مردم محلی با اجرای پروژه های گردشگری در سامان و فارسان مخالف هستند



ایسنا / چهارمحال و بختیاری مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل زیرساخت های گردشگری در حومه زاینده رود سامان و سراب بابا حیدر فارسان نقش مستقیمی در افزایش اشتغال ، کاهش بیکاری ، رونق اقتصادی و توسعه بخشهای مختلف دارد که مناطق بازپرداخت خواهد شد وام های اختصاص یافته

به گزارش ایسنا ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی چهارراه و بختیاری ، مهرداد جوادی گفت: این اداره کل بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح سرمایه گذاری از جمله ساخت یک جاده به منطقه آزمایشی گردشگری در سامان.

مدیرکل میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افزود: استقرار زیرساخت های گردشگری در حومه زاجندرود زمینه اشتغال مستقیم 20 نفر در سامان را فراهم می کند اما تعدادی از افراد محلی مانع اجرای این طرح شده اند در روزهای اخیر.

جوادی با اشاره به اینکه اداره کل میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی چهارال و بختیاری سال گذشته یک میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های مدل گردشگری سراب بابا حیدر در شهرستان فارسان اختصاص داد ، توضیح داد: این مبلغ از طریق وام های ابلاغ شده به صورت اوراق قرضه ارائه می شود و مدل توسعه گردشگری سراب بابا حیدر برای توسعه زیرساخت ها در منطقه اعطا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی چهارال و بهتیاری گفت: توسعه زیرساخت های منطقه مدل گردشگری سراب بابا حیدر شامل جاده سازی و جاده دسترسی است و این منطقه از مدل گردشگری دارای یک طرح سرمایه گذاری مصوب ایرانی است. کارگروه معماری و شهرسازی.

بیشتر بخوانید  تعطیلی فردا تهران دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ – ایران چطور

جوادی تأکید کرد: این به این دلیل است که تا سال گذشته برخی از افراد محلی در سراب بابا حیدر از شهر فارسان مجاز به کار در زمینه اجرای زیرساخت های اجتماعی نبودند و در صورت ادامه این روند ، کلیه بودجه های مربوط به اجرای زیرساخت های گردشگری به صورت مثال مناطق گردشگری چهاراهال و بختیاری بازگردانده می شوند.

چهارمحال و بختیاری ، مدیرکل میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی گفت: طرح مدل گردشگری سراب بابا حیدر فارسان در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران تصویب شده است. متأسفانه با وجود پیگیری های انجام شده توسط این اداره ، هیچ اقدامی از طریق مقامات استانی و شهرستانی انجام نشده است. این مشکل حل نشده است و این عامل منجر به بازپرداخت وامهای مذکور می شود.

جوادی گفت: از فرمانداران و کارکنان شهرهای سامان و فارسان انتظار می رود اقدامات لازم را برای حل مشکلات اجتماعی انجام دهند و زمینه را برای ادامه این پروژه ها فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل زیرساخت های گردشگری در حومه زاینده رود سامان و سراب بابا حیدر فارسان نقش مستقیمی در افزایش اشتغال ، کاهش بیکاری ، رونق اقتصادی و توسعه بخشهای مختلف در این مناطق دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید