مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مردم نباید به سمت مرزها حرکت کنند و در شهرها در مسیر توقف کنند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای مدیریت ترافیک باید از تردد خودروها به سمت مرز خسروی جلوگیری شود، گفت: ورود خودروها از کنگاور، بیستون. و اسلام آباد غرب متوقف خواهد شد.

سرهنگ کی خسروف دستگایب تصریح کرد: متاسفانه علیرغم اینکه بارها رسانه ها اعلام کرده اند که هیچکس به سمت مرزها حرکت نکند، برخی از مردم به این توصیه ها توجهی نمی کنند که نتیجه آن تجمع زائران در مرزهای خسروف است. . و مهران، از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی در تلاش است تا این گروه را به لایه کنترلی متفرق کند.

توقف خودروهای ورودی به استان کرمانشاه

وی در ادامه گفت: به منظور کنترل جمعیت خودروهای ورودی به استان، برای ساعاتی در شهرهای کنگاور، بیستون و اسلام آباد غرب متوقف می شود تا زائران از مرزها خارج شده و در تجمع زائران شرکت نکنند. در آدرس محل مرز ها

سرهنگ داسگیب با اشاره به اینکه در صورت فراهم بودن زیرساخت های حمل و نقل در عراق می توانستیم روزانه 70 هزار زائر را به عتبات عالیات اعزام کنیم، افزود: با توجه به شرایط فعلی و تجمع زائران در مرزهای مهران و خسروی مردم از تردد خودداری می کنند. . باید در مرزها و شهرهای سر راه توقف کنند تا با باز شدن مرزها، خروج تدریجی باشد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در پایان گفت: از زائران تقاضا داریم پس از هر 2 ساعت رانندگی، 15 دقیقه استراحت کنند، از عجله خودداری کنند و از سبقت های خطرناک خودداری کنند تا سفری ایمن را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید  ایا فردا تعطیل رسمی است؟ یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ – ایران چطور

کوتاه ترین مسیر خسروی تا کربلای معلی

مرز خسروی در شهرستان مرزی کسرشیرین در گذشته بخشی از جاده ابریشم بوده است. خسروی منظریه راه اصلی به بغداد، پایتخت عراق است و به این ترتیب به سوریه و در نهایت به حلب و سپس به سواحل مدیترانه متصل می شود.

مرز رسمی خسروی از قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق 15 کیلومتر، 190 کیلومتر، نجف 380 کیلومتر، کربلا 300 کیلومتر، قاضیمین 203 کیلومتر و سامرا 326 کیلومتر است. برای جابجایی مسافران و زائران ایرانی و عراقی خدمت می کند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت و بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که دارای دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

از اوایل دهه هشتاد قرن گذشته تاکنون 14 واحد اقامتی شامل هتل ها و مهمانپذیرهای درجه یک تا سوم با 322 اتاق و 1500 تخت در این شهر ساخته شده است تا زائران راه بتوانند شب را در این شهر سپری کنند. منطقه مرزی در کشور عراق این کار با هدف آبادانی شهر و آسایش مسافران قصرشیرین انجام شد.

<п>اعلامیه مردم نباید به سمت مرزها حرکت کنند و در شهرها در مسیر توقف کنند اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *