مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مردم عزیز بدانند ما مسئول رهاسازی معتادان متجاهر نیستیم –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: ماموران نیروی انتظامی در تمامی یگان‌ها و رده‌های مختلف نیرو و در سراسر کشور در حال خدمت به مردم عزیز ایران هستند و کمتر نیرویی را می‌توان یافت که تا این حد با مردم در ارتباط مستقیم باشد و از نقطه صفر مرزی تا مرکز شهرها حضور داشته باشد. من این هفته را به ماموران نیروی انتظامی و خانواده های این عزیزان تبریک عرض می‌کنم. 

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات پلیس جمع آوری معتادان متجاهر است، گفت: برابر قانون دستگاه های مختلفی در این زمینه وظایفی را بر عهده دارند و در همین راستا نیز من از مسولان مربوط خواهش می کنم که در اجرای این طرح کمک کنند. مساله معتادان متجاهر جزو مواردی است که اجرای کامل آن سال‌هاست بر زمین مانده و همین موضوع مردم را نگران کرده که نگرانی به‌جایی است. 

رحیمی با بیان اینکه در موضوع معتادان متجاهر شهرداری و بهزیستی نیز وظایفی بر عهده دارند، گفت: حالا در این شرایط پلیس آمده و مسئولیت این موضوع را بر عهده گرفته است. درست است که پلیس باید با جرم مشهود و مجرمان و قانون‌شکنان در هر سطح و قشری برخورد کند، اما لازم است دیگر دستگاه ها نیز به وظایف قانونی خود عمل کنند. خود بنده چندین سال است که این موضوع را از طریق رسانه های مختلف فریاد می زنم که 3 تا 4 هزار نفر معتاد متجاهر دارای بیماری‌های واگیردار و عفونی و … هستند. حدود ۵۰۰ نفر از این معتادان را زنان شامل می‌شوند و باید فضایی برای نگهداری آنان پیش‌بینی شود. هربار که ما اینها را جمع آوری می‌کنیم، دستگاه هایی که باید از آنها نگهداری کنند، رهایشان می‌کنند.

بیشتر بخوانید  مسابقه جالب خرگوش و لاک‌پشت با حضور تماشاگران / فیلم -

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بر ضرورت اصلاح و تغییر در فرآیند بازپروری نیز تاکید کرد و گفت: ما بارها گفته‌ایم که در این حوزه نیز باید تغییری ایجاد شود. هزینه‌هایی در این حوزه  پرداخته و صرف بهبود معتادان متجاهر می‌شود، اما چون فرآیند باز پروری ما دچار مشکل است، باز هم مردم شاهد حضور معتادان متجاهر هستند.

آخرین وضعیت محله‌های شوش، هرندی، مولوی، دروازه غار

رحیمی با اشاره به وضعیت محله‌هایی نظیر شوش، هرندی، مولوی، دروازه غار و … اظهار کرد: بیش از دو سال است که طرحی در این مناطق آغاز شده است. نمی‌خواهیم بگوییم در این محلات جمع آوری صدردصدی در حال انجام است، اما به جرات می‌گویم که نسبت به سه سال قبل ۷۰ تا ۸۰ درصد و حتی  تا ۹۰ درصد این افراد را دیگر نمی‌بینیم. اما همانطور که گفتم، متاسفانه برخی از این افراد دارای بیماری‌های واگیردار هستند که هیچ مرکزی آنها را نمی پذیرد یا برخی از آنها افرادی هستند که برای بازپروری سه ماه می روند و دوباره برمی‌گردند و چون زمان بازپروری کوتاه است، دوباره آنها را در خیابان‌ها می بینیم. 

پلیس مسئول رهاسازی دوباره معتادان متجاهر از مراکز ترک اعتیاد نیست

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، مردم با دیدن معتادان متجاهر حضور آنها را از چشم پلیس می‌بینند و ما را مقصر می‌دانند، اما خوب است مردم عزیز بدانند که ما برای رضایت خدا و برای مردم عزیز و از سر مسئولیت‌پذیری وارد این حوزه شدیم و متاسفانه آن اقداماتی که کار ما را باید کامل کند انجام نمی‌شود. مردم باید بدانند که پلیس مسئول رهاسازی دوباره معتادان متجاهر از مراکز ترک اعتیاد و بازپروری نیست. 

