مراقبت و نکات مهم خمیر دندان سفید کننده


نکات مراقبتی و سفید کننده مهم خمیردندان را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگر قرار داده ایم با مجله دلگر همراه باشید.

مراقبت و نکات مهم خمیر دندان سفید کننده

مراقبت و نکات مهم خمیر دندان سفید کننده

کارشناسان در مورد اثربخشی این محصولات اختلاف نظر دارند. به گفته کارشناسان بهداشت دهان و دندان، در استفاده از این محصولات باید مراقب بود.

اکثر خمیرهای سفید کننده دندان بسیار ساینده هستند زیرا حاوی بی کربنات سدیم (جوش شیرین) و دی اکسید سیلیکون هستند.

استفاده از این محصولات در طولانی مدت باعث آسیب جدی به مینای دندان و ایجاد سوراخ و منافذ در آن می شود. در نتیجه دندان ها به هر رنگی حساس تر می شوند و به محض نوشیدن یک فنجان قهوه یا هر ماده غذایی رنگی به سرعت تغییر رنگ می دهند.

به علاوه استفاده روزانه از این خمیردندان باعث آسیب پذیری دندان ها می شود. بدتر از همه، رنگ دندان در دراز مدت تیره تر خواهد بود.

خمیرهای سفید کننده دندان در درجه اول لوازم آرایشی هستند نه محصولات بهداشتی. بنابراین باید از مصرف آنها پرهیز کرد و اغراق نکرد

این محصولات حاوی ترکیبات رنگی هستند که اثرات خود را بر جای می گذارند. قرمز رنگ لثه را افزایش می دهد در حالی که آبی سفیدی مینای دندان را افزایش می دهد.

به گفته متخصصان، رنگ آمیزی مکرر لثه حتی در صورت کوچکترین تماس باعث خونریزی می شود. این نوع رنگ ها گاهی باعث ایجاد واکنش های آلرژیک می شوند.

خمیر سفید کننده دندان: نتیجه خوبی نمی دهد

خمیرهای سفید کننده دندان در درجه اول لوازم آرایشی هستند نه محصولات بهداشتی.

بیشتر بخوانید  با چند کار ساده بیش از حد گرم نشوید

این خمیردندان ها محصولات مکمل هستند. بنابراین باید از مصرف آنها پرهیز کرد و اغراق نکرد.

اگر از طرفداران این محصولات هستید می توانید چندین بار با خمیر دندان ساده و یک بار با این محصولات دندان های خود را مسواک بزنید.

قبل از استفاده از این محصولات با دندانپزشک مشورت کنید

مراقبت و نکات مهم خمیر دندان سفید کننده

به گفته متخصصان، قبل از استفاده از این محصولات، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید تا بررسی کنید که چرا دندان های شما سفید نیست یا خیر.

عوامل زیادی در تغییر رنگ دندان نقش دارند، از جمله پوسیدگی، پوسیدگی دندان و سیگار کشیدن. اما در بیشتر موارد، عامل اصلی جنسیت دندان شماست.

اگر دندان های شما زرد است، نمی توان کار زیادی برای سفید شدن آن ها انجام داد و استفاده مکرر از این محصولات کمکی به سفید شدن آن ها نمی کند. در عوض، نتیجه چیزی جز حساس شدن دندان ها به سرما، گرما و غذا نخواهد بود. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از چنین محصولاتی به دندانپزشک مراجعه کنید.

خمیردندان چقدر اهمیت دارد؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد، خمیردندان نقش مکملی در سلامت دهان و دندان دارد و وظیفه اصلی آن مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است. در واقع، اگر کسی دندان های خود را بدون خمیر دندان مسواک بزند، اما این کار را به درستی انجام دهد، در نتیجه تفاوت زیادی وجود نخواهد داشت. امروزه آنچه از خمیردندان انتظار می رود عمدتاً به ترکیب داروها و کیفیت و کمیت مواد ساینده اشاره دارد. علاوه بر این، خمیر دندان هیچ کاری مهمتر از صابون و عطر ندارد.

بیشتر بخوانید  سوزاک، علائم و درمان

مراقبت و نکات مهم خمیر دندان سفید کننده

فلوئور چه می کند؟

مهم ترین دارویی که از دیرباز در خمیردندان ها استفاده می شود فلوراید است که ترکیبات آن از دهه 1890 در خمیر دندان گنجانده شده است. فلوراید ماده ای است که نشان داده شده است در پیشگیری از پوسیدگی نقش دارد. فلوراید ساختار مینای دندان را در برابر مواد اسیدی تولید شده توسط باکتری ها تقویت می کند و به بازسازی سطوح دندانی که مواد معدنی از دست داده اند کمک می کند. بنابراین، خمیر دندانی را پیدا نمی کنید که حاوی ترکیبات فلوراید نباشد.

مجموعه: یک مجله اینترنتی دلگرم کننده


دیدگاهتان را بنویسید