مراسم تشییع پیکر شهدای حجاب در شهر قدس برگزار شد + تصاویر – اخبار استان تهران – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب شهر قدس، یادواره شهدای عفاف و حجاب شهیدان مروه الشروینی و شهید زینب کمایی با مساعدت جامعه زنان بسیج ، مرکز خدمات زنان و خانواده های رضوی ، فرهنگسرای نماز جمعه و دبیرخانه شورای ترویج فضیلت و فضیلت شر با سخنرانی فرمانده مقاومت بسیج قدس در تالار باغ ملی فرهنگ و هنر.

سرهنگ حسین حبیبی با اشاره به جایگاه حجاب در غرب گفت: شهید مروه الشروینی به دلیل داشتن حجاب که نمادی از مظلومیت رسانه ها در غرب است ، در دادگاه و در برابر قاضی شکنجه شد.

وی با اشاره به اینکه حادثه گوهرشاد در زمان رضاشاه پهلوی منجر به کشته شدن 2000 نفر بر اثر حجاب شد ، افزود: دختران و زنان محجبه علیه فرهنگ بی حجابی می جنگند و حجاب سند افتخاری است و هدیه ای از طرف حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) نیز دارندگان پرچم حجاب اسلامی هستند و شهدای زیادی برای حفظ پوشش برتر زندگی خود را وقف انقلاب اسلامی کرده اند.

فرمانده مقاومت بسیج قدس به تشکیل کارگروه ویژه فرهنگ عفاف و حجاب در این زمینه اشاره و بسیج را محور این برنامه ها معرفی کرد و گفت: اسلام نگاه ویژه ای به جایگاه زن دارد و معرفی می کند مادری به عنوان کار انبیا.

این مراسم با پرچم متبرک حرم رضوی آراسته شد و پژواک برکات ویژه امام رضا (ع) در این مراسم پیچیده شد و با اهدای بسته های فرهنگی و بهداشتی همراه با شاخه برکت نمک و گل از میهمانان استقبال شد.

بیشتر بخوانید  سقوط سنگین قیمت لاماری و تیگو! +قیمت جدید خودروهای مونتاژی

پس از این مراسم ، از خانواده های شهدای دفاع مقدس ، شهید سید حبیب مرتضوی و شهید حسن مولای تقدیر شد و بخشی از زندگی نامه و وصیت نامه شهید زینب کمایی معروف به میترا و گزیده ای از بیانیه گام دوم حجاب خوانده شد.

همچنین نوجوانانی که چتر پوشیدن به عنوان حجاب برتر را انتخاب کردند و فعالانی که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خدمت کردند و همچنین جوانانی که در طرح ازدواج آسان مشارکت داشتند ، قدردان اهدای چتر بودند.

انتهای پیام / ص

دیدگاهتان را بنویسید