مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مراحل کاشت هویج در گلدان نحوه نگهداری و جمع آوری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آموزش کاشت هویج در گلدان

علاوه بر کاشت در خاک باغ، برخی از گیاهان و سبزیجات را می توان در داخل خانه نیز پرورش داد.
یکی از این سبزیجات هویج است که می توانید آن را در خانه کوچک خود پرورش دهید. در این قسمت دلگرم کننده با نحوه کاشت و چیدن آن در گلدان های کوچک آشنا می شوید.
هویج یکی از مناسب ترین سبزیجات است. به خاطر داشته باشید که از آنجایی که هویج ریشه گیاه است، خاک و فضا برای پرورش هویج در خانه بسیار مهم است.
برای کاشت هویج در خانه، یک گلدان عمیق و توخالی انتخاب کنید تا به اندازه کافی ریشه هویج در محیط کاشت رشد کند و همچنین محیط را مرطوب نگه دارید تا آب کافی از گیاه هویج برای رسیدن به حداکثر رشد بدست آید. می توانید از کیف استفاده کنید. یا برای کاشت هویج به جای گلدان از نایلون ضایعاتی استفاده کنید.

دانه هویج مناسب را انتخاب کنید

ما در بازار انواع بذر هویج را داریم که باید آنها را در گلدان بکارید، نوعی بذر هویج با طول معمولی (چون گونه هایی هستند که طول بیشتری دارند) یا به اصطلاح. انواع با ریشه کوتاه برای کاشت هویج در گلدان صحیح هستند. واریته های مناسب برای کاشت در گلدان عبارتند از: Thumbelina، Parmek و Parisienne.


صفر تا صد مزارع هویج

گلدان و ظرف مناسب برای کاشت هویج را انتخاب کنید

ظرف مناسب برای پرورش هویج در خانه تا زمانی که گیاه شما به طور کامل رشد نکند مهم نخواهد بود، اما زمانی که گیاه رشد کرد و ریشه ها بزرگتر شدند، این یک موضوع مهم است. ظرف یا گلدان با عمق کافی و مناسب برای کاشت هویج. پیدا کردن.

ظرف انتخابی باید حداقل 30 سانتی متر یا بیشتر عمق داشته باشد و همچنین باید در نظر داشته باشید که ظرف یا گلدان شما باید زهکشی کافی داشته باشد زیرا اگر گلدان زهکش خوبی نداشته باشد باعث تجمع آب در گلدان می شود و باعث پوسیدگی شود گیاه شما
پس از انتخاب قابلمه و کاسه مناسب، حتما آن را خوب بشویید تا باکتری ها یا تخم حشرات موجود در ظرف شما از بین برود. برای شستشو می توانید از آب و صابون استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی مهرستان، سیستان و بلوچستان

از آنجایی که هویج ریشه گیاه است، آماده سازی مناسب خاک بسیار مهم است. اگر این کار را اشتباه انجام دهید، هویج شما از همان ابتدا محکوم به فنا است. خاک باید سبک و شنی و عاری از قطعات سنگین مرطوب یا سنگی باشد.
هویج باید بتواند به راحتی در اعماق زمین رشد کند. برای کاشت هویج در گلدان می توانید از خاک کاه تازه استفاده کنید.
هنگام ریختن خاک در گلدان حداقل 25 سانتی متر از سطح گلدان را خالی بگذارید تا زمانی که برگ های گیاه شما شروع به رشد کرد مورد حمله مگس هویج قرار نگیرد.

زمان کاشت هویج در گلدان فرا رسیده است

به طور کلی زمان کاشت هویج در فصل بهار است و بسته به آب و هوا باید منتظر آخرین یخبندان بود و دوباره شروع به کاشت کرد. به خاطر داشته باشید که دانه های هویج سرما را تحمل نمی کنند.
اگر می خواهید هویج شما در تمام طول سال در آپارتمان شما باشد، ابتدا باید هویج را در یک کیسه بکارید و دو هفته صبر کنید تا در کیسه بعدی بکارید. به این ترتیب می توانید هویج ها را در فواصل زمانی مختلف جمع آوری کنید. اگر فضای کافی دارید می توانید تا پایان تابستان هر دو هفته یکبار هویج را در ظرفی بکارید. هویجی را بکارید که می خواهید تا اواسط تابستان به خوبی برسد.

اما گاهی اوقات می توانید کاشت هویج را در ماه مارس شروع کنید. هویج در آب و هوای سردتر رشد بهتری دارد. برخی از انواع “زود” هویج باید در اوایل ماه مارس کاشته شوند، در حالی که بسیاری از انواع عمده محصولات بهتر است در اواسط مارس کاشته شوند. بنابراین زمان کاشت بسته به نوع هویجی که بذر را از آن خریده اید متفاوت است.


آموزش کاشت هویج

چگونه بذر هویج را بکاریم؟

بعد از اینکه بستر را برای کاشت آماده کردید، می توانید برای افزایش رشد هویج به مخلوط خاک کود اضافه کنید که لازم نیست. سپس سوراخ هایی به عمق 3 سانتی متر و با فاصله 7 تا 8 سانتی متر از یکدیگر ایجاد کنید، در صورت امکان روز قبل از کاشت، خاک را به خوبی آبیاری کنید. دانه های هویج بسیار ریز هستند، اما باید سعی کنید تا جایی که می توانید دانه ها را به طور مساوی روی زمین پخش کنید. این از خراب شدن آنها در حین تولید جلوگیری می کند.
دانه ها را در ردیف های کوچک داخل زمین بریزید و روی آن را با خاک خوب بپوشانید و با دست کمی فشار دهید. خاک را با آب بپاشید.بذرها را در سوراخ های ایجاد شده بکارید (سعی کنید در هر سوراخ فقط یک دانه باشد) و خاک را با آب اسپری کنید و مرطوب کنید.

بیشتر بخوانید  اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوثر استان اردبیل

مراقبت از هویج کاشته شده

پس از کاشت هویج در گلدان، بین دو تا سه هفته طول می کشد تا اولین جوانه هویج در خاک مشاهده شود. اگر هوا برای چند روز سرد باشد، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. اما باید شرایطی را برای نور، آبیاری و کوددهی گیاه فراهم کنید تا هویج به خوبی رشد کند و در نهایت به ثمر برسد.


نور می گیرد
می توانید گلدان هویج را در مکانی با نور یا سایه کم قرار دهید. از آنجایی که هویج یک محصول ریشه ای است، به نور زیادی نیاز ندارد، بنابراین یکی از بهترین راه های پرورش هویج، کاشت آن در خانه است. قرار دادن یک گلدان هویج در مکانی که هر روز شش ساعت نور دریافت می کند، در مقایسه با جایی که نور دریافت نمی کند، رشد گیاه شما را افزایش می دهد.


مدیریت سیستم
توجه داشته باشید که گلدانی که هویج را در آن کاشته اید مرطوب باشد، اما این به این معنی نیست که شما آبیاری شده اید. توصیه می کنیم روزی دو بار گلدان را آبیاری کنید و اجازه ندهید فاصله بین دو آبیاری زیاد شود و گلدان شما خشک شود.


نحوه کاشت هویج


تغذیه
هویج را هفته ای یک بار کود دهید تا گیاه شما رشد کافی داشته باشد، اما بهتر است به آن کود ندهید، زمانی که جوانه ها به حدود 2.5 سانتی متر رسید، وقت آن است که به آرامی آنها را از زمین جدا کرده و مرتباً در یک ردیف قرار دهید. اگر شاخه ها خیلی نزدیک به هم بودند، شاخه های متناوب را ببرید. بهتر است هویج خود را در فاصله 5 سانتی متری قرار دهید.

بیشتر بخوانید  لیست آموزشگاه های زبان یزد همراه با آدرس و تلفن


هویج را هرس کنید
همیشه مهم است که بوته های اضافی را از تمام گیاهان آپارتمانی جدا کنید، وقتی جوانه های هویج سبز به ارتفاع 2.5 سانتی متر رسید، لوازم جانبی را هرس کنید.

باید بخوانید:

با ارزش غذایی و خواص هویج آشنا شوید

با ارزش غذایی و خواص هویج آشنا شوید

هویج یکی از خوشمزه ترین و پرخاصیت ترین سبزیجات است که در این مطلب قصد داریم به ارزش کالری و تغذیه آن اشاره کنیم و شما را با خواص آن آشنا کنیم. ما…


راه های محافظت از هویج گلدانی
یکی دیگر از دلایلی که باید هویج را هرس کنیم این است که حتماً هویج را در عصر هرس کنیم. این برای این است که هویج به محصول شما حمله نکند. تمام برگ هایی را که هرس کرده اید دفن کنید و نمی خواهید آنها را در عمق زمین که طبیعتا نوعی کود است دفن کنید یا در سطل زباله بیندازید.
دشمنان محصول شما کرم ابریشم و مگس هویج هستند که اگر دستور بالا در مورد هرس را رعایت کنید مگس داخل گلدان شما نمی آید. برای محافظت بیشتر از محصول خود می توانید روی گلدان هویج را با توری بپوشانید.


سفید روی بوته های هویج
اگر هویج سفید روی بوته ها دیدید، می توانید با اسپری روی بوته ها از ضد قارچ برای از بین بردن آن استفاده کنید. رطوبت بیش از حد نیز می تواند باعث سفید شدن پوست شود.

زمان برداشت هویج

برداشت هویج اساساً پاییز است، اما زمانی که تصمیم به کاشت هویج در گلدان دارید، همیشه می توانید هویج تازه را در خانه داشته باشید.

چگونه بفهمیم هویج آماده برداشت است؟ اصولاً یک محصول هویج را می توان بعد از دو تا دو ماه و نیم برداشت کرد. وقتی برگ های بیرونی داخل شد و برگ های داخلی افتاد یعنی هویج شما آماده برداشت است و وقتی آن را از زمین خارج کردید برگ های آن را بردارید و در جای خشک نگهداری کنید. مراقب باشید خاک هویج را جدا نکنید، اما تا زمانی که خواستید از آن استفاده کنید، آن را تمیز نکنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *