مراقبت از پای دیابتی، دیابتی ها حتما بخوانند!


مراقبت از پای دیابتی:دیابت یک بیماری نسبتا شایع است که در طول زمان عوارض مختلفی را ایجاد می کند. یکی از خطرناک ترین عوارض دیابت این باعث ایجاد زخم های مزمن روی پا می شود که در نهایت می تواند منجر به قطع عضو شود. بنابراین پس از جراحاتی که منجر به قطع عضو شد، دیابت شایع ترین علت قطع عضو اندام تحتانی است. قطع یک اندام در نهایت به دلیل فشار وارده به اندام دیگر منجر به قطع عضو دیگر می شود.

مراقبت از پای دیابتی و دیابتی ها

مراقبت از پای دیابتی و دیابتی ها

هزینه های فرد و جامعه اعم از روحی، جسمی و اقتصادی و امکان پیشگیری از این عوارض باعث شده تا کلینیک های ویژه ای برای پیشگیری و درمان بیماری های پا در صربستان راه اندازی شود. افراد مبتلا به دیابت در کشورهای توسعه یافته توسعه یافته است.

اساس کار این کلینیک ها آموزش بیماران است. با شناخت علل ایجاد زخم و رعایت دستورالعمل های ساده می توان تا حد زیادی از ایجاد زخم در پا جلوگیری کرد و در نهایت قطع عضو بیماران دیابتی جلوگیری کرد. هدف از نگارش این مقاله، انتقال و یادگیری برخی از این موارد است افراد مبتلا به دیابت و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک امکانات آموزشی بیشتری را برای این بیماران فراهم کنیم.

از افراد مبتلا به دیابت آنها به دلایل مختلفی مستعد ابتلا به زخم پا هستند. معمولا عوامل متعددی دست به دست هم داده و در نهایت باعث ایجاد زخم می شود که در صورت عدم درمان و درمان به موقع می تواند عوارض خطرناکی را برای فرد به همراه داشته باشد. یکی از مهمترین عوامل درگیری اعصاب محیطی است که باعث کاهش احساس در پاها شده و فرد را در معرض آسیب قرار می دهد.

بیشتر بخوانید  آیا خوردن قرص برنج باعث مرگ می شود؟ عوارض و درمان فوری آن

علل دیگر عبارتند از آسیب های جزئی و مکرر، خراش های پوستی، عفونت ها، اختلالات عروقی در اندام تحتانی و نقص در ترمیم زخم. حذف یک یا چند عامل ممکن است آن را کاهش دهد زخم های دیابتی بودن. توصیه های زیر برای همه است افراد مبتلا به دیابت ارائه شده است و بهتر است در هر صورت از پزشک خود راهنمایی بخواهید.

مراقبت از پای دیابتی و دیابتی ها

راه های مراقبت از پای دیابتی:

::مراقبت از پای دیابتی:شستشوی پا،صابون مورد استفاده باید صابون ملایم باشد.

مراقبت از پای دیابتی و دیابتی ها

::مراقبت از پای دیابتی:با توجه به اینکه احساس گرما در پاها مختل می شود و حتی دست ها هم ممکن است حسی را به هم بزنند، بهتر است قبل از شستشو دمای آب را با آرنج کنترل کنید تا از سوختگی جلوگیری شود.

مراقبت از پای دیابتی و دیابتی ها

::مراقبت از پای دیابتی:در نظر داشته باشید که پس از شستن پاها، آنها را به خوبی با آب بشویید تا صابون کاملا تمیز شده و روی پوست باقی نماند.

مراقبت از پای دیابتی و دیابتی ها

::مراقبت از پای دیابتی:پاهای خود را با حوله نرم کاملاً خشک کنید و بیشتر به انگشتان پا توجه کنید. رطوبت باقیمانده باعث خشکی و ترک خوردن پوست می شود.

مراقبت از پای دیابتی و دیابتی ها

::مراقبت از پای دیابتی:حوله را روی پای خود فشار دهید. حوله را روی پوست نکشید.

مراقبت از پای دیابتی و دیابتی ها

::مراقبت از پای دیابتی:در نواحی پا که میخچه وجود دارد، پس از شستن پا، حوله را در این نقاط محکم بکشید. برآمدگی پوست به آن ناحیه فشار وارد می کند و در نهایت منجر به افزایش جوش یا پینه می شود.

بیشتر بخوانید  آیا اثرات مضر سیگار بر قلب را میدانید ؟

مراقبت از پای دیابتی و دیابتی ها

::مراقبت از پای دیابتی:پس از آبرسانی به پاها، از مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده در حالی که پوست هنوز مرطوب است می تواند خشکی پا را بدتر کند.

مراقبت از پای دیابتی و دیابتی ها

::مراقبت از پای دیابتی:بین انگشتان خود از مرطوب کننده استفاده نکنید، بلکه از پودر تالک استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید