مرودشت در زمینه جذب تجهیزات مکانیزاسیون عقب است



ایسنا / فارس مدیر جهاد کشاورزی از شهرستان مرودشت با ارائه آماری از میزان تجهیزات مورد استفاده برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی ، پیشرو بودن مرودشت در این بخش را اعلام کرد.

کاووس همتی روز چهارشنبه (14 ژوئیه) به خبرنگاران گفت: 222 درصد از تسهیلات خط اعتباری مکانیزه کشاورزی در سال 1399 از شهرستان مرودشت بالغ بر 362،850 میلیون ریال بوده است و گفت: توزیعی.

مدیر جهاد کشاورزی از شهرستان مرودشت گفت: این وام ها با معرفی متقاضیان در بانک کشاورزی به 145 متقاضی ، با سود 15 درصد از خط اعتباری مکانیزه و از منابع داخلی بانک ، بازپرداخت شد.

همتی ادامه داد: با استفاده از این امکانات 126 دستگاه تراکتور ، سه دستگاه کمباین ، 76 نوع ابزار و تریلر خریداری شد که به پارک مکانیزاسیون این شهرستان اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: هشت پیست خریداری شده از نوع کشت پشته های بلند است که یکی از اهداف سازمان جهاد کشاورزی برای ترویج این روش است.

به گفته همتی ، منابع خط اعتباری به منظور بهبود ضریب مکانیزه سازی تجهیزات کشاورزی و افزایش درجه مکانیزاسیون کشاورزی ، توسط مدیریت بانک کشاورزی برای تجهیزات و نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه میزان مکانیزاسیون این شهرستان 3.9 اسب بخار در هکتار است ، گفت: بهبود نرخ و درجه مکانیزه شدن بخش کشاورزی علاوه بر کاهش هزینه های تولید و صرفه اقتصادی در کشاورزی ، باعث افزایش تولید و بهره وری کشاورزی ، عملیات به موقع کشاورزی و تسریع می شود. در مراحل کشاورزی و هزینه های پایین کار.

بیشتر بخوانید  نماد سرخابی ها در بازار نارنجی فرابورس درج شد

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت یادآور شد: این شهرستان با 5260 تراکتور (17 درصد تراکتور فارس) و 1798 کمباین (51 درصد کمباین در استان فارس) بالاترین میزان مکانیزاسیون را در فارس دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید