مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مراقب عوارض دندان عقل باشید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در گذشته فقط دندان های پوسیده ای کشیده می شدند که باعث درد می شدند، اما امروزه این باور تغییر کرده و در صورت عدم عملکرد صحیح دندان عقل کشیده می شود.

مراقب عوارض دندان عقل باشید

این دندانپزشک با تاکید بر لزوم توجه به برنامه بهداشت دهان و دندان گفت: عوارض دندان عقل شامل درد مبهم، ضایعات استخوانی و عفونت معمولا از ابتدای جوانی ظاهر می شود و در اثر ناآگاهی افراد باعث عفونت دهان می شود.

دکتر شمس الدین تابش در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیشگیری از عوارض دندان عقل بهتر و موثرتر از درمان آن است، گفت: در صورت بروز عوارض دندان عقل افراد باید به متخصصان درمان مراجعه کنند.

وی درباره علت نامگذاری دندان عقل گفت: این دندان در سنین 18 تا 22 سالگی که فرد از سنین نوجوانی وارد مرحله جوانی و بلوغ شده است رشد می کند و باعث می شود فک به پایان برسد که به همین دلیل به آن می گویند. یک دندان عقل.”

این دندانپزشک گفت: در گذشته دندان عقل به طور کامل شکل می گرفت اما امروزه به دلیل عوامل طبیعی و غیرطبیعی این دندان ها رشد نمی کنند. “گاهی اوقات رشد دندان عقل متوقف می شود و ناقص به نظر می رسد که باعث درد و ناراحتی در افراد می شود.

دکتر تبس افزود: برخی عوامل مانند فضای کم فک پایین و عادات نادرست در دوران کودکی باعث می شود دندان عقل سالم و کامل به نظر نرسد و به صورت نهفته رشد کند.

اگر دندان عقل عمل نکرد، آن ها را بردارید

بیشتر بخوانید  در مورد واژینوپلاستی و لابیاپلاستی بیشتر بدانید

وی خاطرنشان کرد: در گذشته فقط دندان های پوسیده ای که باعث درد می شد کشیده می شد، اما امروزه این باور تغییر کرده و در صورتی که دندان عقل به درستی کار نکند کشیده می شود.

وی با اشاره به سن تقریبی رویش دندان گفت: معمولا اولین نشیمنگاه دندان که به آن دندان شیری می گویند در 6 سالگی، نشیمنگاه دوم در 12 سالگی و سومین نشیمنگاه رشد می کند. یعنی دندان عقل، 18 تا 22 ساله.

مکیدن انگشت و استفاده از پستانک نوزاد، شکل طبیعی دندان ها را تغییر می دهد.

دکتر تبس به تاثیر عوامل مختلف در تغییر شکل دندان ها اشاره کرد و افزود: دندان عقل نه تنها شکل دندان ها را تغییر می دهد، بلکه عوامل ژنتیکی، فاصله بین دندان ها و عادات نادرست دوران کودکی مانند مکیدن انگشت، استفاده از پستانک را نیز تغییر می دهد. باعث بدشکلی می شود. در شرایط طبیعی چشمی دهان.» و تبدیل به دندان می شود.

وی در پایان گفت: دردهای ناشی از دندان عقل به دو دسته درد فشاری و درد ناشی از کانون های چربی و عفونت هایی که به صورت آبسه و تورم ایجاد می شود، تقسیم بندی کرد. وی گفت: راه های زیادی برای درمان آسیب های دندان عقل وجود دارد. استفاده از این روش ها بسته به سن، شرایط ژنتیکی و ارثی افراد متفاوت است.

منبع: Bitotech


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *