مردان بدون دفاع در برابر سرطان کبد


مردان بدون دفاع در برابر سرطان کبد

مردان تا سه برابر بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان کبد هستند. محققان دانشگاه بولونیا در ایتالیا دریافتند که 313 بیمار مبتلا به سرطان کبد در میان 417 بیمار مبتلا به سرطان های دیگر بودند. نه تنها مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان کبد هستند، بلکه مردان نیز بیشتر در معرض ابتلا به سرطان کبد هستند.

محققان آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان در فرانسه دریافته‌اند که عفونت عامل یک ششم سرطان‌ها است و باعث ۸۰ درصد سرطان‌های کبد، معده یا روده در مردان می‌شود.

مردان بدون دفاع در برابر سرطان کبد

یافته های محققان فرانسوی حاصل مطالعه 27 سرطان شایع در 184 کشور جهان است و نشان دهنده عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی، هلیکوباکتر پیلوری، هپاتیت B و هپاتیت C است که با سرطان رحم، معده و کبد به ویژه در کشورهای در حال توسعه مرتبط است. . مانند شرق.آسیا منجر می شود. کبد یکی از اندام های حیاتی بدن است که گاهی به دلیل سیروز یا هپاتیت مزمن B یا C دچار سرطان می شود. گاهی اوقات علت سرطان متاستاز ناشی از سرطان دیگری و سرایت آن به کبد است که در حدود یک سوم موارد سرطان در نهایت به سرطان کبد مبتلا می شود.

علائمی که می توانند خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهند عبارتند از تب، یرقان، خستگی، درد شکم، احساس خستگی، کاهش وزن به ظاهر غیر منطقی، حالت تهوع و مواردی از این دست. تشخیص قطعی تری را می توان با بررسی غلظت آلفا پروتئین در خون و با اسکن و تصویربرداری پزشکی یا بیوپسی و بیوپسی انجام داد. درمان تومورهای سرطان کبد معمولاً بسته به تشخیص و توصیه جراح متفاوت است، از رادیوفرکوئنسی یا حذف گرما از غده گرفته تا اعتیاد به الکل یا تزریق مستقیم الکل به تومور، شیمی درمانی و پیوند کبد.
منبع: jamejamonline.ir

بیشتر بخوانید  چند راه ساده برای از بین بردن لکه های تیره ساق و مچ پا


دیدگاهتان را بنویسید