بیشتر بخوانید  انتشار جزئیاتی از قتل پاکبان مشهدی / اختلاف شخصی یا دلیل دیگری؟

وی ادامه داد: قانون وظایف هر دستگاهی را در حوزه کاملا مشخص کرده است، اما متاسفانه برخی ارگان ها با بهانه هایی نظیر نداشتن بودجه و … وظایفشان را انجام نمی‌دهند. این درحالی است که ما بدون بهانه و دریافت وجه و بودجه خاص پای کار آمده ایم و همچنان هم پای کار هستیم. 

رحیمی افزود: البته مبارزه ما فقط با موادمخدر نیست. ما در مقابله با تمام پدیده های ناهنجار اجتماعی حضور داریم و امیدواریم دیگر دستگاه ها نیز پای کار بیایند و به وظایف خود عمل کنند. مثلا در حوزه ای مانند سرقت یک بخش کار با پلیس است، اما دستگاه های دیگری نیز  وظایفی دارند. حتی آزاد کردن دوباره سارقان نیز با پلیس نیست و ما وظیفه دستگیری آنان را داریم. این تصور که کلانتری یا آگاهی یک مجرمی را آزاد کرد، غلط است و مردم باید این را بدانند که تمام اقدامات ما با دستور قضایی انجام می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه پلیس بعد از وقوع جرم با مجرم برخورد می‌کند، گفت: بعد از دستگیری مجرم باید اقدامات تامینی و تربیتی و برخورد های قضایی قاطع با او انجام شود. به طوری که مجرم جسور و گستاخ نشود. ما برخی را ۱۰ یا ۲۰ مرتبه دستگیر می‌کنیم اما آنها بابت این موضوع اصلا نگرانی ندارند. 

کاهش سهم پایتخت از کل جرائم کشور

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پلیس پایتخت به طور شبانه‌روزی در حال تامین امنیت مردم است، گفت: در حوزه جرائم تنها یک مثال بزنم. خوب است مردم بدانند که ۴ سال پیش  و زمانی که بنده فعالیتم را آغاز کردم، سهم تهران بزرگ از جرائم کل کشور ۳۰ درصد بود و امروز سهم تهران بزرگ به ۱۹ درصد رسیده است و این یک کار جهادی است. 

بیشتر بخوانید  آخرین وضعیت مصدومان حادثه قطار در مشهد

رحیمی به پلیس پیشگیری و فوریت های پلیسی ۱۱۰ نیز پرداخت و گفت: ایجاد سامانه پلیس ۱۱۰ یکی از خدمات ارزنده پلیس بود. خاطرم هست که حدود دو دهه قبل اگر حادثه ای رخ می‌داد باید با کلانتری آن محل تماس گرفته می‌شد و حالا یک شماره سه رقمی در سراسر کشور ایجاد شده است که اقدام بزرگی است. 

وی با بیان اینکه زمان حضور ماموران در صحنه یکی از اولویت های جدی پلیس است، اظهار کرد: این موضوع را خوب است مردم عزیز بدانند که در بعضی از ساعات و در بعضی از نقاط  واقعا آنقدر حجم تماس ها بالاست که ما در یک لحظه مثلا  پنج ماموریت را به یک واحد اعلام می کنیم و اپراتوری که در مرکز  فوریت های پلیسی ۱۱۰ حضور دارند پنج یا شش  ماموریت را به یک  واحد عملیاتی ارجاع می دهد. طبیعتا نمی‌توان به طور همزمان به تمام این ماموریت ها رسیدگی کرد و گاهی این موضوع سبب تاخیر می‌شود. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: طی یک ماه گذشته علاوه بر واحدهای عملیاتی فوریتی ۱۱۰، واحدهای انتظامی نیز در سطح شهر مشغول به گشت‌زنی شده اند که این موضوع  متوسط زمان حضور پلیس را کاهش داده است و ما به دنبال کاهش بیشتر آن هم هستیم.  

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *