مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مردم منتظرند ببینند مقصران حادثه قطار چه مجازاتی می‌شوند؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: محمدباکر کلیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران در خصوص حادثه ریلی مشهد- یزد اظهار داشت: از اعضای کمیسیون عمران مجلس که در محل حضور داشتند و خود را آماده کردند تشکر می کنم. گزارش از همان ابتدا خانواده هایی که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند و به 80 مصدوم این حادثه تسلیت می گویم.

وی در ادامه اظهار داشت: کمیسیون عمران به سرعت و به موقع در محل حادثه حضور یافت و گزارش خود را تهیه کرد. دوستان وزارت راه و شهرسازی توجه داشته باشند که بازنگری در ساختارهای نظارتی ضروری است. قراردادهایی که در زمینه تعمیرات اساسی و نگهداری قطار منعقد می شود باید بر اساس نظام فنی اجرایی کشور باشد اما الان اینطور نیست و مشکلاتی وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: آموزش یکی دیگر از نکات کلیدی است. ادامه آموزش در حوزه راه آهن و ترافیک ریلی ضروری است. از سوی دیگر باید بر اجرای وظایف تعریف شده نظارت داشته باشیم. اکثر حوادث ریلی تاکنون به دلیل خطای انسانی یا ضعف در آموزش یا عدم نظارت بر اجرای دقیق آموزش رخ داده است. مدیریت یک کار تخصصی در این زمینه است و باید از مدیران حرفه ای استفاده کرد. دستورالعمل ها باید به طور منظم به روز شوند و آموزش باید ادامه یابد. حوادث بزرگ در بخش راه آهن به این دلیل رخ می دهد که دستورالعمل های اجرایی و مدیریتی چه در حوزه بهره برداری، چه در زمینه نگهداری و چه در زمینه سیگنالینگ در نظر گرفته نمی شود.

بیشتر بخوانید  ارتش به مناسبت ۱۲ فروردین بیانیه صادر کرد

کلیباف افزود: مجلس و خانواده های داغدار از قوه قضائیه انتظار رسیدگی به متخلفان را دارند. مردم منتظرند ببینند عاملان این حادثه در یک لحظه خاص چه مجازاتی خواهند داشت. غرامت مالی و ابراز تسلیت وظیفه انسانی ماست اما وظیفه اصلی ما برخورد به موقع با عاملان این حادثه است. عوامل مدیریتی که مرتکب تخلف نیز شده اند باید تنبیه شوند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *