مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مراقبت از موهای رنگ شده

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



اصول مراقبت از موهای رنگ شده

نکته مهم این است که بعد از رنگ کردن موها بعد از رنگ کردن رطوبت طبیعی خود را از دست داده اند و همچنین بعد از هر بار شستشو مقداری رنگ از دست می دهند، بنابراین دانستن راه حل برای جبران این مشکلات ضروری است.
اولین و مهمترین نکته در حفظ سلامت رنگ مو، اقدامی است که قبل از انجام آن باید دقت کنید و آن دقت در انتخاب رنگ مو است. در انتخاب رنگ مو بسیار دقت کنید و رنگ مویی بخرید که حالت دهنده یا حالت دهنده ای داشته باشد که از تولید برق در موها جلوگیری کند، رنگ مو را نیز انتخاب کنید.
که آمونیاک و سولفات حاوی روغن های طبیعی نیست و ترجیحا حاوی روغن های طبیعی است. این کار موها را بعد از رنگ کردن مرطوب نگه می دارد، زیرا سولفات ها می توانند مو را خشک کنند. کیفیت رنگ مو باعث ماندگاری بیشتر رنگ مو می شود.
معمولا رنگ قرمز یا رنگ هایی که ته رنگ قرمز دارند بیشتر از بین می روند، بنابراین در رنگ کردن موهای خود مراقب باشید.


مراقبت از مو

قبل از رنگ کردن مو چه کنیم؟

بلافاصله پس از رنگ کردن، سعی کنید موهای خود را کمتر بشویید و کمتر آن را شامپو کنید. 48 ساعت بعد از رنگ کردن موهای خود را به هیچ وجه شامپو نکنید و فقط از نرم کننده استفاده کنید. به جای شامپو زدن، از روغن های طبیعی استفاده کنید تا رنگ موهایتان طولانی تر بماند تا موهای رنگ شده هنگام شستن کمتر تمیز شوند.
دفعه بعد که دوش می گیرید حتما بعد از شامپو از نرم کننده استفاده کنید تا موهایتان هیدراته بماند. سعی کنید از نرم کننده برای موهای رنگ شده استفاده کنید. این نرم کننده موهای شما را درخشان می کند و حتی اگر موهای خوبی دارید که بعد از رنگ کردن آسیب نمی بینند بهتر است از نرم کننده ها استفاده کنید.
بالم را از گوشه ها به پایین بمالید و به قسمت بالا و ریشه مو و پوست سر دست نزنید. در ابتدای رنگ کردن مو یا روزهای تعطیل می توانید هنگام استحمام موهای خود را با کلاه بپوشانید و برای تثبیت رنگ مو به هیچ عنوان آن را نشویید. دمای آب را در هنگام استحمام تنظیم کنید و موهای خود را با آب داغ نشویید.
برای شستن موهایتان از شامپوهایی استفاده کنید که مخصوص موهای رنگ شده هستند یا از رنگ مو محافظت می کنند. قبل از رنگ کردن، موهای خود را خوب بشویید و تمام آلودگی و چربی را از روی آن پاک کنید.

بیشتر بخوانید  سس مایونز و استفاده های بسیار آن ،غیر از مصرف خوراکی

آیا نرم کننده های مو مانند ضد آفتاب می توانند از موهای شما در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کنند؟

یکی از عوامل آسیب به کوتیکول مو، اشعه ماوراء بنفش خورشید است و این موضوع به ویژه در مورد موهای رنگ شده باید مورد توجه قرار گیرد. نور خورشید علاوه بر آسیب رساندن به مو، باعث کم رنگ شدن موهای رنگ شده نیز می شود. بسیاری از بالم موهای رنگ شده امروزه حاوی ضدآفتاب هایی هستند که اثرات اشعه های مضر UV بر روی مو را کاهش می دهند.


مراقبت از موهای رنگ شده

اشعه ماوراء بنفش چه آسیبی به مو می زند؟

اشعه ماوراء بنفش خورشید علاوه بر آسیب رساندن به مو، باعث پیری زودرس و نازک شدن فولیکول های مو می شود، به همین دلیل است که امروزه محصولات ضد آفتاب مو و حتی اسپری های مو حاوی ضد آفتاب مورد توجه قرار می گیرند. آنها برای جلوگیری از تجزیه پروتئین های مو در برابر نور خورشید فروخته می شوند.

اصلا چرا از نرم کننده ها استفاده کنیم؟

لایه بیرونی مو کوتیکول است و ظاهر مو به سلامت و یکنواختی این لایه بستگی دارد. ویژگی هایی مانند نرمی، شفافیت، انعطاف پذیری و … بیشتر در مورد این لایه است. بازسازی کننده ها روی سطح خارجی مو تاثیر می گذارند.
شفافیت مو نتیجه انعکاس نور در سطح هر دسته از موها است و اگر این سطح با کاهش این انعکاس آسیب ببیند، شفافیت مو کاهش می یابد. آسیب به سطح مو در بدن بارهای الکترواستاتیکی ایجاد می کند که باعث می شود موها از هم جدا شده و شانه کردن و پخش شدن آنها دشوار شود.

بیشتر بخوانید  نکاتی در خصوص حالت دادن موها

نرمی و لطافت موها به دلیل یکنواختی و مرتبی است که در کوتیکول مو وجود دارد. کوتیکول های سالم و طبیعی ظاهری شبیه به سلول های چیده شده در پشت بام خانه ها دارند. اگر این کوتیکول آسیب ببیند، سطح مو آسیب دیده و نامنظم می شود و موها زبر می شوند. به همین دلیل خواهیم دید که انتهای مو کدر شده و حتی می شکند و شکافته می شود.

کدام یک از کارهای ما به مو آسیب می رساند؟

شستن زیاد موها به خصوص موهای بلند و عدم استفاده از شامپوهای ملایم، برس زدن یا شانه زدن زیاد، خشک شدن زیاد موها، فر کردن، رنگ کردن با رنگ های دائمی، سفید شدن موها و در نهایت تاثیر شرایط بر محیط مانند. اشعه ماوراء بنفش خورشید، باد و آب استخر به سطح خارجی یا کوتیکول مو آسیب می رساند. بودن. بنابراین، کوتیکول و رشد مو معمولا تحت تأثیر قرار می گیرند.


رنگ مو و مراقبت

چه موادی حاوی نرم کننده هایی هستند که می توانند در ظاهر مو تا این حد موثر باشند؟

نرم کننده ها برای جلوگیری از آسیب به سطح خارجی مو طراحی شده اند. آنها به مو ظاهری صاف و یکنواخت می دهند و پوششی را روی یک سطح خارجی خشن ایجاد می کنند. همچنین بارهای الکتریکی روی سطح مو را خنثی می‌کنند تا موها نامرتب و نامرتب به نظر نرسند و حالت دادن و شانه کردن آن آسان‌تر شود. علاوه بر این موها را پرپشت تر نشان می دهند و از ایجاد گره در موها جلوگیری می کنند.

باید بخوانید:

بیشتر بخوانید  منافذ باز پوست صورت


آیا نرم کننده ها فقط روی سطح مو تاثیر می گذارند یا به عمق مو نفوذ می کنند؟

بازسازی کننده ها فقط روی سطح خارجی مو تاثیر می گذارند و هیچ تاثیری روی قسمت های مرکزی یا عمق فولیکول های مو ندارند. اثر آنها نیز موقتی و محدود (چند روزه) است و با شستن موها، حالت دهنده از سطح مو پاک می شود.

چرا استفاده از نرم کننده بعد از رنگ کردن و مخلوط کردن مو توصیه می شود؟

مو به طور معمول دارای بار منفی است و هنگامی که با اکسیدان ها (رنگ، ​​توری و مواد دکلره کننده یا فر کننده ها) تماس پیدا می کند، سطح اسید سولفوریک در آن افزایش می یابد و بار منفی مو را افزایش می دهد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *