتی امباپه توانست فرانسه بزرگ را از بین ببرد.

* بهترین بازیکن جام

جان لوئیجی دوناروما همچنین از سوی یوفا به عنوان بهترین بازیکن سال یوفا انتخاب شد. بازیکنی که در 3 مسابقه اخیر در ایتالیا یک شاهکار ثبت کرد و یکی از بزرگترین بازیکنان مانچینی در آن پیروزی ها بود. وی در دیدار برابر بلژیک با مهار شوت های تماشایی دو بروین و لوکاکو مانع از گلزنی ایتالیا شد و حتی عنوان قهرمانی را برای محدود کردن هفته یورو 2020 به دست آورد.

دوناروما همچنین در پیروزی های ایتالیا برابر اسپانیا و انگلیس نقشی اساسی داشت تا به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شود. اتفاقی که تاکنون رخ نداده است و سنگربانی نمی تواند عنوان بهترین بازیکن جام را از آن خود کند.

* بهترین گل برای جام

شوت تماشایی پاتریک شیک از فاصله 49.7 متری که در هفته اول یورو 2020 به ثبت رسید ، زیباترین گل این جام بود. البته می توان به ضربه تماشایی پوگبا در بازی با سوئیس و کاشت غیرمعمول دمسگارد در دیدار با دانمارک برابر انگلیس نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  ریزش قیمت در بازار طلا/سکه وارد کانال 11 میلیونی شد/پیش بینی بازار طلا فردا 28 دی

* بهترین دستیار جام

در دیدار برابر دانمارک برابر جمهوری چک ، یوآخیم میلت با کمک خوب خارج از پای راست خود ، کاسپر دولبرگ را به عنوان یکی از بهترین پاس های یورو 2020 ثبت کرد. و یکی از مهره های بزرگ دانمارک لقب گرفت.

البته می توان به پاس پائو تورس در دیدار اسپانیا برابر کرواسی نیز اشاره کرد. مدافعی که یک پاس عالی از خانه فران تورس به ثمر رساند تا گل دوم شاگردان انریکه را به ثمر برساند.

* بهترین حد برای لیوان

کاسپر اشمایکل در این مسابقه عملکرد فوق العاده ای داشت و موفق شد دانمارک را در یورو 2020 بدرخشد. در دیدار برابر انگلیس ، او سرکوب را نشان داد و ضربه سر مگوایر را مهار کرد.

* بزرگترین موقعیت از دست رفته جام

رابرت لواندوفسکی در فینال مرحله گروهی مقابل سوئد خوب ظاهر شد ، اما نتوانست لهستان را هدایت کند. در یک صحنه ناگوار ، او دو بار توپ را زد تا بزرگترین فرصت از دست رفته یورو را ثبت کند.

* شگفتی برای جام

لئوناردو اسپینازولا یکی از بهترین بازیکنان یورو 2020 بود و عملکرد خوبی در تیم ایتالیایی داشت. بازیکنی که نامش در باشگاه رم چندان شناخته شده نبود ، اما توانست عنوان شگفتی بزرگ یورو را از آن خود کند. با این حال ، او در دیدار برابر بلژیک به شدت مصدوم شد و در دو دیدار گذشته نتوانست مانچینی را همراهی کند که این باعث ضعف بزرگ عملکرد آتسوری شد.

در دیدار آخر اما او با عصا و آتل پاتل به ومبلی لندن آمد و در جشن قهرمانی آزوری شرکت کرد.

بیشتر بخوانید  برخورد وحشتناک خودرو با تیر چراغ برق در مشهد

* ناامید کننده ترین جام

همه رسانه ها قبل از یورو 2020 ادعا می کردند که تیم ملی ترکیه می توان آن را غافلگیری بزرگ این مسابقه نامید. دانشجویان شنول نونش آنها نه تنها غافلگیر نشدند ، بلکه عملکرد ناامید کننده ای را ثبت کردند تا به عنوان یکی از بدترین تیم ها معرفی شوند.

ترکیه در گروه A مقابل ایتالیا ، ولز و سوئیس شکست خورد تا با صفر امتیاز و تفاضل گل منفی 7 بزرگترین تیم ناموفق جام باشد.

* عدم موفقیت در جام بزرگ

شیلیایی امباپه وی که به عنوان یکی از آینده دارترین ستاره های فوتبال جهان شناخته می شود ، عملکرد ضعیفی در یورو 2020 به ثبت رساند. او همچنین یک پنالتی مقابل سوئیس را از دست داد تا فقط با یک پاس گل از جام ملت ها خداحافظی کند.

امباپه که اردوی تیم ملی فرانسه را نیز به دلیل اختلاف با ژیرو قبل از شروع یورو شکست ، یکی از بزرگترین ناکامی های یورو 2020 بود.

* صورت روی لیوان

چهره بزرگ این یورو باید تیم ملی دانمارک باشد. این تیم که در دقیقه 43 در اولین بازی خود یکی از تکان دهنده ترین اتفاقات دنیای ورزش را تجربه کرد اما متوقف شد ، متحد شد و توانست به نیمه نهایی شاهکار بزرگ دنیای فوتبال راه یابد. تیمی که اگر داور در دیدار برابر انگلیس اشتباه نکرده بود می توانست به فینال این رقابت ها راه یابد.

دانمارک با بازیابی اریکسن مسابقه به بازی بهتر شد و موفق شد حتی زیباترین نمایش های یورو را نیز به نمایش بگذارد.

یورو 2020 ، مانند همه مسابقات فوتبال ، با خاطرات تلخ برای هواداران فوتبال به پایان رسید. اکنون باید منتظر جام جهانی 2022 در قطر در نوامبر 1411 باشیم. رقابتی که بدون شک جذابیت بیشتری نسبت به یورو خواهد داشت.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید