مراقبت از سرخس، چگونه از سرخس در خانه نگهداری کنیم؟


نام علمی سارا نفرولپیس اکالتاتا است. این تیره دارای 30 گونه مختلف سرخس است که در استولون به سرعت رشد می کنند، این گونه از مناطق گرمسیری سرچشمه می گیرد و ارتفاع آن به حدود یک تا دو متر می رسد و بسیار گسترده است.سرخس این گیاه همیشه سبز است و می توان از آن به عنوان گلدان یا آویز استفاده کرد.

نگهداری از سرخس

نگهداری از سرخس

شرایط نگهداری گیاهان سرخس:

این گیاه بله نور متوسط، گرمای معمولی، آبیاری متوسط ​​تا زیادبه رطوبت 90-70 درصد و خاک قلیایی نیاز دارد.بوستونی (Nephrolepis ekaltata Schott cv. Bostoniensis) یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است.

پس از نمونه برداری از شاخساره ها در شرایط آزمایشگاهی به طول 3 تا 7 میلی متر مشخص شد که اندام هوایی در 12 محیط مختلف دارای دو غلظت نمک معدنی (1/2 و 1/4 غلظت نمک MS)، دو غلظت نمک معدنی است. ساکارز (20 و 30 گرم در لیتر) سه غلظت بنزیل آدنین (5/0، 1 و 2 میلی گرم در لیتر) کشت پس از 6 هفته، تعداد شاخساره، طول ساقه، وزن تر و وزن خشک اندام هوایی اندازه گیری شد.

نگهداری از سرخس

تولید اجسام سبز کروی نیز در محیط های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و برای تعیین ماهیت آنها مقاطع میکروسکوپی تهیه شده است.مدیا به عنوان مناسب ترین محیط تولید. من اهل بوستون هستم معرفی شده اند.

این گیاه به کود نیاز دارد از بهمن تا شهریور به میزان یک گرم در لیتر، هفته ای یکبار قابل مصرف است. خاک جنگلی یا برگریز برای پرورش سرخس مناسب است. آب نریزید.

نحوه پرورش سرخس:

بیشتر بخوانید  تشخیص جنسیت جوجه گوشتی طوطی ملنگو

سرخس را می توان به دو روش تکثیر کرد:

::وقتی گیاه ساقه های خزنده ریشه دار تولید می کند در صورت تماس انتهای ساقه با زمین، گیاهان کوچکی تشکیل می شوند که پس از ریشه زایی، جداسازی و کشت، گیاهان جدید ظاهر می شوند و در بهار و تابستان فعال هستند. با این روش گلدان هایی با قطر 9 سانتی متر که حاوی کمپوست بذر و قلمه یا کمپوست مخصوص گلدان هستند مناسب خواهند بود. خاک را به اندازه کافی مرطوب کنید و دمای محیط را در 18 تا 20 درجه سانتیگراد نگه دارید

نگهداری از سرخس

::روش دیگر تولید مثل سرخس، در قسمت زیرین ورقه ها از هاگ استفاده کنید. هاگ ها را روی یک ورق کاغذ سفید جمع آوری کنید و در گلدان بذر حاوی بذر و قلمه روی سطح خاک بپاشید. روی ظرف یا ظرف بذر را با یک کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید و در دمای 21 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

چه زمانی سرخسها جوجه ها حدود 2.5 سانتی متر شده اند، آنها را بیرون آورده و هر کدام را در گلدانی به قطر 6 سانتی متر با کمپوست گلدانی بکارید و وقتی بزرگ شدند. گلدان ها را نیز بزرگ کنید. همیشه گیاه را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. بهتر است از زیر آبیاری کنید یا گلدان را در بشقاب بگذارید و آب داخل بشقاب را پر کنید. همچنین گاهی اوقات گیاه را با یک سمپاش کوچک مرطوب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید