مراحل خانه تکانی سالن پذیرایی منزل به ساده ترین روش



چگونه سالن پذیرایی را تمیز و مرتب کنیم ؟


خانه تکانی سالن پذیرایی موضوع مورد بحث ماست. پذیرایی یا نشیمن اغلب فضایی است که افراد ترجیح می دهند تا در این قسمت دور هم جمع شده و به گفتگو بپردازند.


از مهمان هایتان در این فضا پذیرایی می کنید و تمیزی این محل از خانه باید دقیق و حساب شده باشد، چرا که زیر ذره بین است. در این مطلب نکاتی کاربردی در مورد چگونگی و بایدها و نبایدهای خانه تکانی پذیرایی منازل خواهیم پرداخت.


خانه تکانی پذیرایی


مراحل خانه تکانی پذیرایی


1. نظافت در، دیوار، پنجره، کف در خانه تکانی پذیرایی


زمانی که صحبت از خانه تکانی می‌ شود، تمیزی فضاهای خانه تنها به گردگیری و جارو ختم نمی‌ شود و این نظافت فراتر از تمیزی‌ های هفتگی می‌ رود. پاک کردن پنجره‌ها، شستن پرده‌ ها، تمیز کردن در و دیوار، از بین بردن لکه‌های کف و … می باشد.


نحوه خانه تکانی منزل


2. نظافت انواع پرده برای خانه تکانی عید نوروز


تمیز کردن پرده ها به خصوص کرکره و پرده های چوبی، نه تنها آن ها را از شکننده و بی دوام شدن حفظ می کند، بلکه ذرات آلرژی زا را هم تحت کنترل در می آورد. پرده و کرکره های چوبی را تمیز کنید تا گرد و غباری بر روی آن ها وجود نداشته باشد.


چگونه پذیرایی را خانه تکانی کنیم


3. تمیز کردن فرش و موکت برای خانه تکانی پذیرایی


برای تمیز کردن فرش ها و موکت باید از جاروبرقی استفاده کنید. برای شروع ابتدا لوازمی که ممکن است جلوی دست و پای شما را بگیرد یکجا در ارتفاع بو طور مثال روی میز قرار دهید و این کار باعث تسریع و راحتی کار شما می شود.


نحوه تمیز کردن سالن پذیرایی منزل


4. نظافت و تعمیرات مبلمان، مرحله آخر خانه تکانی پذیرایی


نظافت و تعمیرات مبلمان مستلزم دقت و کمی اطلاعات است. چراکه اگر از وسایل شوینده اشتباه استفاده کنید و یا شیوه نظافت غلط باشد، باعث آسیب رسیدن به پارچه و چوب می‌شود.

بیشتر بخوانید  هدیه دادن به همسر،نکات و آداب هدیه دادن به همسر چیست؟


مراحل خانه تکانی عید


روش های خانه تکانی پذیرایی و نشیمن


از بالا تا پایین، هر گوشه را گرد گیری کنید. این روش نیروهای یک شرکت نظاقتی خدماتی است؛ قسمت هایی از دیوار که باید لکه گیری شوند را مشخص کرده و لکه ها را بشویید. تهویه های هوا، دستگیره های در و کلید و پریزها را نیز بخاطر بسپارید.


همه ی تابلوها و دیگر آویزه های هنری روی دیوار را گردگیری کنید. برای تمیزکردن قاب این وسایل احتیاط کرده و روی آن ها آب و مواد شوینده اسپری نکنید، زیرا ممکن است که این مواد به پشت شیشه قاب نشت کرده و منجر به خراب شدن عکس ها شود. با یک دستمال کمی نمدار قاب و شیشه را به آرامی تمیز کنید.


در این مرحله از خانه تکانی پذیرایی لوسترها، تهویه ها و پنکه های سقفی خود را گردگیری کنید. هیچ چیز خجالت آور از این نیست که گرد و خاک جمع شده روی لوستر روی سر مهمان تان بریزد(البته که شما نمی گذارید به این حد برسد).


از این مدت زمانی که در اختیار دارید استفاده کرده و گرد و خاک لوسترها را بگیرید. از شوینده های ملایم تر برای این کار استفاده کنید، همچنین می توانید سرپیچ ها و حباب های لوستر را جدا کرده و آن ها را به آرامی و احتیاط شسته و پس از خشک شدن دوباره سر جایشان وصل کنید.


پرده ها را برای شستشو از چوب پرده درآورده و آن ها را به خشکشویی بدهید. طاقچه ی پنجره و گوشه ها را خوب جارو بکشید. پشت و روی شیشه ها را تمیز کرده، توری های پنجره را نیز درآورده، شستشوی کلی کنید و سپس آن ها را جا بیاندازید.

بیشتر بخوانید  مدل تزئین سفره عقد - گروه دوم


مبلمان و صندلی ها را گردگیری کنید. از یک جاروبرقی برای این کار استفاده کنید، تا جایی که می شود زیر و روی مبلمان را چک کرده و گم شده هایتان را آنجا پیدا کنید.


رومبلی ها و تشک های مبلمان را نیز در این مرحله از خانه تکانی سالن پذیرایی تمیز کنید. می توانید از شامپوهای شوینده ی مخصوص مبلمان استفاده کنید، بعضی آن ها مخصوص لکه گیری هستند و قدرت شویندگی نسبتا ملایم تری دارند. بهتر است که ابتدا در قسمتی از پارچه مبل که در دید نیست، این مواد را امتحان کنید.


نکات مهم برای خانه تکانی عید


همه ی خرده ریزها، دکوری ها و آباژورهای پذیرایی را گردگیری کنید. از یک دستمال و یا داستر برای گردگیری چراغ خواب ها، آباژورها و دیگر وسایل دکوری استفاده کنید و گرد و خاک آن ها را بگیرید.


کتاب ها را از قفسه خارج کنید. هم کتاب ها و هم قفسه را گردگیری کرده، اگر کتابخانه ی شما دیگر جا ندارد، زمان آن رسیده که کتاب های اضافی را ببخشانید و یا بفروشید.


حجم زیاد کتاب که روی قفسه های کتابخانه سنگینی می کند، ظاهر بهم ریخته ای به فضا می دهد.


عسلی ها و میز تلویزیون را گردگیری کنید. سیم های برق را از پریز کشیده و همه ی آن ها را چک کنید که سیم ها پوسیدگی نداشته باشند. سپس صفحه تلویزیون را به آهستگی با یک دستمال خشک تمیز کنید.


فرش ها و قالیچه ها را تمیز کنید. اگر فرش های شما به اندازه کافی کثیف شده و دود گرفته، وقت آن رسیده که به سراغ کار بلدها بروید و آن ها را برای شستشو به دست آنان بسپارید.

بیشتر بخوانید  پاک کردن و نحوه ی برق انداختن وسایل خانه+راهکارهای مفید برای عید


همچنین می توانید از بخارشوی و یا شامپو فرش استفاده کنید. در صورتیکه فقط بخش هایی از فرش شما لکه و کثیفی دارد، شستشو همان بخش با شامپوفرش کفایت می کند.


پادری ‎های بیرون و داخل هر ورودی را تمیز کنید. آن ها را حسابی بتکانید و تمیزشان کنید، یا با آب و یا با یک دستمال کمی نم. مطمئن شوید که آن ها برای جلوگیری از ورود گرد و خاک همراه با کفش به خوبی عمل می کنند و هنوز به درد این کار می خورند.


نکاتی برای خانه تکانی پذیرایی


همه ی وسایلی که نیاز دارید را در کنار هم نگهدارید. مرتب کردن کابینت برای پیدا کردن و دستمال ها و شوینده های مورد نیاز، باعث می شود که شما برای جمع و جور کردن پذیرایی به کلی ناامید شوید و اصلا یادتان برود که هدف چیز دیگری بوده است.


با یک دوست و یا آشنا این کار را انجام دهید. بعد از آنکه خانه شما تمیز شد، نوبت خانه دوست تان می رسد.


به یک موسیقی و یا کتاب صوتی در حین انجام کار گوش دهید. هرچقدر فضا لذت بخش تر باشد، زمان زودتر می گذرد. این بهترین زمان است تا به هرچیزی که می خواهید گوش دهید؛


اگر کسی هم اعتراضی داشت، به آن ها پیشنهاد دهید که نوبتی آهنگ گوش کرده و تمیزکاری کنید.


وسایل برقی را در خانه تکانی عید چگونه تمیز کنیم ؟


راهکارهای طلایی برای خانه تکانی اتاق خواب


پاک کردن چربی آشپزخانه : با این روش ها آشپزخانه را خانه تکانی کنید


دیدگاهتان را بنویسید